welke Laptop kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

7emoodi

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2009
Ik ben al een tijdje van plan om een laptop te kopen, maar ik ben erachter gekomen dat dat niet echt zo makkelijk is. :eek:
Ik wil de laptop gebruiken voor muziek luisteren, foto's/video's/films emnz., internetten (email/gewoon websites/spelletjes en van die gewone dingen:D), soms beetje gamen (geen zware games), msn, ben ook veel bezig met documenten.
Ik heb niet echt meer dan €650.
Welke laptop raden jullie mij aan? en welk merk is over het algemeen het best?
een paar "resultaten'':
https://www.dynabyte.nl/article.php?xi=24726
https://www.dynabyte.nl/artikel/24698/
http://www.dixons.nl/De_online_wink...G25MN+15,6_xdt_+notebook.7109628/default.aspx

:confused::)

Hallo,

Die eerste link ziet er zeker leuk uit voor de prijs.
De tweede is ook goed te doen, zeker gezien het merk.
HP heeft qua laptops altijd al mijn persoonlijke voorkeur gehad.
Wel is me opgevallen dat de Compaq 130ED een AMD processor heeft, op de site van HP heb ik uitgevonden dat de 140ED een Intel dual core (2ghz) heeft, die zijn een stukje beter.

Aan Acer hoef je mijns inziens geen aandacht te schenken, ben geen ervaringsdeskundige maar ik hoor weinig positieve verhalen over dit merk.

Op het ramgeheugen hoef je niet te letten, ze scheppen op met 4 GB, maar Windows kan toch maar maximaal 3,25 GB gebruiken. Dus 3072 MB is goed genoeg.

Als je uit deze 3 laptops een keuze gaat maken raad ik je gezien de prijs-kwaliteit verhouding de Packard Bell MH45-U005 aan, zie je eerste link.

Ik vind eigenlijk geen ene laptop slecht. Ik ben wel ervaringsdeskundig met ACER
Ik heb er vier draaien en hebben het fysiek nog nooit laten afweten.
Waar je eigenlijk op moet letten zijn de gebruikte materialen, maar dat zie je pas als je de kastjes openschroef.
Merk netwerkkaarten en cardreaders, merk HD, merk videokaart merk dvdbranders.
Merk van de geheugenmodules en gebruikte processor en moederbord.
Ik kan me wel vinden in het advies van Ronald, maar zou hierdoor niet zomaar willen voorbij gaan aan ACER.

CrashPuppy

Goedemorgen,,

Zelf ben ik zeer tevreden met Toshiba dus daarom mijn voorkeur voor deze:

http://www.alternate.nl/html/produc...-1073871/?tn=HARDWARE&l1=Notebooks&l2=Toshiba

Modag

Hoi,

Op zich niet slecht ... alleen even goed kijken of er nu Vista Home Basic of Premium op zit ..... Basic 'mist' nogal wat .....

Toshiba geeft zelf aan dat er Home Premium op zit, maar de diverse dozenschuivers wonderwel Home Basic ..... even goed controleren dus !!!!

Van Packard Bell - en Acer laptops moet ik - helaas door ervaringen met 'klanten' wijs geworden - helaas niet veel hebben .........

Laatst bewerkt:
Op zich niet slecht ... alleen even goed kijken of er nu Vista Home Basic of Premium op zit ..... Basic 'mist' nogal wat .....

Toshiba geeft zelf aan dat er Home Premium op zit, maar de diverse dozenschuivers wonderwel Home Basic ..... even goed controleren dus !!!!

Hoi,
Meen je dat nou zou toch niet mogen dus inderdaad goed controleren.

Modag

@Modag

Nou ja ... in de link die je zelf aangeeft staat in de aanvang Basic (zie scrndmp) en bij andere leveranciers ook.
Dus waarschijnlijk wordt die Toshi L30019O in twee versies geleverd ......

Bijlagen

• ScrnDmp.JPG
    ScrnDmp.JPG
    29,6 KB · Weergaven: 28
Hoi,

En bij de details staat weer premium en eigenlijk heb ik daar op gelet maar inderdaad het is oppassen geblazen.

Modag

hoihoi
bedankt voor jullie snelle reacties :) en zo te zien ben ik toch niet slecht met een laptop uitzoeken :p
@Modag - Toshiba... eigenlijk liever niet. Al is deze heel goed. maar ik hoor er namelijk veel slechte reacties over.
Bij de ene is er een betere videokaart en bij de andere de processor. De ene heeft meer van dit en de ander van dat, dus kiezen blijft moeilijk
Is een Nvidia videokaart beter dan Intel of andersom?
En wat is het ''cachegeheugen''?

Nvidia geheugen is naar mijn mening beter dan Intel on-board video geheugen.
Dit komt deels omdat ik het nvidia onboard gewend ben, en deels omdat Nvidia hun geld verdient met het maken van videokaarten en dergelijken.

Cachegeheugen is een stukje geheugen dat vaak voorkomende/laatst gebruikte instructies opslaat zodat ze sneller toegankelijk zijn. Dit zorgt voor een efficientere en snellere werking van je processor/geheugen (afhankelijk van welk cachegeheugen je bedoelt).
Hoe meer cachegeheugen, hoe beter dus.
Tenminste, voor zover mijn kennis reikt. Aanvullingen en verbeteringen zijn natuurlijk altijd welkom :p

Nvidia geheugen is naar mijn mening beter dan Intel on-board video geheugen.
Dit komt deels omdat ik het nvidia onboard gewend ben, en deels omdat Nvidia hun geld verdient met het maken van videokaarten en dergelijken.

Cachegeheugen is een stukje geheugen dat vaak voorkomende/laatst gebruikte instructies opslaat zodat ze sneller toegankelijk zijn. Dit zorgt voor een efficientere en snellere werking van je processor/geheugen (afhankelijk van welk cachegeheugen je bedoelt).
Hoe meer cachegeheugen, hoe beter dus.
Tenminste, voor zover mijn kennis reikt. Aanvullingen en verbeteringen zijn natuurlijk altijd welkom :p

Zie hier voor meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Cache

Edit: Sorry voor de dubbelpost, kan iemand bericht #10 even verwijderen? Dank!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan