WELKE interne HD kan in mijn Dell dimension

Status
Niet open voor verdere reacties.

cargem

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2009
Ik wil mijn pc's aanpassen omdat mijn huidige HD vol is. Welke interne HD zijn voor mijn computers geschikt en waar moet je op letten. Het betreft een Dell dimension 8200 1,8 Ghz met 256 MB geheugen die ik met kaarten upgrade naar 1 of 2 GB en een Dell dimension 4500 2 Ghz die ik met kaarten upgrade naar 1 GB. (Maximale mogelijkheid). De interne aansluiting is IDE. En geschikt voor 400 Mhz? Het schijnt ook iets met de BIOS te maken te hebben maar verder kom ik niet. Graag advies.
Hartelijk dank.
Carlo

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Je kan dus een ide harde schijf nemen met een grote bv van 250 gb

Modqag

Inderdaad, als de BIOS al wat verouderd is ondersteund deze niet meer dan 120 Gb als ik mij nog goed kan herinneren.

Maar dit valt op de lossen door een update van je bios te doen.
Lees eerst de changelogs van de BIOSupdate
Info hierover vind je op www.hp.nl

Voor de rest qua keuze voor je harde schijf, blijft het eerlijk gezegd gelijk wat je erin steekt, ik raad wel aan een merk HD erin te steken, zoals oa Maxtor, Seagate, ...

Inderdaad, als de BIOS al wat verouderd is ondersteund deze niet meer dan 120 Gb als ik mij nog goed kan herinneren.

Maar dit valt op de lossen door een update van je bios te doen.
Lees eerst de changelogs van de BIOSupdate
Info hierover vind je op www.hp.nl

Voor de rest qua keuze voor je harde schijf, blijft het eerlijk gezegd gelijk wat je erin steekt, ik raad wel aan een merk HD erin te steken, zoals oa Maxtor, Seagate, ...

Bedankt voor je antwoord. Echter de laatste biosupdate is ook al oud. Heeft dit beperkende invloed en zo ja waardoor dan?
Groet,
Carlo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan