Welke laptop bij ons: de Asus of de Lenovo?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jodelahanneke

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2013
dag!
Ik ben op een missie ben om onze zes jaar oude HP Pavilion dv6000 te vervangen. :shocked: We hebben inmiddels twee tieners (10 en 13)in huis met oplopende gamer-eisen. Ik heb nu twee laptops op mijn shortlist staan, waarvan ik hieronder de links neer zet (even los van de aanbieder):

1.http://www.4launch.nl/shop/product/142537/ met videokaart:NVIDIA GeForce GT 720M 2 GB VRAM
2.http://www.4launch.nl/shop/product/146611/ met videokaart:Intel HD 4000

Onze zorg is het verschil in videokaart, want onze oudste (13) heeft zijn zinnen gezet op GTA5 (waar ik nog niet zeker van ben of ik dat zo'n goed idee vind). De lenovo lijkt veel meer power te hebben verder... klopt dat? Als ik kijk naar geheugen en dergelijke.

Kan ik advies krijgen over welke versie voldoet? Spellen als call of duty en andere oorlogsgames wil ik niet op deze laptop en liever ook (nog...) niet in huis, de jongste wil heel graag Minecraft.

Als ik een hele verkeerde short-list heb gemaakt hoor ik het ook graag. Ons budget is circa 700 euro; we werken (o.a. met Office) met de laptop, hij moet af en toe mee naar klanten, website onderhoud (simpel), downloaden, internet en mail (en spelletjes dus). Hij is dagelijks in gebruik (best lang) en staat in de woonkamer.

Dank vast!

Laatst bewerkt:
Ik zou voor keuze 1 gaan. Gewoon omdat er wat gamers zijn, die zullen daar profijt van hebben.
Wel 1 opmerking, 4GB ram is aan de lage kant. Nog best te doen, maar denk dat je beter uit de voeten kunt met 8GB.

Kijk ook eens hiernaar... :thumb:

Laatst bewerkt:
Dank Ginojo! Maaaaar ik heb nogalkoudwatervrees voor Windows 8: je wordt volgens mij enorm in het Microsoft keurslijf gedwongen, daar kan ik dan weer niet zo goed tegen. De Lenovo komt nog met Win7 Pro... maar ja...

Met een goede videokaart erin en dan een 3e party en niet die van Intel heb je meer aan dan 8GB geheugen waar games niet zo veel van nodig heeft maar ook dan zal het een compromis blijven, een echt gaming notebook vergt een hoger budget.

ehm, Lange Pier... dank denk ik, maar ik begrijp je niet helemaal met mijn lekenkennis...

De kennis wordt meer als je je erin verdiept.:)

Bedoelde dat een keuze tussen meer geheugen of een videokaart die meer kan dan de interne in de CPU zoals die van Intel, een 3e party videokaart denkelijk een betere keuze is om ook nog te kunnen gamen met de laptop.

Lange Pier, als ik je goed begrijp (ik probeer mijn kennis uit te breiden hier;) ) zou je de Levono moeten kunnen uitrusten met een andere meer potente videokaart (dan degene die er al inzit-de intel-) als je die voor gaming wilt gebruiken? Klopt dat? En hoe kom ik er achter of dat kan? Kun je dat er zonder meer bij zetten in een standaard laptop?

oh, enne, mijn mannen mogen niet de hele dag gruwelijk ingewikkelde games doen op mijn (!) laptop hoor... de oudste droomt wel van GTA5, maar dat kunnen spelen is wat mij betreft geen hoogste prioriteit. Maar ze moeten wel een beetje behoorlijke spellen kunnen spelen...

Laatst bewerkt:
Nee, dat niet, die Asus b.v. heeft zo'n 3e party videokaart extra en zo zijn er wel meer.

Of je zoekt wat beide heeft maar dan zal er wat meer moeten worden betaalt maar als je een beetje wilt gamen kan die het wel doen.

Goedemorgen,

Misschien is dit nog en optie wat duurder maar met betere videokaart maar zoals gezegd verwacht niet veel qua gamen met dit budget.

Dank allemaal voor jullie meedenken! Het is de Lenovo G710 geworden... een bakbeest,maar de vent bleek ook nog wat eisen te hebben ;) Nu nog alles inrichten...pfff! Groet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan