Welke is beter?

Status
Niet open voor verdere reacties.

michaelvd12

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2008
is de GEFORCE 8300GS 128mb ddr2 beter dan de point of view geforche fx 5500 256 mb ddr ?

en heeft de GEFORCE 8300GS 128 mb ddr2 agp aansluiting?

Alvast bedankt ,

Michael van Dijk

Laatst bewerkt:
op het eerste gezicht is de 8300 beter..

nieuwere kaart betere drivers... alleen wel een beetje te kort aan vram.

maar wat wil je precies doen met die kaart?

als je wilt gamen raad ik je aan voor iets anders te kijken.
in dat geval graag even de rest van je systeem posten (met PCWizard gratis te downloaden)
met name:
- moederbord merk en type
- ram geheugen
- processor
- voeding merk en type

en niet te vergeten je budget.

ik zal overigens even naar die 2 kaarten zoeken voor wat meer specs om ze te vergelijken.

op het eerste gezicht is de 8300 beter..

nieuwere kaart betere drivers... alleen wel een beetje te kort aan vram.

maar wat wil je precies doen met die kaart?

als je wilt gamen raad ik je aan voor iets anders te kijken.
in dat geval graag even de rest van je systeem posten (met PCWizard gratis te downloaden)
met name:
- moederbord merk en type
- ram geheugen
- processor
- voeding merk en type

en niet te vergeten je budget.

ik zal overigens even naar die 2 kaarten zoeken voor wat meer specs om ze te vergelijken.

Topic niet meer nodig, krijg morgen deze video kaart :

official.jpg

Waarin denk je dat deze videokaart beter is dan je oude?:confused:

geheugen is sneller de koeling is beter, gpu clock is hoger :) heb ik heus allemaal wel nagecheckt hoor, en daarbij , deze kaart is bedoeld om te gamen , de point of view geforche 5 fx 5500 niet :P

geheugen is sneller de koeling is beter, gpu clock is hoger :) heb ik heus allemaal wel nagecheckt hoor, en daarbij , deze kaart is bedoeld om te gamen , de point of view geforche 5 fx 5500 niet :P

Dat dacht ik al. Gamen. Daar was ie 5 jaar geleden inderdaad een beetje geschikt voor. Nu niet meer.
We leven immers in 2009 en niet in 2004.
Nu had je beter voor een HD3650 kunnen kiezen. Maar gelukkig heb je het allemaal goed uitgezocht :p:cool::p

idd, zonde van je geld geweest.
maarja, niets aan te doen.
als je gta sa wil spelen is hij meer dan supergeschikt. als je farcry 2 wil spelen, mja, bij gta4 mag je blij zijn alsie opstart

idd, zonde van je geld geweest.
maarja, niets aan te doen.
als je gta sa wil spelen is hij meer dan supergeschikt. als je farcry 2 wil spelen, mja, bij gta4 mag je blij zijn alsie opstart

het is toch maar 25 euro, en een goede verbetering ten opzichte van de point of view fx 5500 , want die speelt bijna geen enkel spel ;)

het is toch maar 25 euro, en een goede verbetering ten opzichte van de point of view fx 5500 , want die speelt bijna geen enkel spel ;)

Ik heb de video kaart nu, maar hij geeft geen beeld !

is mischien het moederbord te oud voor deze kaart?

heb stroom aansluiting ook aangesloten en 500 watt voeding ( aangezien de minimum 450 is , is dit voldoende , fan draait , en het beeldscherm zegt "check video cable. bij de vga en de dvi aansluiting( beeldscherm heeft bijde aansluitingen) .

wat nu?

probeer de onboard eens uit te schakelen in de bios. Dus de monitor weer aansluiten op de onboard aansluiting. Uitschakelen en opslaan en dan de kabel weer op de nieuwe aansluiten.

Heb je trouwens wel in windows de oude drivers verwijderd? Anders krijg je straks weer andere problemen.

probeer de onboard eens uit te schakelen in de bios. Dus de monitor weer aansluiten op de onboard aansluiting. Uitschakelen en opslaan en dan de kabel weer op de nieuwe aansluiten.

Heb je trouwens wel in windows de oude drivers verwijderd? Anders krijg je straks weer andere problemen.

Gedaan, werkt nu ;)

maar ik heb nog een vraag, volgens de verpakking heeft hij een 450 watt voeding nodig, ik merkt het ook dat die te weinig krijgt :( ,

deze pc heeft 350,

nou heb ik een pc met een video kaart type sapphire x1650 512 mb ddr2 pci-e er in, die een voeding van 500 watt heeft

nou wou ik weten wat hij vraagt aan stroom ( zit geen externe stroom aansluiting aan, aan de x1600 pro wel)
nou wou ik weten of het dan een verstandig idee is om de 500 watt hier in te zetten en 350 in de andere

iemand antwoord hierover?

als de andere voeding het juiste aantal en de juiste type aansluitingen heeft zou ik ze omwisselen.

maar mss handig om te weten welk merk beide voedingen zijn?

als de andere voeding het juiste aantal en de juiste type aansluitingen heeft zou ik ze omwisselen.

maar mss handig om te weten welk merk beide voedingen zijn?

de ene heeft alleen geen sata , maar dat is op te lossen met sata naar ide converter

nu geeft hij stipjes weer, probeer vanmiddag om even de kaart goed aan te drukken, omdat hij vervoerd is op een bromfiets, kan hij los getrilt zijn, heb al een converter van me baas gekregen

Laatst bewerkt:
de ene heeft alleen geen sata , maar dat is op te lossen met sata naar ide converter

nu geeft hij stipjes weer, probeer vanmiddag om even de kaart goed aan te drukken, omdat hij vervoerd is op een bromfiets, kan hij los getrilt zijn, heb al een converter van me baas gekregen

hoi de video kaart geeft nu weer flickeringen in het beeld en stippeltjes, via de dvi aansluiting, via de rood groen blauw stekkers gewoon beeld, maar van slechte kwaliteit,

vga aansluiting nog niet getest , iemand idee waar dit aan ligt?

heb de kaart al eens aangedrukt en gekeken of die los zat, ik denk dat er iets gebeurd is tijdens vervoeren met de brommer, aangezien die van tevoren het nog gewoon deed

als het een passive kaart is, zorg dattie wel een beetje kans krijgt om zn warme lucht weg te krijgen.
geen andere (pci/agp etc) eronder plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan