Welke koeling voor HD4670

Status
Niet open voor verdere reacties.

bastiaap

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2008
Berichten
19
Goedeavond!

Ik heb gister een Club3D Radeon HD4670 in mijn systeem geplaatst. De kaart is voorzien van een stockcooler waarover ik in verschillende reviews heb gelezen dat ie zo stil zou zijn.
Nu vind ik het qua geluid echter een beetje tegenvallen. Het is namelijk de meest luide fan in mijn syteem.
Ik zit er dus aan te denken om er een andere koeling op te zetten. Een passieve koeling is voor mij denk ik geen optie omdat er in de systeemkast niet zo heel veel ruimte is voor een goede airflow. Daarom viel mijn oog op de Zalman VF1000. Deze komt er goed uit in de reviews op Tweakers. (Zie http://tweakers.net/pricewatch/160718/zalman-vf1000.html)
Ik weet dus alleen niet of deze compatible is met mijn videokaart. Heeft iemand een idee??
Mocht die VF1000 niet compatible zijn, heeft iemand dan een goede optie die én compatible met mijn kaart én stil is?

Alvast bedankt!:thumb:
 

Had ik uiteraard al gekeken voordat ik de vraag hier postte, maar daar wordt niks gezegd over de HD4670. Niet in de lijst met compatible kaarten en niet in de lijst met niet-compatible kaarten (Cautionary note 2)

Verder is er op tweakers nog wat te vinden
Een passieve koeling is dus wel mogelijk, indien goede airflow. Zoals ik eerder al vermelde is de airflow in mijn systeem niet optimaal wegens ruimtegebrek.

Ik ben dus op zoek naar een actieve koeling voor mijn HD4670 :D
 
Wat ik uit de post op tweakers begrijp zou de Zalman moeten passen op jouw kaart een fan zit er bij dus dat is geen probleem.
Anders is deze Thermalright wellicht wat. De 4670 staat op de compatibility lijst. Moet je dan alleen nog een fan bij kopen.
 
Wat ik uit de post op tweakers begrijp zou de Zalman moeten passen op jouw kaart een fan zit er bij dus dat is geen probleem.

Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar kwam via dat topic hier terecht waar wordt geschreven dat passief koelen mogelijk is, mits de airflow goed gehouden wordt. (ergens in het midden gepost door greatchampion)

Ik zal eens kijken naar die Thermalright. :thumb:
 
Op het moment dat ie op een HD4850 of HD4830 past, kan je er vanuit gaan dat ie ook op een HD4670 past. Dit is namelijk een vergelijkbare kaart.
Alleen is de HD4670 wat zuiniger, maar dat is alleen maar positief.

Het is natuurlijk een actief gekoelde koeler, dus je zal altijd wel iets blijven horen..

Het voordeel van die thermaltake is dat ie in principe passief is. Maar blijkt de luchtstroming in je kast echt slecht te zijn, dan kan je er nog een koeler opzetten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan