welke koeling is overbodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickkiej

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2009
Hallo, iedereen...
... ik zie op internet een tal van soorten koelingen tekoop staan, van hardeschijf koelingen tot een koeling voor je videokaart

maar is dit geen geldweggooierij?

want als deze koelingen ECHT belangrijk/nodig zijn, zouden ze toch al in de fabriek in de computer zijn geplaatst?!

Graag jullie reactie;)
Nick

Nee / Ja , Ja / Nee.

afhankelijk van welke computer je koopt (+de door de fabriek geplaatste hardware) zít er al (extra) koeling in.

Het hangt dus zeer sterk af van wát voor pc je hebt: zelfbouw of geassembleerd door een bedrijf. In de laatste zit voldoende koeling (althans dat mag je verwachten....) en in een zelf in elkaar gezette pc óf bij elkaar geklikt systeem zal je dit zélf moeten bepalen / uitrekenen.

Daarnaast zijn er losse / lege kasten te koop zonder koeling en kasten met koeling. In geen enkel geval is koeling 'standaard'. Het hangt érg af van de toegepaste processor, videokaart(en), aantal harddisks etc. etc.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook een Hardeschijf koeling, valt me een beetje tegen..
hij koelt amper, en zo heet word een hardeschijf ook niet ;)

Proccesor Belangerijk
Videokaart Belangerijk
Hardeschijf Niet echt
Pccase Voor je airflow

Mijn hardeschijf is bij gewoon gebruik ongeveer 22 C met koeling hoogstens 20 a 21 C dus vind ik het overbodig.. het maakt aleen maar herrie
bij Game of andere drukke proccesen 28 a 30 C en met koeling 25 a 28 C
Harddisk WD Caviar Green 500gb

Edit: En dan stond de koeling op vol vermogen ;)

OK, wat jij zegt is dus ook het volgende:

omdat MIJN (de jouwe dus) harde schijven niet zo warm worden, worden deze bij niemand warm.

Klinkt je dat logisch?

Hoeveel topics zal ik voor je posten waaruit blijkt dat hdd's 2x zo warm kunnen worden als de jouwe?

Laatst bewerkt:
Heb hier meerdere pc's waarvan de hardeschijfen niet heet zijn.
Maar ja,het kan goed zijn dat ze bij iemand anders heet zijn ;)

Beste applefaq, ik heb 2 Raptors (10.000 RPM) schijven in mijn machine zitten en daarnaast ook nog eens 2 400 giga normale 7200 RPM harddisks. Deze zitten alle vier boven elkaar in een rack. Dénk eraan dat ze met zijn viertjes een leuk kacheltje vormen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan