Welke Koeler

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandrovp

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2003
Berichten
103
Ik heb mijn besluit genomen.
Ik ga een koeler bij plaatsen.
Ik bouw die in aan de voorkant van de pc, zodat die lucht naar binnen zuigt. Dan kan de lucht langs de ventilator van de voeding terug naar buiten.
Dan heb ik toch een goede luchtdoorstroom, niet?
Kan iemand me zeggen welke een goede ventilator is voor mijn 'project'??????
Liefst ene die krachtig, maar toch stil is.
 
misschien krijg je dan onderdruk en dat is alleen slechter voor je pc ik zou als ik jouw was 1 fan voorin die naar binne blaast en onder de voeding ook nog achterin een fan die naar buiten blaast dan krijg je goede airflow. En koeler tja als je stilte wilt papst. Als je graag snelheid wilt regelen zonder teveel poespas enermax.
 
Laatst bewerkt:
Onder- en overdruk is onzin, het beetje lucht dat die fans verplaatsing is lang niet genoeg om een drukverschil te creëren.

Je kan experimenteren wat het best werkt, fan voorin naar binnen of achterin naar buiten laten blazen. Fans die over het algemeen stil maar toch redelijk krachtig zijn, zijn die van het merk Papst. Er bestaan ook fans waarvan je het toerental (en dus de geluidsproductie) kunt regelen, met name deze van Enermax.
 
Is het misschien ook goed als ik recht onder de voeding, dicht bij de grond een koeler zet die lucht naar binnen zuigt, zodat de lucht dan volledig circuleerd ern dan via de voeding verlaat?
 
Recht onder je voeding dichtbij je bodem zitten je videokaart etc, gaan plaat dus.
 
Zo laag bedoelde ik niet.
Ik heb onder mijn voeding al plaats voor 2 ventilators.
Ik hoef ze alleen maar vast te maken en aan te sluiten.
Zou het dan lukken?
 
Die dienen voor outtake, lucht die naar buiten gezogen wordt. Eén a twee extra fans moeten wel volstaan. Ik zou er eentje voorin als intake en eentje achterin (onder je voeding) als outtake plaatsen, de fan in veel voedingen is niet krachtig genoeg om voor een goede airflow in de hele kast te zorgen.
 
Ok, nu heb ik nog een probleem.
Ik heb van voor geen ruimte genoeg.
Is het dan beter om van achter een outake of een intake te plaatsen?
 
Achterin een intake zetten zal een averechts effect hebben.

Zie je echt geen blowhole (een cirkel met luchtdoorlatende gaatjes) onder het rek waar de HDD's in zitten?
 
Jawel er is ene van voor, aan de onderkant, maar mijn kast gaat erover, dus staat die niet in verbinding met de buitenkant.
Ik zal het ander proberen te zeggen.
Er is ene aan de binnenkant, maar die zie je niet aan de buitenkant
 
De lucht wordt dan gezogen langs het plastic front van je kast, als 't goed is zijn er luchtopeningen, of onderin is er een gat waar de lucht door kan.

Zou daar, en onder je voeding een fan zetten.
 
Die dienen voor outtake, lucht die naar buiten gezogen wordt. Eén a twee extra fans moeten wel volstaan. Ik zou er eentje voorin als intake en eentje achterin (onder je voeding) als outtake plaatsen, de fan in veel voedingen is niet krachtig genoeg om voor een goede airflow in de hele kast te zorgen.

Dat bedoelde ik dus ook
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan