Welke laptop is het beste ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

spensha

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2010
Ik moet voor mijn ICT opleiding volgend jaar (als ik slaag :p) een laptop hebben die ik ook wil gaan gebruiken voor video editen.

Na wat research kwam ik op 3 laptop's uit :
http://www.medion.com/nl/electronic...14&recId=8ba03c20-c6b4-4c5a-9e15-bf5e5eccfe28
http://www.medion.com/nl/electronic...=Kategoriekachel-Hotspots&utm_term=30013961A1

En de MacBook Pro 15 inch die waarschijnlijk word aangekondigd in het WWDC op 11 juni

trouwens de eerste twee laptops lijken op elkaar maar er zitten toch wel een paar verschillen in

Alvast Bedankt :thumb:

Edit : als je zelf nog een betere laptop weet ik heb een budget van rond de 1800 euro :)

Laatst bewerkt:
ja maar het nadeel veel goede laptops zijn 17 inch en dat is niet echt goed mee te nemen naar school in de bus enzo dus ik moet eigenlijk wel een 15 inch hebben

maar zijn deze medion laptops een beetje goed? ik heb niet zo ontzettend veel verstand van hardware namelijk

hij pakt de link niet bij zou je hem opnieuw kunnen posten ?

ooh zo ja oke maar die heeft weer blueray en een 160 gb SSD dus ja (ik weet niet wat genoeg is voor een SSD maarja)

Die andere heeft 80 GB SSD + 750 GB HDD ;) Maar vooral, en ook het belangrijkste: de videokaart is heel veel krachtiger.

oke bedankt en hoe denk je dat zo'n laptop tegen over de nieuwe macbook pro zal staan ? enig idee

macbooks zijn over het algemeen wat minder qua hardware snelheid/kracht, maar hebben wel een erg goede accuduur. Dus als je veel onderweg wil gebruiken kan je beter voor zoiets gaan.

Zelf, als ik 1800 euro te besteden had, dan zou ik voor ongeveer 1000 euro een goede ultrabook laptop kopen (dun, licht, ssd, lange accuduur, dus excellent voor kantoordingen/schoolopdracht/onderweg) en dan ongeveer 800 euro uitgeven aan een gamepc voor thuis zodat je kunt gamen ;)

dat wou ik ook maar er zitten behoorlijke eisen aan de laptop die ik nodig ben voor mijn opleiding (ICT) en dan heb ik liever een hele goede laptop dan een redelijke laptop en een redelijke pc.
en dat was ook wat me aantrok tot de macbooks dat hij zo'n goede batterij heeft en dat de nieuwe straks een ivy bridge I7 heeft en net zo'n beeldscherm krijgt als de ipad 3 :)

ohja de laptop wil ik ook gebruiken voor video editen

je hebt ook genoeg ultrabooks met een i7 erin. Voor video editen, is dat voornamelijk cpu afhankelijk? Als ik jou was zou ik toch echt een laptop+pc overwegen

weet jij nog een goede ultrabook en een game pc die samen rond de 1800 euro zit ?

ik had snel ook al wat gekeken maar eentje met een i7 is al vrij dichtbij die van medion dus nu weet ik helemaal niet meer wat ik moet nemen :P

nu een laptop uitzoeken voor volgend jaar is een beetje zinloos
volgend jaar zijn er nieuwe laptops uit die 2 keer zo krachtig zijn of een stuk goedkoper zijn
zo snel gaat dat nou eenmaal met de pc hardware

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan