Welke kabel geschikt voor netwerkverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans164

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2008
Berichten
101
Hallo,

Ik wil graag een verbinding leggen om te gamen tussen m'n laptop en m'n pc,, of tussen m'n laptop en die van een ander,, welke kabel moet ik daar voor gebruiken, UTP kabel en heeft CAT 5 daarmee te maken?? of een LAN kabel?? en daar zijn ook weer verschillende soorten in heb ik begrepen.

Groeten Frans
 
volgens mij heb je daar een utp crosslink kabel voor nodig.
 
ok mij is een keer op helpmij uitgelegd dat als je 2 pc's aan wil sluiten dus gewoon pc-utp kabel-pc dat dat niet kan, maar je een crosslink kabel voor nodig had
 
Hallo,

Ik wil graag een verbinding leggen om te gamen tussen m'n laptop en m'n pc,, of tussen m'n laptop en die van een ander,, welke kabel moet ik daar voor gebruiken, UTP kabel en heeft CAT 5 daarmee te maken?? of een LAN kabel?? en daar zijn ook weer verschillende soorten in heb ik begrepen.

Groeten Frans

cat5=utp=lan-kabel.
Die die kan je het beste gebruiken.
Je hebt internet. Heb je een multi-pc-modem? (of te wel: kan je op meerdere pc's tegelijk internetten?)
Dan hoef je namelijk verder weinig te doen.

Het is afhankelijk van het spel hoe je met multiplayer om moet gaan. Sommige spellen kan je ook op het netwerk spelen, bij andere moet het via internet.
 
ok mij is een keer op helpmij uitgelegd dat als je 2 pc's aan wil sluiten dus gewoon pc-utp kabel-pc dat dat niet kan, maar je een crosslink kabel voor nodig had

Het punt is dat als je (ik praat over 6 jaar terug) een laptop met win. 98 met een win. xp pro computer wil laten communiceren dat dat net niet wil. Maar verder kan je het gewoon met een gewoone UTP kabel doen.
 
bedankt voor de reacties!!,,

Crosslink heb ik ook al meer over gehoord,,
maar als ik een vista op een xp aan zo sluiten met een normale UTP kabel zou dat gewoon gaan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan