welke images downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellelysium2000

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
Ik wil Fedora core 3 downloaden voor een PC van mij. Ik heb problemen met core 4. Ik wil de cd's downloaden maar welke images moet ik kiezen? Ik kan kiezen uit de source iso's en de binary iso's. zie onder:

heidelberg-binary-i386.torrent
heidelberg-src-i386.torrent

Welke torrent moet ik kiezen en wat is het verschil?

waarom geen andere distro proberen?
BV ubuntu, (kubuntu als je liever kde ziet dan gnome) , opensuse.
Persoonlijk vind ik fedora core 3 eigenlijk niet zo gemakkelijk en ook helemaal niet snel genoeg.
Ik gebruik zelf debian op mijn server en ubuntu op mijn main pc.

Ik heb ze alle 3 geprobeerd (zelfs4) fedora, kreeg ik als beginner niet eens geïnstalleerd omdat je zelf de partities moest aangeven. SuSe was de leukste installatie: alles ging vanzelf tewijl je ondertussen uitleg kreeg over het systeem. Maar wil je echt goed beginnen, dan raad ik echt wel ubuntu aan ofwel Kubuntu zoals lamp zegt...

veel plezier,

arno

Ik ben niet echt een beginner op Linux-gbied. Meer middenmoot qua skill. Ik draai al tijden enkele servers op Fedora in text mode. Mijn vraag ging alleen over welk bestand ik moest hebben voor de cd's. De binary of source images? Niet dat ik 4 cd's voor niks brand. De server die ik namelijk wil gebruiken heeft alleen een cd-rom speler en geen dvd-rom. Dus moest ik voor het eerst cd's gebruiken.

ik weet het niet zeker,

maar ik denk dat de binary al een "programma" op zich is en dat de src ter plekke nog moet gecompileerd worden door zichzelf. Ik heb dat ergens gelezen in de handleiding van Gnome.... Het aantal mb's zullen dan waarschijnlijk verschillen (ik denk niet echt spectaculair)

arno

Via de link linux iso kun je alle cd's ophalen die je nodig hebt,
heb je meteen de goede

de "source images" kun je voorlopig achterwege laten tenzij je het leuk vind om zelf te compileren maar daar hoef je niet bij de installatie mee te beginnen.
Dat kan altijd nog.
Als je je server opgezet hebt en die aan het netwerk gehangen hebt, hoef je helemaal geen cd's meer te branden dan download je rechtstreeks naar de

volgens mij heeft Fedora core ook een zogeheten "netinstall". dat is dan meestal 1 ceedeetje die je kan gebruiken om alles rechtstreeks vanaf het internet te installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan