Welke HDD's gingen bij jou stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Domero

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2014
Beste forummers,

Heel vaak hoor ik een discussie over welke HDD's (geen SSD) nu de beste zijn, en dan heb ik het hier niet over snelheid, maar levensduur, wat ik persoonlijk belangrijker vind.
Is er veel verschil tussen de merken of niet? Is er verschil in de grootte van platters? Is er verschil in de grootte van schijven?
Ik denk dat iedereen van ons maar een deel van de werkelijkheid empirisch kennen.

Ik herinner mij de tijd dat Maxtor de goedkoopste was, maar na een jaar, twee jaar, hoorde ik overal om mij heen dat hun Maxtor kapot was gegaan.
Al mijn Maxtor's zijn inmiddels dood. Tevens had ik niet lang geleden een Seagate Barracuda 1TB gekocht, die het na een jaar begaf, al was die schijf bloedsnel(! strak 200MB/sec R/W!) hij was ook niet goedkoop.

Mijn vraag aan jullie is dus simpel.
Welke harde schijven (merk/type) zijn bij jullie allemaal overleden na welke duur?
Misschien kunnen we zo erachter komen welke harde schijven beter zijn dan andere.

Alvast dank voor een reactie!

Laatst bewerkt:
Ik heb de laatste jaren veel schijven van Seagate in computers gestopt, echter heb ik er daar nu al verschillende van zien uitvallen,
Veel schijven die fouten beginnen te vertonen en na een controle blijken er niet meer voldoende vrije sectoren te zijn.
Nu zelfs een schijf die in 1x gestopt is (terwijl de pc aan stond), kan niet meer gevonden worden.

Ik heb geprobeerd om de printplaat te vervangen (snelle service via http://www.onepcbsolution.com) maar dit mocht helaas niet baten.

Kwam er net achter dat mijn 2e Seagate Barracuda 2TB ook begint te tikken... tijd voor 2 garantiegevallen... :evil:
Jammer dat die samsung-spinpoint-f4-eg-hd204ui-2tb niet meer te koop zijn... daarvan is er v/d 6 maar 1-tje stuk gegaan in 3 jaar... nu 2 vd 5....

Wat is het nut van deze discussie?
Proberen we zo een lijst samen te stellen van goede of slechte hd's?

Ik denk dat de uitkomst sterk afhankelijk is van de omstandigheden bij het gebruik en het type schijf.
Zelfs de aangehaalde tests spreken elkaar duidelijk tegen.

En omdat bij mij ooit een Seagate type xyz kapot is gegaan zou dat plotseling betekenen dat Seagate slechte producten levert?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan