Welke laptop:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.

mol72

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Hoi ik ben nieuw hier, ik wil een laptop kopen mijn eerste haha nu heb ik de acer 8920G gezien en dit lijkt me wel wat. Maar is het wat. Wat ik er mee wil gaan doen, nou ik wil er een wifi printer (HP 8180) aan toevoegen en daar mee mijn oude negative inscannen en dan deze foto's bewerken en branden en eventueel ook op mijn computer laten staan 640G moet wel genoeg zijn lijkt me. Maar er moet ook een FireWire
1394 poort in zitten ik wil mijn camera er op aan sluiten en dus ook film bewerking gaan doen. Mijn pda moet er aan kunnen liefst via bluetooth. Verder internetten films downloaden office enz. Wat eigenlijk mijn vraag is dit een goede notebook of moet ik naar wat anders uit kijken ik wil gewoon goed spul voor een redelijke prijs.

gr ronald

Voor fatsoenlijke beeldbwerking schieten laptops echt te kort. Niet qua power, maar het LCD scherm vind ik stukken slechter dan een CRT monitor. Die blijven onovertroffen qua kleurechtheid en correctiemogelijkheden.

Zal toch wel mee vallen?
The Aspire 8920G is a pleasure for the eyes: Acer is first to market with a 18.4-inch Full HD CineCrystal LCD panel with 1920x1080 pixel resolution, 8ms response time and native 16:9 widescreen aspect ratio, the golden ratio to enjoy HD content with realism and precision.

Tuurlijk, voor HD content is dat een mooi apparaat.
Nu ben ik lid van een amateur fotoclub, en sommige leden doen hun correcties op (goede) laptops, maar je haalt ze er zo uit als je de afdrukken bekijkt. Je ziet precies waar er gecorrigeerd is.

Dat met LCD schermen een nieuwe techniek geintroduceerd wordt wil niet zeggen dat het beeld per definitie ook béter is!

Misschien ben ik ook kritischer dan jij, maar ik vermeld het maar zodat je achteraf geen spijt van je aankoop krijgt.

Nu ben ik lid van een amateur fotoclub
Heb je toevallig ook ervaring met HP8180 en dan met het inscannen van negatieven? Krijg je hier mee een beetje kwalitijd is dit tevergelijken met een digitale foto?

Voor dit karwei gebruik ik een Canoscan 8000F maar als je hele series wil inscannen dan trek er maar veeeel tijd voor uit. Het resultaat is toch wel wat minder dan bv een directe image uit je digitale camera. Als je veel negatieven hebt dan zou ik zelf iets fabriceren voor op je digitale camera, een soort negatiefhouder op een lichtdichte donkere tubus, die je voor op je camera plaatst. Als je dan een neutrale lichtbron hebt (diffuus daglicht) dan kan je razendsnal je negatieven digitaliseren. Dit werkt verrassend goed als je wat handig bent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan