Welke KVM Switch is een aanrader?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fraha
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Fraha

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2004
Kan iemand een betaalbare KVM Switch aanraden? Waar moet ik op letten en wat kosten ze zoal? Bij Media M. had de verkoper het over €80,00
Zijn er goedkopere en is dat dan nog betrouwbaar?

Graag ervarings deskundig advies!

Frans

Kijk hier maar even, een overzicht van een groot aantal KVM switches.

Verschil zit hem meestal in de mogelijkheden zoals max beeldschermresolutie of aantal aan te sluiten apparaten

Bedankt voor je reactie

Errug veel info in 1 keer voor een KVM-leek

Ik gebruik hier een NEC multisync monitor en die kwaliteit wil ik graag behouden.
Enig idee of hier een beperking in zit?

Ook zie ik kabels i.p.v. kastjes, zijn die goed genoeg voor dit doel? Het gaat mij alleen maar om op 1 werkplek met 2 pc's te kunnen werken i.v.m. reparatie.

Wat is wijsheid in dit geval?

Frans

Het is inderdaad een beetje veel, maar je hebt wel gelijk een overzicht incl prijzen.

Het merk van je monitor doet er op zich niet zoveel toe, echter de beeldresolutie wel.
Als je bv een beeldresolutie van 1600*1200 wilt dan zullen de meeste goedkope switches niet voldoen...

Afhankelijk van je beeldschermresolutie kan je dus het best een keuze maken, verder moet je even opletten of de switch draadloze keyboards en muizen ondersteund (meestal wel)

Ik ben met hetzelfde bezig en werd naar DEZE site verwezen.
De prijs valt dus wel mee.
Alleen hoor ik ook nu pas dat je goed moet opletten of het draadloos toetsenbord en muis kan hebben.

Draadloze keyboards en muizen werken meestal, maar dus idd niet altijd.....
Bij het opstarten in windows zal het wel gewoon werken maar na het switchen naar de andere pc kunnen bepaalde (voornamelijk oudere type's) problemen ondervinden.

Geplaatst door GForze
Het is inderdaad een beetje veel, maar je hebt wel gelijk een overzicht incl prijzen.

Het merk van je monitor doet er op zich niet zoveel toe, echter de beeldresolutie wel.
Als je bv een beeldresolutie van 1600*1200 wilt dan zullen de meeste goedkope switches niet voldoen...

O, ik dacht, omdat het multisync is, dat ik het even zal melden! Bedankt voor de info, nu nog een adres waar ik hem kan gaan halen. Niet veel zaken hebben dit op voorraad blijkt nu (zaterdag)
Zal ik het toch via internet moeten doen. Wie weet hoelang het dan duurt....

Frans

Laatst bewerkt:
Persoonlijk heb ik nog nooit een probleem gehad om er 1 in de winkel te halen, altijd op voorraad.
De mediamarkt bv heeft ze ook op voorraad, echter is de mediamarkt wat duurder.

Denk eraan als je via internet bestelt er vaak verzendkosten overheen komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan