Welke KVM-switch?

Status
Niet open voor verdere reacties.

zoomer

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2003
Dag,

Ik ben op zoek naar een KVM-switch(2p). Waardoor ik voor mijn beide pc's nog maar 1 toetsenbord/muis/monitor nodig heb.

Configuratie: toetsenbord: simpel; muis logitech optical; monitor iiyama 704utc.

Nu zie ik ze wel her en der met prijzen rond de 40 euro maar ik kan me ook herinneren dat er (een jaar geleden ongeveer) een test in de computer totaal of PCM stond waar een HAWKING als beste koop uit de bus kwam. De prijs was 19euro!

1. Weet iemand nog welk type dit is en waar ik deze kan verkrijgen?

2. Heeft iemand andere tips? Wat zijn de ervaringen met KVM-switches. Welke moet ik absoluut niet hebben en wat zijn aanraders?

Alvast bedankt voor de tips!

Groetjes Zoomer

Ik heb een tijd een sitecom gebruikt. Werkt perfect, via de CTRL-toets kun je eenvoudig omschakelen. Ligt nu werkeloos op de plank, even wat te doen geven :)

Denk wel aan USB-varianten van toetsenborden en muizen, er zijn nog maar weinig KVM switchen die USB ondersteunen.

waarom ligt ie werkeloos op de plank?
een pc overleden soms?

Nee, zo erg is het allemaal niet :D een PC is naar dochterlief verhuisd. Ik denk dat ik mijn servertje er maar op aansluit.

het enige wat lastig is met deze switch is dat ie de extra functies van de logitech muis niet handhaaft als je de switch gebruikt, geen scrollwiel en geen derde of meer knopfuncties......

Die sitecom bedoel je? Scrollen enz lukt perfect hoor. Draait inmiddels weer op twee PC's. Ik gebruik een Logitech draadloze/optische muis.

Geplaatst door Tiborv
Die sitecom bedoel je? Scrollen enz lukt perfect hoor. Draait inmiddels weer op twee PC's. Ik gebruik een Logitech draadloze/optische muis.

wat voor sitecom heb je dan
een recente soms?

KV-002, heb 'm zo'n twee jaar.

hmmmm een belkin cube 2 port schijnt alleen maar te werken met intellimouse van microsoft, de rest maakt ie tweeknopsmuis van
:-(

Het moet inderdaad wel eentje zijn waarmee de scrollfunctionaliteiten van de muis gehandhaafd blijven.
Heb gewoon ps2 aansluitingen. Alhoewel de muis wel van usb via een verloopstekker naar ps2 gaat.

Wat ik vooral ook belangrijk vind is dat de beeldkwaliteit niet achteruitgaat. M'n beeld is heilig ;)

Nog meer mensen met ervaring met een KVM-switch?

En weet iemand nog welk type Hawking ik bedoel?

Ik heb de volgende vraag bij IIyama neergelegd:

Ik ben op zoek naar een KVM-switch (ps/2) om de HM704UTC, toetsenbord en muis aan te sluiten op 2 computers. Heeft u ervaringen met KVM-switches? Met andere woorden: welk merk/type raadt u mij aan voor bovenstaande monitor?

Daarop kreeg ik het volgende antwoord
Wij hebben wel iets ervaring met de kvm switches van New Star. Maar de beeld kwaliteit viel ons van tegen. Ik kan u dan ook geen merk aanraden.

Ook de monitorenfabrikant heeft dus weinig ervaring met KVM-switches.....

Ondertussen kan ik wel al een aantal types wegstrepen maar ik ben er nog (lang?) niet uit... :confused:

Het is de ATEN KVM-Switch CS84A geworden. Erg goede kwaliteit! Degelijk ding.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan