Welke Laptop moet ik kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wehab

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2007
Beste Leden,

Het nieuwe schooljaar gaat binnenkort van start en ik ben opzoek naar een nieuwe laptop. Ik ben de laatste tijd erg geduldig geweest, totdat de 'Back to school' actie's er aan zouden komen. En die is er nu !

Wat ik zoek is een laptop die ik voor school nodig heb. Mijn budget wordt max. 550 euro ( het liefst goedkoper ).

De eisen die ik aan de laptop stel zijn:
- 15,4" scherm (persoonlijk vind ik dit erg handig vanwege mobiliteit)
- minstens 3 gb intern geheugen
- Het liefst wil ik er jaren van genieten, dus kies ik liever voor een goed merk laptop (dus liever geen Packard Bell)

Ik heb vandaag in folders zitten kijken en deze laptop's zijn mij opgevallen:

1. Toshiba 15,4" Notebook (L300-29U) --> € 499,- (bij de BCC)
- Intel Pentium Dual-Core T4200
- 4 GB werkgeheugen
- 250 GB harde schijf
- Intel® GMA 4500M grafische chipset
- DVD brander
- ingebouwde webcam

2. Sony Vaio 15,4" Notebook (VGN-NS38 E/S) --> € 499,- (bij Mediamarkt)
- Intel Pentium Dual-Core T4200 (2,0 GHz)
- 3 GB werkgeheugen
- 250 GB harde schijf
- Intel® GMA 4500M grafische chipset
- DVD brander
- ingebouwde webcam

3. Toshiba Satellite L300D-21M 15,4" notebook --> € 489,99 (bij Dixons & Dynabyte)
- AMD Turion X2 RM-72 processor (2,1 GHz)
- 4 GB werkgeheugen
- 320 GB harde schijf
- DVD brander
- ingebouwde webcam

Deze heb ik gevonden (met een 15,4" scherm). Mochten jullie andere laptops kennen (misschien zelfs betere) voor mijn budget dan hoor ik dat graag.

Laptop wordt voornamelijk gebruikt voor school, dus: typen, interneten etc. Het liefst wil ik z.s.m. een laptop gaan aanschaffen.

Ik hoor graag van jullie reacties!

Dan denk ik dat je met de 3e keuze goed uit bent. Goede aanbieding, goede laptop. Al eerder voorbij zien komen.

Je hebt gelijk SiemenJan, mijn fout.
Dus eerste is het beste. Alleen de harde schijf is wat minder, maar daar zijn genoeg oplossingen voor.

Ik heb de Dell Inspiron 15 besteld.

399 euro
T4200, 3GB, 250GB

Ik heb zelf het scherm nog vervangen door een LED-scherm, waardoor hij 418 werd.

Al met al meer waar voor je geld, en voor die 100 euro die je over houd kan je wat anders kopen (muis, extra garantie of wat jij wilt).

Bedankt voor jullie reacties :)

Alleen is het wel zo dat keuze 1 (= Toshiba 15,4" Notebook (L300-29U)), Windows Home Basic draait.

Terwijl keuze 3 (= Toshiba Satellite L300D-21M 15,4" notebook) Windows Home Premium draait.

Is er een groot verschil tussen beide besturings software en wat heeft dit voor gevolg mocht ik willen over gaan tot windows 7 ?!

Hmm, dat heeft geen gevolgen. De laptop zelf kan met gemak premium aan, daar zijn de specificaties goed genoeg voor. Volgens mij krijg je ook nog de keuze welke Windows 7 versie je wilt hebben..

Ik zal nog even kijken of ik de precieze voorwaarden van de upgrade coupon kan vinden.

als er idd geen upgrade bij zit valt de 1e direct af... windows 7 moet je hebben ;)

Wat betreft een dell inspiron..

Is ook een optie. Kben zelf niet zo supergecharmeerd van dell, maar het is een goed merk.
De specificaties die ik bij jouw zou kiezen:

Processor:
Intel® Core™ 2 Duo Processor T6500 (2.1GHz, 800MHz, 2MB)
Deze processor is sneller dan de T4200

Besturingssysteem:
Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Nederlands
Ook voor upgrade naar 7

LCD-scherm:
15,6-inch WXGA WLED (1.366 x 768) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
Beter dan de standaard dellscherm, 20 euries meer ;)

Harde schijf:
320 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf

Grafische kaart:
Intel Integrated GMA 4500MHD
Niet super, maar jij doet geen games..

Uiteraard is het 4gbram, en zit er een brander in, webcam etc.
Een 6 cells batterij, standaard zit er een 4 in, maar aangezien jij het voor school gebruikt lijkt een beetje batterij mij wel lekker.

Dit voor de prijs van 540 euries.

die toshiba van jouw heb ik niet eens gezien :O

wel een lekker laptopje voor die prijs, je kunt em ook nog in het roze krijgen xD

Wat Dell daar aanbied is moeilijk te weerstaan. Ik wou eerst nog reageren dat het onmogelijk is, een T6500 voor onder de 550 euro.. Totdat ik beter las.. :P

die toshiba van jouw heb ik niet eens gezien :O

wel een lekker laptopje voor die prijs, je kunt em ook nog in het roze krijgen xD

Wow. Zelfs al was ik een meisje, Hello Kitty verslaafd en niet helemaal hetero ook, zou ik alsnog een zwarte nemen :P Nu weer even on-topic dus..

Mocht ik toch voor de Dell gaan, moet ik dit dan allemaal online regelen ?! Is er geen optie om dit bij een winkel te kunnen bestellen/halen ?

In ieder geval wil ik er wel Windows Home Premium op hebben, zodat ik later over kan gaan naar Windows 7. Dus helaas van keuze 1 definitief af !

Wat betreft de keuze tussen 15,4" en 15,6", heb ik liever een 15,4" ( maar volgens mij kan een 15,6" ook geen kwaad)

Dell doet niks via winkels. Maar geen zorgen, Dell is een zeer goed merk en maakt hier geen fouten in. Ook de garantie is goed geregeld omdat ze geen retail punten hebben ;)

Verschil tussen 15,4 en 15,6 inch merk je niet. Dat is slechts 5 millimeter :p

Ok dan ! Kun je misschien een link geven van de dell laptop die eerder werd aangeraden !

Inderdaad, die dell laptop ziet er heel erg aantrekkelijk uit, vooral met de prijs.

Maar ik denk dat ik toch voor de toshiba ga, puur omdat deze computer winkels in de buurt zijn en ik gewoon langs kan gaan, mocht er iets mis zijn of voor vragen.

Ik heb wel goed nieuws ! Ik zag toevallig een leuke actie van BCC & Bruna, namelijk de volgende link:

http://www.bcc.nl/acties/bruna

Het is de Toshiba A300-204

Wordt dit hem dan ?!

Ziet er niet slecht uit. Redelijke specificaties voor de prijs, maar de Dell is nog steeds beter. Zowel in prijs-kwaliteit verhouding als in de specificaties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan