Welke laptop kiezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stijn95

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2011
Hé,

Ik wil binnenkort een nieuwe laptop aanschaffen om aardig mee te kunnen gamen en voor mijn studie. Ik heb hier twee kanshebbers:

http://www.medion.com/nl/prod/MEDION®+AKOYA®+P6815+laptop/30015350A1
En
http://www.laptopshop.nl/product/231542/asus-n56vz-s4215h.html

Qua specs zijn ze ongeveer hetzelfde, de medion heeft alleen een ssd en ik geloof ook iets meer RAM.

Welke laptop kan ik dan het beste kiezen? Is Medion een goed en betrouwbaar merk? (ik ken Medion niet zo goed en er zijn ook niet echt filmpjes op YouTube over deze laptop) En heeft iemand misschien ervaring met een van deze laptops? Evt. weten jullie enige (betere) laptops die ik kan kiezen?

Alvast bedankt,

Gr.

Heb even voor je gekeken, ik zou voor de Asus gaan. Asus is toch een iets betrouwbaarder merk, en bovendien heb je meer Asus gebruikers dan Medion gebruikers, dus hier op Helpmij zul je met Asus sneller geholpen worden (denk ik).

Trouwens, Medion is eigenlijk het beetje het 'Aldi merk'. Heb al vele pc's en laptops bij de aldi zien staan van Medion. Ken iemand die een PC had van medion. Binnen een week was hij weer weg.

Ik zou dus voor de Asus gaan. Veel betere prijs/kwaliteit verhouding.

Medion gebruikt MSI hardware, een absolute topproducent welke hardware levert aan vele topmerken (o.a. Fujitsu/Siemens en HP).

De opmerking "Aldimerk" is zeer kleinerend! Welke andere PC/Laptop fabrikant durft 3 jaar volle garantie te geven op de producten? Asus niet! Niemand niet! En dat doet een bedrijf als Aldi zeker niet wanneer ze er zeker van zijn er geld op te verliezen. Talloze test (o.a. PC-Welt, die niets liever zouden willen dan die "supermarkt PC's" de grond in te stampen) hebben uitgewezen dat het producten zijn met een onovertroffen prijs/kwaliteit verhouding.Betaal je weinig dan krijg je weinig, maar altijd meer dan bij een ander voor hetzelfde geld.

Asus is absoluut een topmerk, maar Medion (MSI) doet daar niet voor onder.
(ik heb een Medion "Erazer" welke de meeste games (zoals bijv. COD), ondanks dat het een laptop is, in maximum settings gemakkelijk afwikkelt)

Plus voor de Medion laptop in dit geval is de SSD schijf... jammer dat die maar 32 GB is, had wat meer mogen/moeten zijn.

(en over "ik ken iemand": mijn schoonzuster heeft een Asus Ultrabook(Zenbook UX31A van bijna € 1.500) en deze is al twee maal terug gegaan....)

Wat ik probeer te zeggen: het zou aardig zijn als er enige "objectieve" argumenten zouden komen welke de keuze tussen de twee laptops zouden vergemakkelijken (in plaats van weinig onderbouwde "onderbuik" gevoelens...)

Argumenten voor de Medion:
SSD schijf (razendsnel opstarten)
8 GB Ram ipv 6
1TB harde schijf ipv 750 GB
Blue Ray lezer ipv DVD lezer
En goedkoper... (meer, voor minder geld)

Laatst bewerkt:
Dus het komt er eigenlijk op neer dat de Medion betere hardware heeft (ssd, meer RAM, grotere HDD en Blue Ray), en je er minder voor betaalt. Ik weet dan eigenlijk geen goede argumenten meer om voor de Asus te gaan behalve dat Asus meer gebruiker heeft en dat je misschien ook beter geholpen wordt.

Ik denk dat ik dan toch ga voor de Medion omdat deze toch betere specs heeft dan de Asus, tenzij iemand nog een argument voor de Asus heeft.

Als ik de twee zo vergelijkt is de Medion toch net iets aantrekkelijker dan de ASUS op het punt van:
- een SSD + 1TB HD bij medion; die SSD zal Windows aanzienlijk versnellen vooropgesteld dat alle data en temp-files e.d. op de 1TG HD gezet worden.
- Mat scherm (erg belangrijk, want een glanzend scherm kan je bij wijze van spreken alleen in een kamer met de gordijnen dicht gebruiken) de ASUS heeft slechts antiglare.
- Blueray lezer
- Windows installatie dvd wordt bij Medion meegeleverd, de ASUS zegt daar niet over, dus dat zal wel met een speciale installatie partitie gaan en dat kan je nog wel eens opbreken bij HD calamiteiten

Dus: Medion is beter.
Welk merk de meeste uitvallers heeft is m.i. puur toeval. Echt slechte laptops worden tegenwoordig haast niet meer gemaakt.

Laatst bewerkt:
Sluit mij helemaal aan bij ErpCity, niet zo maar wat roepen omdat het van de Aldi komt.
Heb al jaren lang diverse Medion's in huis en pas weer één gekocht voor mijn zoon. Degelijke hardware voor een lagere prijs. Zoals gezegd geeft Medion 36 maanden volledige garantie op hun hardware en dat doet er geen één !!

Mijn keuze zou in deze ook de Medion zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan