Welke laptop kiezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bitshifter

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2012
hoi allen

Heb zelf al wat opspeurwerk verricht en ben uitgekomen op twee laptops:
de ene is 17.3 inch en heeft een AMD Radeon HD 7670M videokaart:
Acer Aspire 7750G-2456G50MN Azerty

de andere is een 15.6 inch en heeft een Intel HD Graphics 3000 videokaart:
Acer Aspire 5750-2456G50MN Azerty

Op alle punten zijn deze twee laptops gelijk, behalve het verschil in beeldscherm en in videokaart.
Nu mijn vraag: zit er een verschil tussen die 2 videokaarten?

Dank bij voorbaat.

maar als je moet kiezen tusssen de twee opgegeven laptops, welke zou je dan kiezen als het beeldscherm qua inch er niet toe doet?

geen van 2-en.
koop liever iets anders dan acer.
Is niet het sterkste merk.

Ik ben het helemaal eens met puppy. Ik raad Asus, MSI, Sony, Toshiba, Apple:P. Ik heb zelf een HP Pavilion g6-1220sd en die doet het ook goed (na reparatie:mad:).

keb terug wa opspeurwerk verricht en volgens jullie aanbevelingen ben ik terechtgekomen op deze:

Asus N73SM-TY077V-BE Azerty
of
Toshiba Satellite C670-1D3 Azerty

Is er merkbaar verschil tussen een intel core i5 en intel core i7?
Is er merkbaar verschil tussen werkgeheugen van 6gb en 8 gb?

Dank bij voorbaat

Ligt eraan welke core i5 of i7 je hebt.
Zo heb je core i5's met 4 cores terwijl er ook i7's zijn met 2 cores.
Werkgeheugen: Dat merk je pas als je veel toepassingen tegelijk opent. Of als je spelletjes hebt die een hoge render distance hebben zoals Minecraft die in Java is geschreven.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik denk dat je beter kunt kiezen voor een dell xps, (zie mijn vorige post) want daar kun je zelf de cpu en videokaart aanpassen.
en die asus en toshiba staan niet meer op de site van azerty.

Laatst bewerkt:
hoi

Ik denk dat ik toch voor de Asus N73SM-TY077V-BE Azerty ga. Die Dell laptops die je zelf kunt samenstellen, is wel gemakkelijk enzo, maar het design spreekt me niet zo aan, en bij die dell xps kon ik geen 17 inch scherm aan klikken, dus zal het die Asus worden. Verder een goeie keuze?

Grts

bij dell kun je wel kiezen voor 17 inch, dan moet je de xps 17 nemen of een inspiron 17 inch.

ok maar, ik lees vaak bij de beoordelingen bij dell dat de ventilator vaak aanslaat en dat ie nogal veel herrie maakt.
Maar de Asus N73SM-TY077V-BE Azerty, is dit geen goeie laptop ofzo of minder van kwaliteit tov de dell xps?
btw: die Azerty kan ik krijgen hier in belgië via laptopshop.be

grts

@henkieT

Graag in het vervolg een eigen topic starten, inbreken in de vraag van iemand anders is niet toegestaan.

Jackall

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan