Welke laptop kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieterjan

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2001
Hallo,

Daar ik volgend jaar ga verder studeren wordt het stilaan tijd om een eigen pc voor me te kopen. Na lang twijfelen heb ik beslist dat dit een laptop moest worden.
Welke laptop het zal worden, daar ben ik nog niet uit...daarom deze vraag aan mensen die er meer van kennnen dan ik.
Ik wil de laptop gebruiken zowel thuis als op mijn "kot". Ik zal hem vooral gebruiken om websites te ontwikkelen (fireworks, dreamweaver, paintshop), veel internet en email, fotobewerking, ik beschik over een 5.1 geluidsinstallatie, voor mijn studies ga ik ook programma's als autocad e.d. moeten draaien en ik speel af en toe (tot zelden) een game.
Voorlopig heb ik geen voorkeur van een bepaald merk, ik hoor wel dat dell aan te raden is, en velen spraken me ook van centrino, maar waarom??
Kortom, wie kan mij helpen bij mijn keuze??

Alvast reuze bedankt!

Groeten

Pieterjan

Dell maakt goede computers, met de leveringen en de voorwaarden ligt het wat anders, de HCC heeft een rechtzaak tegen Dell lopen.

Een centrino biedt veel kracht gecombineerd met een laag verbruik. Als je veel op de accu's werkt is dit dus zeker aan te raden.

Bij autocad en dat soort applicaties denk ik persoonlijk aan een Intel processor (Centrino/Pentium) in plaats van de AMD processors.

Er zijn laptops met extra grote schermen, gezien het feit dat Autocad gebruikt gaat worden zou ik dit zeker als prioriteit op het lijstje zetten, tezamen met een leuke hoeveelheid geheugen (512MB minimaal).

Andere items om op te letten zijn:

capaciteit harde schijf
DVD/CDRW combi of DVD-brander
Firewire/USB

Denk ook ergonomisch, hoe voelt het toetsenbord aan en zijn de toetsen logisch geplaatst. Hoe werkt de mousepad.

Naar welk merk (behalve Dell) gaat jou voorkeur dan uit? Over Acer hoorde ik ook positieve en negatieve punten.
En vanaf wanneer kan men spreken van een "groot" scherm bij een laptop?

Bedankt voor de info!

Groeten

Pieterjan

Ik heb niet zozeer een voorkeur, wel bepaalde afkeur. Ik verafschuw PC's (laptops) met zogenoemde recovery-CD's. Ik bepaal liever zelf wat en hoe ik het installeer.

Zelf ben ik wel gecharmeerd van de asus 1000 serie.

Acer 600/6000/800/8000 serie's zijn ook goede notebooks.

Enige probleem wat Acer nog wel eens heeft is een accu probleem

Kijk eens bij Maxdata....als een van de beste uit de consumenten testen gekomen...gebruik dit merk zelf ook al jaren en echt nog Nooit wat mee gehad...
www.maxdata.nl

Geplaatst door Tiborv
Ik heb niet zozeer een voorkeur, wel bepaalde afkeur. Ik verafschuw PC's (laptops) met zogenoemde recovery-CD's. Ik bepaal liever zelf wat en hoe ik het installeer.

Zelf ben ik wel gecharmeerd van de asus 1000 serie.

Hallo Tiborv,

Ik heb de laatste weken enkele forums opgevolgd over de asus W1000N, en ben te weten gekomen dat hij vanaf volgende week te koop zal zijn in België. Overal aanzag men deze laptop als de nummer één onder de notebooks.
Ik ben alvast overtuigt, ik ga nog een maand wachten, maar daarna koop ik hem!!
Bedankt voor de tip!

Groeten

Pieterjan

Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen. Laat je dat nog weten?

Alvast veel plezier met je nieuw "speeltje".

Dat wil ik graag doen, al zal je nog even geduld moeten hebben. De eerstvolgende weken heb ik nog examens, en daarna ga ik (proberen) "geduldig" uit te kijken om hem aan te kopen.

Ik hou je op de hoogte!

Groeten

Pieterjan

Hallo Tiborv,

Helaas ben ik nog niet in het bezit van de asus...ik wacht nog even tot de versie met tv-tuner goed leverbaar wordt.
Een review kan ik je dus ook nog niet geven, al staan op deze site al diverse besprekingen.

Hier in België heb ik de w1000 ook nog nergens gevonden aan de prijs van de-laptopper in Nederland. Mss ga ik hem daar dan wel kopen, al had ik graag eens wat ervaringen met de laptopper gehoord.

Alvast bedankt!

Groeten

Pieterjan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan