Welke is beste linux??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twog86

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2004
Berichten
55
Die soort zoveel programma
suse
redhat enz

welke is beste?

Ik heb my moederbord
Soyo kt700 ofzo geheugen 512 mb videokaart 32 mb
cd en brander enzo meer nixx en ik wou een server zet,
ik vroeg welke is beste linx zodat kan ik voor mijn pc installeren ik heb eigen pc winxp pro en mijn ouders home edition dus wil ik nu Linux ook die soyo moederbord maar welke beter:thumb:


Excuses mijn taal heb beetje probleem taal ik hoop dat jullie begrijp

MaZzel Twog86
 
Daar kun je een oneindige discussie over voeren. Iedereen heeft weer een andere voorkeur. Ik gebruik zelf Mandrake. Die is redelijk gebruikersvriendelijk.
 
Je vraag is lastig te beantwoorden, je vraagt namelijk welke de beste is... waarin vraag ik mij dan af, en dan nog zul je hierop 10 verschillende antwoorden krijgen. (zoals ik debian gebruik zal ik eerder debian adviezeren dan een ander b.v.)

Steek anders je licht eens op op het web over de standpunten van de distrubuties die er zijn, hun achterliggende gedachtes als je daarin geinteresseerd bent en probeer gewoon wat uit.
Mandrake, suse, red hat, debian en gentoo zijn de bekendere iig,
waarvan gentoo voor de beginner te moeilijk zal zijn.
 
Welke distro het beste voor je is, is niet te zeggen. Het is een persoonlijke keuze welke bevalt en welke niet. De keuze zit 'm in kleine dingen, tenslotte zijn alle distro's grosso modo hetzelfde.

Begin met Knoppix (cd distro), probeer dan eens een installatieroutine en wat hardware configuraties, kijk of je een netwerk kunt instellen en installeer een webserver. Speel er mee en ontdek wat je wilt. ;)

Op zich leer je meer van Linux met Gentoo en Debian, dan met Mandrake*. Met Mandrake heb je snel een werkende desktopversie, maar dan moet je nog steeds leren het systeem te configureren, zoals je het hebben wilt en met de moeilijkere distro's gaat dit hand in hand met de installatie.

note.*. Mandrake is slechts een voorbeeld hier. Er zijn meer snelle jongens onder de distributies, die prima zijn voor desktopgebruikers, maar minder geschikt zijn voor severtoepassingen of voor gebruikers die meer controle willen.
 
Aha bedankt allemaal!!!

Zal ik nemen Mandrake,

Ik heb wat wel ervaring met compu heb vaak zelf ook kan oplossing wat probleem zoiets!!! ik heb hier 3 pc dus!! dan zet ik mandrake linux daar leer ik meer via server webserver is leuker!!!

MaZzel Twog86:thumb:
 
Hmpf waar kan eigenlijk krijgt mandrake??

heb gezien screenshot ziet het wel best uit ook beetje makelijk desktop
Greets Twog86;)
 
Wel hoor, rechtsonder in beeld staan de mirrors:rolleyes:.
 
Veel succes en plezier met Suse!

//klik de volgende keer wel even op 'vraag is opgelost', rechtsonder in beeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan