welke laptop? ASUS K52JE-EX082 of ASUS X52JC-EX325V

• Onderwerp starter Onderwerp starter roog
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

roog

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2008
Hallo,

Ik ben op zoek naar een laptop voor allround gebruik in de prijsklasse tussen de 600 - 800 euro. Hij zal voornamelijk gebruikt worden voor:

Het kijken van films (al dan niet aangesloten op TV), downloaden/branden, internet, foto's uploaden en eventueel bewerken. En mogelijk af en toe spelen van games (het liefst in COD:black ops sigment), waarbij ik niet in de beste modus hoef te spelen.

Nu weet ik dat ik geen laptop voor games moet gebruiken en dat deze prijs klasse hier eigenlijk niet voor geschikt is maar ik zou toch willen weten wat de beste mogelijkheden hiervoor zijn.

Nu is mijn oog gevallen op de volgende laptops:

ASUS X52JC-EX325V (euro 728)
en de
ASUS K52JE-EX082V (euro 689)

In de volgende link heb ik een vergelijking in specificaties staan:

http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/269690;268202

Grootste verschillen zijn:

ASUS X52JC-EX325V ASUS K52JE-EX082V
- 640 gb - 500 gb
- Geforce G310M - Radeon Mobility HD 5470

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen welke laptop de beste keus zal zijn om aan mijn wensen te kunnen voldoen aan gezien ik zelf te weinig kennis heb van computers. En misschien heeft iemand nog andere modellen welke bij mij zouden passen..

Gr,

Roog

de iets duurdere (€39,-) heeft een 5% betere Videokaart en 140 GB meer ruimte.
ik denk dat je aan 500 GB wel genoeg hebt en het verschil in de kaarten zijn ook minimaal dus
ik zou voor de goedkopere gaan, van die 39 euro kan je dan een tas en muis kopen ofzo

aan jouw de keus;)

Goedemiddag,

Misschien is dit een optie voor je iets duurder maar ook een iets groter scherm en een iets wat meer betere videokaart en wlan g wat de de goedkoopste bij je niet heeft.

Laatst bewerkt:
Of deze iets duurdere laptop met een voor een laptop dijk van een videokaart.

Laatst bewerkt:
er zit niet veel verschil in die twee laptops alleen als je die duurdere neemt
dan krijg je iets betere video kaart enz...
verder krijg je bij die duurdere ook nog 2 jaar pickup & return garantie :thumb:

Een 'iets' betere videokaart? De videokaarten in de beide machines die Modag en ik adviseren zijn uit klasse 2, terwijl de oorspronkelijk genoemde Asus laptopjes een videokaart uit klasse 3 aan boord hebben....

ik denk dat hij het over de twee laptops die de ts dacht bedoelt;)

Laatst bewerkt:
ik zou zelf voor de sony gaan omdat deze normaal gesproken veel te veel vraagt voor hun laptops
omdat ze zo mooi zijn (vindt ik dan) maar bij deze valt dat nog mee :love:

Heb alles op een rij gezet en kom tot de conclusie dat het voor 100 euro meer de moeite waard is om voor de laatst genoemde Toshiba of Sony te gaan.

Komt bij mij het volgende om de hoek kijken als ik me er verder in verdiep. De Vaio is altijd een mooie computer die exclusief op mij overkomt. Er zit weinig verschil tussen de Sony en de Tosh behalve dat Toshiba een grotere harde schijf heeft (640 tegen 500) en 2 jaar garantie heeft en een betere accu en Blu-ray heeft.

Daar tegen stelt de Vaio Bluetooth, LED edge-lit en eSATA tegenover. En is hij een kleine 20 euro goedkoper.

Wel lees ik dat de deze Vaio serie regelmatig (verleden?) een irritante piep zou hebben en is de accu niet je van het. Volgens Tweakers slechter leverbaar.

Kwa naam en schoonheid zou ik gaan voor de Vaio maar misschien kunnen jullie me het laatste zetje geven voor de juiste te gaan...??;)

Goedemorgen,

Dan zou ik de Toshiba nemen mede gezien omdat je van de problemen hebt gelezen van de Sony. En daarbij is Toshiba gewoon een goed notebook merk waar dus 2 jaar garantie op zit en hier nog steeds goed draait.

Heb ik eigenlijk een laatste vraag en dat is of is
Of iemand weet of deze laptops ook op 110-127v zijn te gebruiken aangezien ik regelmatig in het buitenland verblijf. Ik kan hierover eigenlijk niets terug vinden..

Nogmaals iedereen erg bedankt voor het meedenken!!

Hoi,

Dat denk ik niet maar dat zal een kwestie van een andere adapter zijn want de secundaire kant kan niet veranderd worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan