Welke kabel verlengen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Ik moet wegens herinrichting van de woning wat met de kabels gaan rommelen.
Er moet 1 kabel verlengd worden met zo'n klein blokje waarmee je twee kabels kunt aanéénzetten .
Wat is het beste met het MINSTE verlies.

1) Telefoonkabel (Belgacom ADSL2+) vanuit muur naar de modem verlengen met blokje.
(totaal lengte zou dan zijn ca. 8 meter)

2) UTP cat5 kabel vanaf router naar Pc verlengen met blokje
(totaal dan ca. 30 meter)

Ik heb altijd gehoord dat je de telefoonkabel vanuit de muur zo kort mogelijk moet verbinden naar de router ivm.mogelijk verlies van snelheid ?

Dus aan welke kabel best zo'n verlengblokje plaatsen ?
(Langere kabels met stekkers gebruiken of zelf stekkers plaatsen is geen optie)

Laatst bewerkt:
klopt, advies is om modem zo dicht mogelijk bij het isra punt te plaatsen.

dus de UTP kabel verlengen.(kan tot 100 meter)

Ok bedankt, dan ga ik zo'n blokje gebruiken,enig idee hoeveel % verlies zo'n blokje eigenlijk kan geven op de UTP of is dat te verwaarlozen.

Laatst bewerkt:
heb er geen idee van:o zal niet te veel lijkt mij.

Denk dat het slimmer is om gelijk een 30 meter kabel te kopen. Heb je ook geen signaal verlies door het blokje.

Denk dat het slimmer is om gelijk een 30 meter kabel te kopen. Heb je ook geen signaal verlies door het blokje.

Zoals eerder gezegd is dit bouwtechnisch niet meer mogelijk,ik moet verlengen.

Nu heb ik nog een aanvullende vraag qua kabels,mag ik de UTP cat5 kabel verlengen aan zo'n gewone platte soortgelijke netwerkkabel met RJ45 plugs of moet de verlenging eveneens bestaan uit een UTP cat5 ?
Heb zulke platte witte kabels nog liggen maar zijn al een paar jaartjes oud en zonder verdere kabelspecificaties op de kabel zelf ?
Misschien een domme vraag maar ik vroeg het me toch af,het zijn zeker geen cat5 kabels.

Zoals eerder gezegd is dit bouwtechnisch niet meer mogelijk,ik moet verlengen.

Nu heb ik nog een aanvullende vraag qua kabels,mag ik de UTP cat5 kabel verlengen aan zo'n gewone platte soortgelijke netwerkkabel met RJ45 plugs of moet de verlenging eveneens bestaan uit een UTP cat5 ?
Heb zulke platte witte kabels nog liggen maar zijn al een paar jaartjes oud en zonder verdere kabelspecificaties op de kabel zelf ?
Misschien een domme vraag maar ik vroeg het me toch af,het zijn zeker geen cat5 kabels.
goed je eigen link lezen,dan zie je het wel;)

Euh...de link doelt gewoon op het uitzicht,meer niet,dus niet op de specificaties.
Die kabels die ik heb komen uit een bedrijf dat stopte en heb toen die kabels gekregen van iemand die daar werkte.
Dus of die net zo goed is en mag aangesloten worden om een UTPcat5 te verlengen weet ik dus niet omdat er niets op vermeld staat van Cat. of dergelijke,ze zijn gewoon kompleet blank.
Het zijn wel netwerkkabels maar waarom zat er dan bij mijn router een UTP cat5 kabel bij en beveelt men steeds bvb. de cat5 of 6 aan ?
Ik wordt van al die kabelspecificaties niet wijs helaas.
:o

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan