Welke is beter?

• Onderwerp starter Onderwerp starter dag
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dag

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2002
Laatst bewerkt:
systeem 2 en 3 hebben een snellere CPU.

Grafisch zijn ze allemaal het zelfde even veel geheugen ect.

Systeem 1 is al geassembleerd + er staat windows op.
Alleen heeft een zwakkere processor.

Systeem 2, zijn alleen de componenten, geen assenblage en geen windows.

Systeem 3, is wel geassembleerd, maar windows?? kon ik zo snel niet zien.

Op de laatste 2 systemen staat geen windows.

Het gaat mij erom welke het meest geschikt is om me te gamen.

Van windows 7 heb ik een family uitvoering(drie licentiec)

grtjes Ronald

Kwa gaming hebben de 3 pc's niet veel verschil.

en zoiets?
Betere grafische kaart, dat goed van pas komt bij gamen.
En kwa kosten valt het ook in het straatje.

Een GTX460 ipv een HD5770

Edit: excl assemblage

Een SSD is in dit prijs segment geen optie... een normale HD is snel genoeg.

Wat is uw budget?
Heeft u zelf een besturingsysteem of moet deze er nog bij gekocht worden?
Kunt u het systeem zelf installeren ?

Een SSD is in dit prijs segment geen optie... een normale HD is snel genoeg.

Een hardeschijf is langzamer dan een ssd.:cool:
En energie zuinig dus dan krijg je die 100,- euro aan stroom ook wel weer terug.
Ik weet niet waarom je dat zegt over hdd is snel genoeg:confused:

Een normale HD is toch snel zat? Een SSD is sneller, maar die energiekosten die krijg je er dus van ze lang zal ze leven niet uit... Het gaat nog wel even duren voordat er in elke PC een SSD te vinden is.

@SSD: Windowsfaq. Het is een feit dat een SSD sneller is. Ik zal het even wat exacter vertellen. Een Samsung Spinpoint F3 haalt zo'n 130 mb/s en een OCZ Vertex 2 zo'n 250 mb/s. Toch is bij veel computers een SSD niet nodig omdat 130 mb/s snel genoeg is. Ik heb dat hier ook en mijn pc is echt alles behalve traag. Een SSD zou pas echt van nut worden in een systeem van boven de 1000 euro. Zo ik heb mijn zegje gedaan en denk erom dat je niet meteen met een SSD moet komen aandraven maar eerst kijken hoeveel geld de persoon heeft en of die persoon zoveel prestaties nodig heeft.

@Computergalaxy: Deze winkel levert niet de beste pc's en vaak deugt er wat niet in de samenstellingen. Ik raad het je niet aan.

@ Windows 7 Family Edition: dit is om computers te upgraden van Windows XP of Windows Vista. Het is niet de bedoeling om deze als OEM te gebruiken. Windows 7 Home Premium OEM kost 90 euro. Dus dat kan er nog eventueel bij komen.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B251552%5D=1&product%5B80156%5D=1&product%5B291894%5D=1&product%5B274933%5D=1&product%5B79085%5D=1&product%5B219321%5D=1&product%5B232977%5D=1&product%5B242662%5D=1&product%5B260613%5D=1

En de rest van de vragen ook even invullen a.u.b

De helf van je vragen staat alleng vemeld, lezen is ook een optie.

Een SSD die zich aan stroom terug verdient lol, wat een onzin.
Reken dat even uit: even 50,- verschil nemen voor normaal en SSD

Een SSD verbruikt ongeveer 2W
Een nrmale schijf 9W, Verschil 7W
1KW/u (1000W/u) = 12 cent.

50,- / 0.12 = 417KW/u
417.000W/u / 7W = 59571 uur / 24uur = 2482 dagen / 365 dagen = 6,8jaar
hehe dan moet je schijfje 6,8 jaar aan 1 stuk draaien wil je het verschil eruit hebben.
Je begrijpt m'n punt wel.

Maar on topic.
Een betere pc als m'n samengestelde heb je niet in dat budget.
Excl. assemblage. Mocht dit er nog wel bij, dan kun je nog iets besparen op de cpu.
bv een athlon x4 640 ipv de phenom x4 955

Klopt, de Athlon II X4 640 is ook een erg goede optie. Ik heb hier de 640 met de Cooler Master Hyper TX 3 overgeklokt op 3,6 Ghz en het geheugen van 1333 naar 1600 en nu is die sneller dan de Phenom 965 van mijn ouders :D .

Ben toch voor dit systeem gegaan http://www.computergalaxy.nl/product_info.php?cPath=22_21_79&products_id=346

Dit ook omdat deze snel geleverd kon worden.

Heb Windows 7 64 bits erop geïnstalleerd.

De kids spelen nu call of duty Black Opps op max settings

Ze zijn er zeer blij mee.

Nu nog eens een mooi scherm.(monitor)
Weten jullie een leuke game scherm?Die bij deze computer past?

grtjes dag

Laatst bewerkt:
Monitor bedoel je toch?

23,24 inch lijkt mij gaaf ze zeggen hoe groter hoe beter de game ervaring :) dan zou ik voor een LED gaan met Full HD (of je koop een 3d scherm ook gaaf maar duur en je videokaart ondersteund dat niet:p)

Zoiets : http://azerty.nl/2-1132-215028/asus-vh242h-lcd-scherm-tft.html maar ik weet niet zoveel van monitoren :o

Hier nog een 24 inch http://azerty.nl/2-1056-268444/benq-v2420-lcd-scherm-tft-.html

Maar wacht maar op de andere helpmijers want misschien zijn wel helemaal niet goed idk :P Het lijkt me dat die goed zijn :P

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan