Welke koeling?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sterjios

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2007
Ik heb een Pentium D dual core 820, overclocked naar 3.01 Ghz.
Mijn standaard intel koeler hield het al voor gezien, en de nieuwe die ik nu heb, een spire, werkt ook nog niet helemaal hoe ik wil.

Heeft iemand een suggestie voor een koeler?
Ik wil graag een koeler die erg goed koelt, zodat je hem ook overclockt kan laten, en hij moet liever niet te veel geluid maken; als wel, maakt het mij niet uit, het gaat vooral om performance.

Iemand een idee voor een goede koeler?

alvast bedankt.

mvg
sterjios

Heb je een bepaald budget?

Ik heb zelf de Arctic Cooling Freezer Prto 7, is als een van de beste getest, koelt super, is behoorlijk stil, heel eenvoudig te monteren (je moederbord hoeft niet uit je kast!!) en goedkoop, maar iets van 16/17 euro.

http://www.azerty.nl/producten/product_detail/81/4566/freezer-7-pro.html

Deze voldoet uitstekend, maar nog beter en duurder kan ook natuurlijk ook, hoewel lang niet alle duurdere koelers beter zijn dan deze

Het lijkt mij ook wel een goede, bedankt.

Nog een vraag, waarom zit er zo'n groot verschil in koelingen?
Een andere winkel raadde me de Zalman Fatality aan, die is ook gelijk een stuk duurder.
Ik bedoel ik zie ook koelers van rond de 50 euro.

Ik heb 50 euro te besteden.

@Harry Snor:

Zijn we weer eens, alleen de mijne is 3 euro goedkoper:p

haha, ja dat zou wel een goede zijn dan.

Maar als er nog betere zijn, ik heb toch 50 te besteden, welke zouden jullie dan aanraden?

Nogmaals een winkelier raadde me de Zalman Fatal1ty aan, is dat een goeie?

Ook een prima koeling, maar ach, waarom duur doen als het ook voordelig kan denk ik maar...
En vergeet niet dat je bij andere koelers vaak heel je moederbord moet uitbouwen

Kan je dat nagaan, want die winkelier had die fatality voor mij, maar ik heb ook weer geen zin om mijn moederbord uit te bouwen. Ik ga er nu zelf ook wel even achteraan.

Bedankt voor jullie suggesties.

deze is ook heel goed!
lees de gebruikerservaringen.
maar hier betaal je wel weer wat meer voor.

Dus jullie weten zeker dat die koeling van artic goed is?
Ik wil wel graag een goede keuze maken, ook voor als ik nog eens een quad-core ga kopen of een processor die erg heet word.

Als deze zeker goed is, bestel ik hem.

Mvg
Sterjios

Hoi !

De Artic Cooling is niets mis mee, maar met de laatste Zalmann ook zeker niet !

Alleen: ik had het over de prijs/prestatie-verhouding en die is van de Artic Cooling nu eenmaal gunstiger !

@headshot: ook niks mis mee, alleen past die niet/nauwelijks op mini-ATX bordjes, en moet je het mobo uitbouwen voor een installatie.

Dus niet echt geschikt voor een re-install !

@mrmusic: ik weet dat @Azerty (soms) goedkoper is, maar Ridderkerk is bij mij "om de hoek" en ik ben daar al jaren een gewaardeerde klant van minstens € 5000,= per jaar.
Ook i.v.m. garantieclaims blijf ik bij @Alternate: altijd geweldig geholpen.

Greetz,

Harry.

Dus als ik verder zou gaan met quad core zou die artic ook geen probleem zijn?
Of zou ik dan beter de fatality kunnen kopen.

Hoi !

Voor een quad-core zou ik de Zalman nemen, omdat de Artic-Cooling daarvoor (nog) niet gecertificeerd is, zover ik weet.

Greetz,

Harry.

Ik heb uiteindelijk de Artic gekocht, mijn processor word niet warmer dan 35 graden.

Bedankt voor jullie hulp.

Mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan