welke laptop/processor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan79

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
hallo,

ik wil graag een nieuwe laptop,eentje waar ik weer een tijd mee vooruit kan.
nu heb ik er 2 gezien.
de toshiba qosmio x500-11u met een i7 processor
de toshiba qosmio x300-14f met een Intel Core 2 Quad Q9000

welke processor is nu sneller??
en wat zijn de verschillen in de i7 serie eigenlijk,zie daar veel prijsverschil in zitten.

mvg,
johan

Laatst bewerkt:
de i7 is flink wat sneller mede door het feit dat het een turbo functie heeft.

Je moet je voorstellen dat wanneer je pc/laptop slechts 2cores gebruikt deze overgeclocked worden naar 2.8ghz in plaats van 1.6ghz. Gezien je in de meeste gevallen slechts 2processors gebruikt is dit erg handig.

verder simiueert de i7-serie 8cores. (octo-core) hoe dit precies in zijn werk gaat weet ik niet, ik weet wel dat uit veel revieuws dit goed schijnt de zijn en dat die er sneller van gaat.

Hier een lijstje met benchmarks van processors je zal zien dat de i7-serie boven bijna elke normale quad-core staan:

http://www.notebookcheck.net/Mobile...e=specs&whetstone=1&wprime_1024=1&wprime_32=1

de i7-720QM staat ergens rond de 15 en de andere quad core rond de 60

verder is het zo dat i7 eigenlijk altijd kloksnelheid aanpast aan verbruik zodat je batterij ook langer mee gaat.

verder moet je de links maar is doorsturen want ik zie zelf meer verschillen als enkel de processor, zo heeft de i7 blue ray, Full hd scherm en 1tb opslag en de andere niet. dit kan natuurlijk ook voor de extra kosten zorgen (100euro scherm + 100euro blue ray + 45euro harde schijf) videokaart is wel hetzelfde. Het zijn dure dingen maar moet zeggen super game laptopsxD

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan