welke laptop is het beste?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jodenkoek

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2008
Wat worden de belangrijkste taken die jij de computer gaat laten uitvoeren?

ik ga een opleiding doen infrastructuur en ze hebben gezegd dat ik een C2D moet hebben met 2gig maar het gaat dus niet om spelen ofzo dus videokaart maak niet uit.
en hij moet compact zijn 15.4 inc is goed.

maar is een T2390 een goeie processor of een t5200? of een t5250. ik snap dat niet?

Infrastructuur is een ruim begrip: daar valt theoretisch heel Nederland onder, vanaf het wegennet tot aan de spoorlijnen en vaarwegen. Bedoeling van mijn vraag is eigenlijk meer: wát gaat die computer precies voor taken krijgen / wat moet jij op je pc precies "doen" met die infrastructuur?

Voordat ik definitief antwoord (kan) geef (geven) / durf te geven waar je dan ook vanuit mag gaan, wil ik toch echt graag weten wat de "hoofdtaken" worden van de computer. Mocht ik de vraag onduidelijk stellen dan:

- ga je veel met beelden, 2D en / of 3D werken, (foto / videobewerking) ?
- Excel (pure Office rekenracht) ?
- anders...........?

Laatst bewerkt:
sorry ik weet niet echt wat ik met de laptop ga doen ik weet wel dat ik bijna alles moet doen van de opleiding omdat ik geen boeken hebt.:confused:

kan je mij niet vertellen wat de beste laptop is van de 3 die ik heb laten zien?:thumb:

ik vind zelf de hp / hp 530 (t5200/2048mb/160gb) een goeie keuze.

Laatst bewerkt:
Kennelijk weet Robincon wat de opleiding precies inhoudt / wat je laptop voor taken krijgt. De door hem geadviseerde laptop is iig "beter" als om het even welke van de door jou geplaatste drie.

ik weet niet wat de opleiding inhoud, maar dit is het beste met hem zijn budget en zoals hij aangeeft minimaal 2gb = 3gb
core 2 duo is deze ook
ati 3100 heeft ook wel wat grafische power (niet veel)
Dus zolang hij niet voor gamen word gebruikt is deze super!

ik weet niet wat de opleiding inhoud, maar dit is het beste met hem zijn budget en zoals hij aangeeft minimaal 2gb = 3gb
core 2 duo is deze ook
ati 3100 heeft ook wel wat grafische power (niet veel)
Dus zolang hij niet voor gamen word gebruikt is deze super!

In dat geval vind ik je advies "gevaarlijk". Wat als er "gruwelijk" veel videobewerking bij komt kijken? Dan zou een mogelijk meer passend advies zijn:

helaas, maar met jouw budget kun je geen laptop samenstellen die op een verantwoorde wijze beelden binnen een redelijke tijd op je scherm kan krijgen...................

daarbij met héél schuine ogen kijkend naar de onboard grafische chips en het "shared" videogeheugen.............

Laatst bewerkt:
maar het is wel een oudere processor type op de HP zit een T5200.:rolleyes:

en het schilt al wel 80 euro in de prijs. ik weet het niet precies kan iemand mij meschien vertellen of het veel verschil maakt of je een t2 serie neemt of een t5?

Ik houd het even op nummer 4, maar da's een Acer en daarom zou IK 'm niet kopen !!!

Laatst bewerkt:
de eerste, via hp kun je hem gratis downgrade naar xp proffesional, heb hem zelf ook, werkt super:D :D :D :D
Maar ik zou hem niet nemen als je niet weet wat je moet doen, dan kun je beter dell nemen en bellen voor een xp erop inplaats van vista.
Want de dell heeft genoeg voor snelle beelden weer te geven

Laatst bewerkt:
als je een goede laptop wil, neem de dell die ik heb aangeraden.

Ik vind degelijkheid en kwaliteit bij een laptop erg belangrijk (zo niet het belangrijkst), dan maar iets minder snel (verschil in snelheid is, bij laptops met nagenoeg dezelfde configuratie, niet tot nauwelijks merkbaar). Kapotte onderdelen vervang je niet zo maar zelf, zoals bij een "gewone" computer vaak wel kan!

De Toshiba (alhoewel pech niet uit te sluiten is).

Ik vind degelijkheid en kwaliteit bij een laptop erg belangrijk (zo niet het belangrijkst), dan maar iets minder snel (verschil in snelheid is, bij laptops met nagenoeg dezelfde configuratie, niet tot nauwelijks merkbaar). Kapotte onderdelen vervang je niet zo maar zelf, zoals bij een "gewone" computer vaak wel kan!

De Toshiba (alhoewel pech niet uit te sluiten is).

101% mee eens.
Dell maakt ook goede machines, maar owe owe als de garantie voorbij is. Je schijnt 't machientje zo maar wekenlang kwijt te zijn en pas tegen een torenhoge nota gerepareerd terug te krijgen. (heb dit van "horen zeggen")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan