welke laptop is het beste om mee te gamen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rainen

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2009
Ik heb op bol.com een paar laptops gevonden die me wel bevielen, namelijk de volgende:

http://www.bol.com/nl/p/notebooks-p...8618/index.html?promo=flashCAT_swehome_compaq

http://www.bol.com/nl/p/notebooks-p...m9-4096-mb-250-gb/9000000006438134/index.html

http://www.bol.com/nl/p/notebooks-p...mn-4096-mb-250-gb/9000000006397083/index.html

Alleen kan ik niet kiezen, dus het zou wel fijn zijn als jullie me hierbij konden helpen. Specificaties zijn daar gewoon te vinden!

Thanks in advance :thumb:

ik zou gaan voor de:

Compaq Presario CQ61-110ED - 4096MB / 320GB

Want die heeft verder de grootste hardeschijf, en kwa processor zit der geen verschil in.

WELKOM OP HELPMIJ

Ik stel mezelf alleen een vraagteken bij je topictitel

Een laptop is in beginsel niet om te gamen.....
Ik weet niet over welke games je praat??

Want die heeft verder de grootste hardeschijf, en kwa processor zit der geen verschil in.

En dat zijn nou juist de zaken die hoewel belangrijk niet het zwaarste wegen in een laptop om te gamen. Aangezien de Harde schijf over het algemeen simpel te vervangen is voor een groter formaat (mocht het nodig zijn) en er geen verschil zit in Processor ga je kijken naar de videokaart.
Aangezien die meestal niet te vervangen is moet je kijken wat daarvan de beste is.
De Compaq heeft een Intel chipset die over het algemeen niet geschikt is om te gamen. In dit geval is het ook nog een kaart die shared mem gebruikt (getuige de "Max" vermelding bij het videogeheugen)

De Acer heeft een ook Intel Chipset die zelfs maar 128 MB shared heeft. en langzamer is dan de Compaq

De Toshiba heeft dan wel 256 MB videogeheugen (en ik vermoed dat dit wel dedicated is) maar heeft daarnaast een Ati chipset aan boord die toch een paar tandjes sneller is dan de beide intel's

Dus mijn advies zou zijn, als eerste een laptop is niet om te gamen dus verwacht ook niet dat hij dat echt goed kan. Maar van de 3 genoemde is de toshiba degene die het beste zal presteren voor dat doel. (maar das mijn mening natuurlijk)

Laatst bewerkt:
Ik ben het helemaal met ellasar eens dat de thosiba van de drie genoemde laptops de beste is om te gamen.
Maar wel met beperkingen. Nieuwe zwaardere games (crysis etc) zul je er niet of nauwelijks op kunnen spelen.
Maar dat veel beter zal nauwelijks lukken in deze prijsklasse.

mvg leo

Das leuk en aardig maar de Ts geeft 3 klaptopjes die tussen de 550 en 600 euro ligt.
Denk je nou echt dat ie dan naar die zal gaan kijken?

Maar dat veel beter zal nauwelijks lukken in deze prijsklasse.

weet ik maar ik wil eigenlijk zeggen dat ik het hier mee eens ben. laptops zijn zowieso niet erg bedoelt om op te gamen. en als je dan ook nog is in deze prijsklasse zit dan schiet het niet echt op nee.

Eerst maar eens weten voor welke games de laptop bedoelt is.

Maar voor de nieuwere game, geen laptop!

Een laptop is niet geschikt om mee te gamen tenzij je meer dan € 1000,- te besteden hebt.

idd helemaal mee eens. het ligt natuurlijk ook aan welke games je wilt spelen. crysis, farcry, gta4 en alle andere spellen die rond dezelfde klasse liggen of hoger zullen slecht tot niet draaien op een laptop onder de 1000 euro. zelfs al zou je een goeie laptop van een paar 1000 nemen dan is het kwalitatief vaak nog net iets minder als een game desktop van net geen 1000 euro. natuurlijk hangt het ook weer af op welke settings je het spel speelt. als je crysis of farcry op het laagst zet zal het wss wel draaien natuurlijk ziet het er dan minder mooi uit. gta4 draai moeilijk op welke settings dan ook (op een midden klasse pc dan). het is dus ook een beetje de keuze van wat je wil.

Dit zijn mijn menigen over de 3 laptops
Ik ga uit van een game laptop
Laptop 1

Processor Intel Pentium Dual Core - T4200 Kloksnelheid 2000 MHz
Goei proccesor, maar een lage kloksnelheid
Besturingssysteem Windows Vista Home Premium Tablet-pc
Window vista neemt veel van het geheugen maar het zal wel lukken
Intern geheugen 4096 MB DDR2 2 x 2048 MB
4Gb dat zal wel moeten lukken, het is een note book pc daarom zo veel Ram
Harde schijf 320 GB (5400 RPM, Serial ATA)
Lage RPM, nieuwe hdd lopen op 7500 of 10000 RPM
Mediastations DVD+/-RW Dual Layer
Geen bijvoeging
Beeldscherm 15.6 inch LED Brightview TFT Breedbeeld Resolutie 1366 x 768 pixels
Klein beeld scherm, 15,6 inch ...
Videokaart Intel Graphics Media Accelerator 4500MHD
Het zou wel moeten lukken hier mee, maar niet op hoge graps (crysis bijv)
Videokaartgeheugen Max. 1309 MB
Dat ziet er goed uit :thumb: , met 1,3 Gb zul het wel lukken

Laptop2

Processor Intel Core 2 Duo - T5800
Een zeer goede proccersor om mee te gamen :thumb:
Kloksnelheid 2000 MHz
Tja ook weer aan de lage kant, maar das meestal met laptops
Besturingssysteem Windows Vista Home Premium
window vista vreet geheugen, zoals ik bij laptop 1 zei.
Intern geheugen 4096 MB DDR2 2 x 2048 MB
Met 4 gb zul het game zeker wel lukken
Harde schijf 250 GB (5400 RPM, Serial ATA)
Lage RPM, denk standaart bij laptops, weinig GB, aan gezien dat games some wel 15 gb zijn (gta 4)
Mediastations DVD+/-RW Dual Layer
Geen toevoeging
Beeldscherm 15.4 inch WXGA TruBrite TFT Breedbeeld Resolutie 1280 x 800 pixels
Klein maar fijne beeld scherm (laptop1 heeft aparte heel apart resolutie)
Videokaart ATI Mobility Radeon HD 3470
Wel een goede videokaart in mijn ogen (kijk Videokaartgeheugen )
Videokaartgeheugen 256 MB
Tja dit is wle heel erg matig 256 mb maar, dat word geen gta 4

Laptop 3

Processor Intel Pentium Dual Core - T3200
Mmh een dual core dat zou wel moeten gaan denk ik
Kloksnelheid 2000 MHz
Zelde verhaal als bij laptop 1 en 2
Besturingssysteem Windows Vista Home Premium (SP1)
Intern geheugen 4096 MB DDR2
Harde schijf 250 GB (5400 RPM, Serial ATA)
Zelde verhaal als bij laptop 2
Mediastations Super Multi DVD-RW DL Beeldscherm 15.6 inch WXGA CrystalBrite 16:9 TFT Breedbeeld Resolutie 1366 x 768 pixels
Weer zo'n aparte resolutie, niet standaart ieder geval
Videokaart Intel Graphics Media Accelerator X3100
Wat een zuig video kaart !
Videokaartgeheugen 128 MB Shared
Omfg ook nog shared en 128 mb !, zeker niet voor game , foto berwerking, en filmpjes kijken !, miss maak de proccesor het nog goed

zo dat waren mijn meningen

nummer 1 = laptop 1
nummer 2 = laptop 2
nummer 3 = laptop 3

Dus als ik een laptop zou kopen zou ik voor laptop 1 gaan :thumb:

Mvg sinic907

Nee zijn nooit goed voor game
Maar gewoon de beste uit zoeken :P

Laatst bewerkt:
Ik ben het absoluut niet eens met de keuze van mijn voorganger voor laptop 1. De videokaart zuigt. De meeste games ondersteunen deze kaart niet en als een spel er al op draait is dat puur toeval.

Wil je een redelijke kaart om matig/redelijk te gamen op een laptop ga dan in ieder geval voor ATI of Nvidea en zeker niet voor intel graphics!

Beter nog, een gewone desktop pc, want een echte gamelaptop is duur, bijvoorbeeld: http://www.alternate.nl/html/catego...1=Notebooks&criteriasCount=3&bfId=135&bfbox=1

Daar kan je wel mee gamen.

Wel leuk al de reactie's daarna met mogelijkheden en toevoegingen..:D

Jammer dat TS nog niet reageerd.Dan zou het allicht duidelijker zijn met wat zijn bedoelingen waren met betrekking tot gamen(zoals gevraagd door me)ipv door borduren op "lucht":D

Videokaart ATI Mobility Radeon HD 3470
Wel een goede videokaart in mijn ogen (kijk Videokaartgeheugen )
Videokaartgeheugen 256 MB
Tja dit is wle heel erg matig 256 mb maar, dat word geen gta 4

bron "canirunit.com"
Video Card Minimum: 256MB NVIDIA 7900+ / 256MB ATI X1900+
Zoveel slechter is de Ati dus niet

Zie onder: "I stand Corrected"

Laatst bewerkt:
Dat lijkt toch tegen te vallen.
De kaart is de snelste van de drie, maar volgens deze chart langzamer dan een x1600
De 3470 staat op plaats 102

Games waar ik geintresseerd in ben zijn: AoC, WoW en Warhammer. Daarnaast wil ik iedereen alvast bedanken voor hun reacties. Het heeft me enorm geholpen, maar ik ben er nog niet helemaal uit en als iemand een betere laptop weet te vinden voor rond de 500 euro, dan mag je dat gerust posten.

WoW zal wel lukken, zij bevelen een x1600+ aan
Age of Conan en Warhammer 40,000 war 2 zullen niet lekker spelen (x1900+)
Een betere kaart in deze prijsklasse lukt vrijwel alleen tweede hands.
Ik moest al aardig zoeken voor een voorbeeld en dan nog €599 voor deze medion Akoya

Edit, nog even voor de duidelijkheid.
De gevraagde spellen zullen wel draaien op deze laptop, maar zwaardere games zoal crysis wordt al een stuk lastiger.

Laatst bewerkt:
Ik vraag mij af, als een laptop dezelfde (of betere) specs heeft dan een desktop; waarom wordt er dan tóch gezegd "laptops zijn niet om te gamen"?
Wat is daar de filosofie achter? :o

Een laptop met dezelfde prijs als een vast station is nooit gelijkwaardig qua specs. dus als je een laptop met dezelfde specs wil hebben (of beter natuurlijk) als een vast station ben je een stuk duurder uit.

Daarnaast heeft een laptop vaak een langzamere schijf (5400rpm tov een desktop met 7200 rpm) en eerder last van hitte issues...

Daarom zijn de meeste laptops niet geschikt om te gamen of je bent echt een bult geld kwijt

Een laptop met dezelfde prijs als een vast station is nooit gelijkwaardig qua specs. dus als je een laptop met dezelfde specs wil hebben (of beter natuurlijk) als een vast station ben je een stuk duurder uit.

Daarnaast heeft een laptop vaak een langzamere schijf (5400rpm tov een desktop met 7200 rpm) en eerder last van hitte issues...

Daarom zijn de meeste laptops niet geschikt om te gamen of je bent echt een bult geld kwijt

Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat ik van mijn baas via de zaak een laptop aan mag gaan schaffen; en de keuze zweeft een beetje tussen deze Toshiba http://nl.computers.toshiba-europe.com/innovation/product/Qosmio-X300-14E/1062764/toshibaShop/false/, deze machine van HP http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/ho/WF06a/321957-321957-3806904-3806906-3806906-3884578.html of deze Dell http://configure2.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=nl&cs=nldhs1&kc=NRS17301&l=nl&m_30=121432&oc=N05X7301&rbc=N05X7301&s=dhs; alle 3 hebben ze vast hun voors en tegens maar mij lijken het elk 'bakken' waar je ook rustig "eens een keer een leuk spelletje" op kunt spelen (niet voor dagelijks hardcore-gamegebruik dus)... of zie ik dat fout :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan