welke kabels van de voeding gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerrit100

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2001
Ik zou graag een oude atx voeding willen gebruiken om mijn batterijlader (12V) te voeden. Maar nu is mijn vraag, welke kabeltjes moet ik hiervoor gebruiken en moet ik de schakelaar niet overbruggen ofzo?
Thx in advance,
Gerrit.

Waarom gebruik je niet de voeding van je eigen computer? Dan hoef je die schakelaar niet te overbruggen, dat is nl redelijk ingewikkeld.

De gele draden zijn 12V. De vraag is trouwens verplaatst naar 'Casemodden/Elektronica'.

zie bjilage. Je moet zowel de PWR-good als de PWR-on verbinden met één van de mass-lijnen. (eentje met een schakelaar om de voeding aan en uit te zetten)

Vervolgens moet je uit een van de molex-stekkers de gele en een zwarte draad gebruiken...

Bijlagen

• atx.gif
    atx.gif
    8,6 KB · Weergaven: 47
heb bij mij gemeten met multimeter:
rood: +5V
zwart grenzend aan rood: -5V
geel: +12V
zw. grenzend aan geel: -12V

dus je mag elk kabeltje gebruiken en dan moet je de gele en de daar aan grenzende zwarte pin gebuiken.

Geplaatst door meelman
zie bjilage. Je moet zowel de PWR-good als de PWR-on verbinden met één van de mass-lijnen. (eentje met een schakelaar om de voeding aan en uit te zetten)

Vervolgens moet je uit een van de molex-stekkers de gele en een zwarte draad gebruiken...

men was me voor :)

Ik was eerst :(

Even serieus: het lijkt me intussen wel duidelijk dat de topicstarter het gele draadje nodig heeft.

lieve vrienden,
jullie blijven me verbazen met jullie snelheid en gedrevenheid.
Ik had deze middag het berichtje geplaatst en ben dan, waarom ook niet eigenlijk, een terrasje gaan doen. Groot was mijn verbazing met de vele reacties op zo'n korte tijd.
Dank en ik begin te knutselen,
Gerrit.

Geplaatst door Steve
Ik was eerst :(

Even serieus: het lijkt me intussen wel duidelijk dat de topicstarter het gele draadje nodig heeft.

sorry hoor, spijt me al! :)

jep, gele en een zwarte

trouwens, maakt het nog uit welke zwarte draad?

Het si gelukt, een zacht zoemend geluid zorgt voor een stabiele voeding van m'n apparaatje.
Thx!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan