Welke installatie voor driver nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rabab145

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2011
Ik krijg sinds een kort een melding te zien dat er iets met m'n videokaart is. Ik heb toen uitgezocht welke videokaart ik heb en ik heb verschillende programma's gebruikt, zoals pcwizard, piriform speecy maar heb het ook via apparaatbeheer gecheckt en via uitvoeren dxdiag.

Ik heb heel wat opgezocht en denk dat ik tot een conclussie ben gekomen namelijk dat ik een nieuwe driver moet installeren, i guess? (Ik ben absoluut niet slim op gebied van pc's)

Ik heb toen via de site van nvidia.com geprobeerd iets te vinden om een nieuwe driver te installeren, alleen ik snap er eerlijk gezegd niks van. Ik heb toen maar iets gedaan en drukte op Option 2: Automatically find drivers for my NVIDIA products. En dit hieronder was het eindresultaat :
Product

Current
Installed Driver

Latest Driver
Update

Standaard-VGA grafische adapter

0.0

The manufacturer of this system requires that you download the driver for your GPU from their support site.

The GeForce M series and GeForce Go series notebook GPUs use drivers that have been customized by the notebook manufacturers to support hot key functions, power management functions, lid close and suspend/resume behavior. NVIDIA has worked with some notebook manufacturers to provide notebook-specific driver updates, however, most notebook driver updates must come from the notebook manufacturer. Additionally, the desktop GeForce graphics drivers will not install on Geforce M series and Quadro M series notebook GPU's.

Ik weet nu dus niet welke Product Type, product serie, product en etc ik moet invullen om de juiste driver te installeren. Ik heb er voor de zekerheid maar wat print screens bij gedaan. Ik hoop dat iemand me kan helpen, ik zou jullie heel erg dankbaar zijn.

P.S. Excuses voor het ongemak eventueel, en dat ik niet zo handig ben met pc's.
4qlbbb.png

18ovo0.png

iz6djs.png

welk stikkertje zit erop van ATI of AMD(kan ook van processor zijn), zoek op je type laptop, is het een zelf bouw pc?

Het lijkt erop dat je PC op dit moment een standaard driver gebruikt voor de weergave. Het is dan ook niet raar dat wordt aanbevolen om de driver te installeren die bij de videokaart hoort die in je computer zit. Dit levert in de meeste gevallen betere weergaveprestaties op en is makkelijker te updaten. Probeer eens te achterhalen welk type kaart je in je computer hebt zitten. Meestal staat dat wel op de kaart zelf. Met dat typenummer kun je dan weer de bijbehorende driver downloaden van de NVIDIA-website ;)

Oh, je hebt een laptop zie ik net. Mijn excuses. Je kan het ook proberen via de fabrikant van je laptop. Dell heeft bijvoorbeeld van iedere laptop die ze verkopen een overzicht met beschikbare drivers online staan die ook bij de betreffende laptop horen.

Ooit wel eens aan de sis mirage3+ gedacht voor dit type laptop.
Ook wel eens aangedacht dat deze niet orgineel met W7 gelevert is.Dat sis geen ondersteuning biedt voor deze chipset in w7.Wellicht via de update van w7.Of compitable modus.

Er zijn dus meer mogelijkheden als alleen maar ati of nvidea.

Laatst bewerkt:
Sorry voor mijn late reactie. Het zit dus namelijk zo ik heb een packard bell easynote alp ajax c3.
Ik heb advies opgevolgd van iemand en heb toen zojuist sis mirage 3 geinstalleerd zoals hierboven al genoemd werd.
Maar aangezien mijn dochter sims wilt spelen, voorheen had ik nog geen windows 7 maar een windows vista ik had hem wegebracht voor reparatie. En daarvoor werkte alles gewoon prima, ze kon sims 2 spelen en ook sims 3.

Nu ben ik achter dat sis mirage3 sims niet ondersteunt. En nvidia en ati dus blijkbaar wel. Maar hoe weet ik welke ik moet installeren dus welke Product Type, product serie, product.

Hartelijk dank voor jullie hulp, ik stel het erg op de prijs :D

Hoi...en welkom trouwens nog op Helpmij.

Die bell easynote alp ajax c3 is dus een mx37.Daar zit een sis grafische chip in.Heeft helemaal niets met ati of nvidea te maken.
Voor w7 zijn er geen drivers voor een sis mirage 3.Niet via sis en wellicht dus via w7.(zoals geopperd door je)
Je kunt er dan ook niets van ati of nvidea opzetten.

Oke, dus ik zit nu wel goed met die sis mirage 3?
Ik kon namelijk van hier uitmaken dat de sis niet geschikt is voor sims 3 en 2..
http://www.simshelp.nl/Sims2/Grafisch/kaarten.html

Ik kreeg trouwens deze melding toen ik sims 3 opstartte

Je videokaart is niet sterk genoeg om de Sims 3 goed te kunnen draaien met een hoge resolutie.
Zet de resolutie in het spel eens wat lager (en de instellingen op laag/medium). Dan zal het waarschijnlijk een stuk beter draaien.

Dat met die sis daar zit je goed ja.Ik had vanmiddag ookal gekeken naar de specs van die laptop.Het staat zelfs gegeven in je overzicht.Snap ook niet waarom men vanmiddag nog de vraag stelt of je een Ati of een Nvidea kaart hebt.
De Sims games hebben idd moeite met onboard chipjes.De games zijn daar niet voor geschreven.

Meer als installeren(evt door w7 zelf)van de drivers kan je niet doen.Of die het doet op laagste settings is ook nog maar de vraag.Soms knalt een game wat verderop eruit.(verdere levels)

Geen uitroepteken meer in apparaatbeheer?
Kan ook nog proberen om sims in vista modus te draaien.
Rechtermuisklik op icoontje sims.Kiezen compabiliteit

Wil je ook nog deze meegeven.
wellicht ook een paardemiddel
http://www.sims4.nl/Dutch/Sims3/shader.html

Ik heb het geprobeerd dmv beeldresulotie te veranderen maar geen enkel succes. Pc opnieuw gestart. Toen geprobeerd om in vista modus te starten, geen enkel succes:(.
Ik zal nu de shader uitproberen.

Hartelijk dank btw, ben je echt dankbaar dat je me hiermee helpt.:d

Hij doet het nu wel dankzij de shader, maar is echt enormmmm traag.
Ik ben hem nu aan het defragmenteren misschien dat het helpt. En heb al ccleaner doorheen gehaald. Nog enkele tips?

Ik heb dus gescand met virusscanner en MBAM... 0 geinfecteerde bestanden. Nu heeft iemand me aangeraden de nieuwste driver up te daten
http://w3.sis.com/download/
Maar ik weet niet welke ik precies nodig heb ik kom niet verder dan stap 1 bij windows 7

Dat kan je terug vinden in apparaat beheer en dan bij beeldschermadapters.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan