welke kunnen samen

Status
Niet open voor verdere reacties.

casepimper

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2006
ik heb nu 1024mb ddr2 geil DDR2 - 800 (PC2 - 6400)
maar ik heb nog een paar ddr2 geil DDR2 - 533 (PC2 - 4300)
kunnen deze samen in een moederbord
alvast bedankt:thumb:

Dat hangt van je moederbord af.

Als het kan is het zoizo niet de beste optie. Dit omdat je systeem de snelheid aanneemt van het langzaamste, aanwezige geheugen. In dit geval 533 MHz.

Maar post ff wat voor moederbord je heb, dan kan in ieder geval nagekeken worden OF het kan.

Volgens mij kan dit gewoon. Maar zoals ik al eerder zei, dit is niet de beste oplossing. Bij Alternate heb je bijvoobeeld al 2x 512 MB PC2-6400 G.E.I.L. geheugen voor 110,-. Dan blijf je geheugen op de huidige snelheid werken.

maar is het niet zo hoe meer geheugen hoe meer je prestatie verhoogd ondanks de mhz van je geheugen

Dat is inderdaad zo, maar alleen als je systeem TE WEINIG geheugen heeft.

Stel je heb 512 MB geheugen. Als dat vol is gaat de pc je harde schijf als geheugen gebruiken (swapfile / pagefile / virueel geheugen). Dit is langzamer.

Als je in dat geval nog eens 512 MB geheugen erbij zet zal het inderdaad wel sneller worden.

Stel je heb nu 1 GB geheugen wat op 800 MHz werkt, terwijl je systeem er maar 600 MB van nodig heeft.Dan haalt je pc gegevens uit het geheugen met een snelheid van 800 MHz. Zet jij nu vervolgens de andere modules erbij van 1 GB van 533 MHz dan gaat het geeugen op 533 MHz werken. Jouw systeem heeft dan nog steeds maar 600 MB geheugen nodig, terwijl hij het nu ophaalt / wegschrijft met 533 MHz, dus langzamer.

Hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is

Cotje

Laatst bewerkt:
ja het was wel duidelijk maar het probleem is dat ik het zonde vind van die geheugen als ik die er bij zal prikken zit ik aan de 2 gb met 533mhz terwijl ik nu 1gb met 800 mhz heb en toch heb ik het gevoel dat het nog niet snel genoeg is. Want het werkt nou ook niet echt supersnel met een x2 3800+ maar ja dat zal wel een bios instelling zijn. Mischien een idee wat het zou kunnen zijn. Maar voor zover over het geheugen alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan