Welke laptop is de beste?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lukasv

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 sep 2011
Hallo allemaal,

Ik moet voor school een nieuwe laptop kopen en de school beveelt de HP 8760w (LG670EA) aan, klik hier voor de specificaties.

Ikzelf ben niet zo HP-minded en heb dus eens gekeken bij Sony. Daar kwam ik de Sony Vaio VPCF22S1E tegen, klik hier voor de specificaties.

Welke lijkt jullie de beste laptop te zijn?
En welke processor is het best want daar heb ik niet zoveel verstand van...

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!

Groetjes.
Lukas

De sony is in vrijwel elk opzicht een stuk beter. Zo heeft de sony een i7 processor ipv een i5 (dus een quadcore ipv een dual core), heeft hij meer werkgeheugen (8 ipv 4), een full hd scherm, een grotere harde schijf.. etc.

Wat is de opleiding? want de specs zijn nogal extreem verschillend. Vooral de sony is extreem duur voor de specs

De HP is gebouwd rond een professionele videokaart voor grafisch ontwerp en 3d design.

Indien je zo'n studie doet is de HP de betere keuze. als je voor een eigen spec gaat zijn er betere en goedkopere alternatieven dan de sony

@Wampier: Ik ga inderdaad een grafische richting volgen, maar mij lijkt het toch dat de Sony veel betere specificaties heeft, behalve de grafische kaart dan? Of ben ik mis..

De sony heeft betere specificaties, De hp heeft een professionele kaart met drivers ontworpen en ondersteund voor grafische toepassingen. Puur voor school is een professionele kaart wel een pre, voor de andere toepassingen is een opzet zoals de Sony wel sneller. Dit is een afweging die je moet maken. De veel betere specificaties voor de sony vallen wel mee, zeker voor grafische toepassingen.

Ik zag net in de link dat het Belgische laptops zijn, wat verklaart waarom ze 200+ euro duurder zijn dan in Nederland. vergeet mijn extreem duur en vervang door "duur".

Onthoud wel dat die i7 2,0ghz is, een stuk langzamer dan die i5.. Die Firepro is wel beter voor grafisch ontwerpen, Die GT kaart is echt slecht.
Waarom niet een custom laptop?

@hessel, veel grafische programma's ondersteunen gewoon quad core. waarom denk je dan dat de i5 dan sneller zal zijn?? vergeet jij vooral niet dat de i5 een dual core is met 2 extra threads, en de i7 een quad core met nog eens 4 extra threads?? dit zou betekenen dat de (vaak foutieve) berekening 2x2.6=5.2 tegenover 4x2.0=8.0 hier WEL op zal gaan. de i7 is dus sowieso een stuk beter.
de grafische kaart is inderdaad niet super, maar ook niet slecht. een custom laptop is geen slecht idee, maar je zou gewoon de specs van de sony moeten aanhouden en enkel de videokaart wijzigen. wanneer je dit doet zal je je helemaal scheel betalen omdat custom vrijwel altijd een stuk duurder is dan de standaardmodellen.

Laatst bewerkt:
En om dan toch nog eens te vergelijken met de Macbook Pro van Apple (zie hier) welke is dan de beste? :D

@lukas, neem als main harddisk sowieso een met 7200rpm. de harde schijf is vaak al een bottleneck, dus een ssd schijft zou helemaal mooi zijn, maar ga niet lager dan een 7200rpm.

mac is mooi en de specs die je geselecteerd hebt ook, maar je betaalt veel (erg veel) voor iets dan je veel goedkoper kan krijgen. mac is overigens wel prima voor design, maar naar mijn mening relatief te duur.

Goedemiddag,,

Mag ik zo brutaal zijn om iets in de groep te gooien wat denk je van deze .

die van modag is inderdaad nog beter, goede videokaart, een sterke processor en veel werkgeheugen

vergeet alleen niet dat deze Nederlands is. vergelijkbaar systeem in België is dat dus even duur als de Sony. Nu had ik al aangegeven dat de sony redelijk duur was voor de mogelijkheden, maar dat is natuurlijk ook vanwege het merk

Je kan ook altijd nog kijken bij DELL, voor een XPS of een alienware(als je toch geld wilt uitgeven). Of anders een BTO.

Hoi,

Was me ontgaan dat het een Belgische Sony is ,maar al wordt de msi even duur hij is altijd nog beter;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan