Welke laptop moet ik?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikbenbertus

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2009
hallo,

ik wil graag een laptop (max. €1000,-) voor school, gamen, foto's bewerken en muziek dowloaden.
adviezen zijn welkom!

grtn.
ikbenbertus

Laatst bewerkt:
Welk gamen? Allernieuwste / niet allernieuwste? (Laptops zijn per definitie minder geschikt om mee te gamen)

Ik ben zelf op het moment fanaat van de studio 17 bij dell, ik zou daar is rond neuzen.

model 1747 heeft bijvoorbeeld een i7- quad core en mooie vid kaart=) met 9-cell batterij kan je er 4uur mee doen, zelf heb ik full Hd scherm bijgevraagd en is geweldig ding^^ mocht je nog specefiekere informatie willen zeg het even dan zal ik er eentje voor je uitzoeken:p. Verder zijn toshiba ook goed kwa prijs/kwaliteit=)

ik kan er call of duty modern warfare mee in full HD spelen en c&c ook zonder lag gta4 gaat enkel in medium details maar naja je kan het wel draaien net als zo'n beetje elk spel wat nu uit is. Verder is het geluid ook prachtig (voor laptop) hij kan zo hard dat mijn ma beneden klaagt of het wat zachter kan:p. en ook heel zuiver geluid! enige nadeel is dat je wel vingerafdrukken ziet op de boven kant van laptop=/ en het beeld is spiegelend, dit zorgt voor scherp beeld binnen maar wanneer je scherm donkere beelden weergeeft met zon kijk je gewoon in een spiegel:p word gaat echter wel gewoon goed in de zon:p net als media player enzo^^

hier linkje naar laptop die ik heb zonder full HD scherm en met enkel 6-lithium batterij.

http://www.notebookcheck.net/Review-Dell-Studio-1747-Notebook.24820.0.html

laptop wordt wel beetje warm maar zelf nooit last van gehad dat mijn polsen verbranden:p soms voelt die wat warm aan rond het touchpad maar niet extreem. Wanneer je de 9-cell laptop koopt steekt die aan achterkant aan de onderkant een klein beetje uit waardoor de achterkant iets omhoog komt. Dit is voor mij ideaal om te typen en om naar mijn scherm te kijken. hierdoor loopt de temperatuur ook veel minder op als in de revieuw beschreven doordat de warmte beter weg kan.

ps:gast0225 heeft gelijk voor dezelfde prijs zal je een pc krijgen met veel betere prestaties maar naja je mist natuurlijk wel mobiliteit:)

Laatst bewerkt:
Welk gamen? Allernieuwste / niet allernieuwste? (Laptops zijn per definitie minder geschikt om mee te gamen)

voor spellen zoald cod 4 en als het kan de nieuwste.
Ik moet de laptop ook mee naar school, gaat met pc een beetje moeilijk.:P

Laatst bewerkt:
voor spellen zoald cod 4 en als het kan de nieuwste

studio 17 met HD 4650 en i7-core kan uit eigen ervaring cod 4 draaien in full HD. Enkel wanneer er veel granaten gegooid worden zal je dan lag ondervinden=/ de 5650 zal dat een tikkeltje beter af kunnen maar die kan je enkel met i5-processor af die modern warfare 2 weer enkel in medium kan draaien:p hoogste is gewoon moeilijk=/ toshiba en alienware kunnen voor een hoge prijs wel alles in high details draaien maar dat zijn echt desktopvervangers=/ die kunnen amper zonder stopcontact.

edit je kan wel elk spel draaien alleen niet in hoogste details dat is voor jouw bedrag voor een laptop niet mogelijk=/ voor een pc wel=)

studio 17 met HD 4650 en i7-core kan uit eigen ervaring cod 4 draaien in full HD. Enkel wanneer er veel granaten gegooid worden zal je dan lag ondervinden=/ de 5650 zal dat een tikkeltje beter af kunnen maar die kan je enkel met i5-processor af die modern warfare 2 weer enkel in medium kan draaien:p hoogste is gewoon moeilijk=/ toshiba en alienware kunnen voor een hoge prijs wel alles in high details draaien maar dat zijn echt desktopvervangers=/ die kunnen amper zonder stopcontact.

edit je kan wel elk spel draaien alleen niet in hoogste details dat is voor jouw bedrag voor een laptop niet mogelijk=/ voor een pc wel=)

dat het niet in de hoogste details gespeelt kan worden maakt mij niet zo heel veel uit, ik doe dat nl. ook niet op de pc van m'n ouders.

Voor 700 euro heb ik nog een mooie 2e hands gamelaptop in de aanbieding! 2 jaar oud.
1 klein nadeel is dat er af en toe een gekleurde streep in beeld is (1 px. breed), na het scherm even te bewegen is die weg. Vandaag ook de prijs. Hij is getaxeerd bij tweakers op 800 euro.

CPU: T9300 @ 2500 Mhz.
2x2 gb ddr2 667mhz ram
8800mGTX 512 mb videokaart
17"
2x accu (gaan 2 uur per accu nog mee, was 2,5 uur)

Speelt COD(6) MW2 alles op zijn hoogst op een resolutie van 1920x1200(hoger dan HD!) af, zonder ook maar een kick te geven!

http://www.helpmij.nl/forum/systemspecs.php?userid=52187&systemid=2134

Voor 700 euro heb ik nog een mooie 2e hands gamelaptop in de aanbieding! 2 jaar oud.
1 klein nadeel is dat er af en toe een gekleurde streep in beeld is (1 px. breed), na het scherm even te bewegen is die weg. Vandaag ook de prijs. Hij is getaxeerd bij tweakers op 800 euro.

CPU: T9300 @ 2500 Mhz.
2x2 gb ddr2 667mhz ram
8800mGTX 512 mb videokaart
17"
2x accu (gaan 2 uur per accu nog mee, was 2,5 uur)

Speelt COD(6) MW2 alles op zijn hoogst op een resolutie van 1920x1200(hoger dan HD!) af, zonder ook maar een kick te geven!

http://www.helpmij.nl/forum/systemspecs.php?userid=52187&systemid=2134

minder goeie cpu(goed genoeg maar minder als een i5/i7), erg goede videokaart, accu nog redelijk, heeft die ook full HD scherm? anders heeft het geen zin. ik zou het persoonlijk niet doen, veel te duur voor 2ehands zeker als die nu al kleine kuren vertoond. Ik bedoel je wilt er echt nog 3jaar mee gaan doen straks heb je over 2jaar 15streepjes over je scherm=/ de videokaart is echt sterk en beter als die van de dell maar processor niet. Kleinere harde schijf, geluid weet ik niet maar woutjuh vast wel:p.

Wel heel cool is die ingebouwde tv-tuner + afstandbediening.

Ziet er leuk uit maar naja kan je erbij zetten hoe oud die is? en.. tsja ik weet het niet.. als ie stuk gaat heb je geen garantie=/ en hij heeft nu al hele kleine mankentjes

Laatst bewerkt:
de streep is nu al ruim een half jaar zo. helaas zat er maar 1 jaar garantie op anders was hij voor de streep al opgestuurd geweest.
ennuh accu nog redelijk? voor een 2 jaar oude laptop is dit volgens mij nog een super accu! (2x zelfs!) Hoeveel laptops hebben na 1 of 2 jaar niet al dat de accu dood is? Daarom zit er vaak maar een half jaar (of korter) garantie op accu's.
Ik ken niet veel laptopaccu's die na 2 jaar nog maar 20% capaciteit kwijt zijn! Meestal is dat er nog over!

Maar inderdaad de cpu is is minder krachtig dan die van een i5 of hoger. Maar daar in tegen staat weer de videokaart.

Ohw en hd scherm, ja -> resolutie van 1920x1200 (full hd = 1920x1080)

Laatst bewerkt:
de streep is nu al ruim een half jaar zo. helaas zat er maar 1 jaar garantie op anders was hij voor de streep al opgestuurd geweest.
ennuh accu nog redelijk? voor een 2 jaar oude laptop is dit volgens mij nog een super accu! (2x zelfs!) Hoeveel laptops hebben na 1 of 2 jaar niet al dat de accu dood is? Daarom zit er vaak maar een half jaar (of korter) garantie op accu's.
Ik ken niet veel laptopaccu's die na 2 jaar nog maar 20% capaciteit kwijt zijn! Meestal is dat er nog over!

Maar inderdaad de cpu is is minder krachtig dan die van een i5 of hoger. Maar daar in tegen staat weer de videokaart.

Ohw en hd scherm, ja -> resolutie van 1920x1200 (full hd = 1920x1080)

de laptop batterij is inderdaad nog erg goed maar je moet je realiseren dat onderdelen slijten=/ na 5jaar krijg je bijna 100% zeker kuren met je laptop dat is bij deze dus al na zeker 3jaar misschien 2jaar=/. Niet dat ik um wil afkraken wat nieuw zou een prijs van 850euro zeker niet misplaatst zijn=)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan