Welke laptop raden jullie mij aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

morellio

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Hello,

Ik ben een student en voor mijn studies van volgend jaar (digitale media .. = beeldbewerking, audiobewerking enzovoort) heb ik een laptop nodig. De meeste mensen die ik hierover heb aangesproken, zeggen dat ik het best een Apple(Macbook Pro) zou kopen, maar ik ben niet echt vertrouwd met Apple en ik denk dat de overstap redelijk moeilijk zou verlopen.
Ook zou ik af en toe eens willen gamen :) .
Welke laptop(s) raden jullie mij aan?

Mvg.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een XXODD, naar tevredenheid. Zie www.xxodd.nl.
Ik heb de M660N, maar dan met de Intel Duo Core T7200 en 1GB RAM.
Prijzen vallen mee en zeer compleet. Zeker een aanrader.

Ik heb zelf nooit een apple gehad maar naar het schijnt is een apple eerder aan te raden als je veel beeldbewerking doet maar weer niet als je veel gamed.

laptop

Hello,

Ik ben een student en voor mijn studies van volgend jaar (digitale media .. = beeldbewerking, audiobewerking enzovoort) heb ik een laptop nodig. De meeste mensen die ik hierover heb aangesproken, zeggen dat ik het best een Apple(Macbook Pro) zou kopen, maar ik ben niet echt vertrouwd met Apple en ik denk dat de overstap redelijk moeilijk zou verlopen.
Ook zou ik af en toe eens willen gamen :) .
Welke laptop(s) raden jullie mij aan?

Mvg.

Deze vraag kwam gisteren ook op het forum,klik bij ZOEKEN ,,MagicBiglia,, succes ermee.

antoon32, wat voor de één een topcomputer is, is voor de ander een rampending.
Iedereen wil iets anders en voor iedereen zijn er verschillende modellen in omloop.
Het is dus zinloos als morellio een forum van een ander gaat zitten doorspitten, want
de kans dat hij exact hetzelfde zoekt is miniem.

laptop

:thumb:
antoon32, wat voor de één een topcomputer is, is voor de ander een rampending.
Iedereen wil iets anders en voor iedereen zijn er verschillende modellen in omloop.
Het is dus zinloos als morellio een forum van een ander gaat zitten doorspitten, want
de kans dat hij exact hetzelfde zoekt is miniem.

Inderdaad zo kan het zijn,Maar de bedoeling is dat de vrager veel infomatie krijgt,waaruit hij zelf moet kiezen.Hij moet de keuze maken,dat is duidelijk.

Klopt, maar ik blijf bij mijn mening dat het makkelijker is als elke computerzoeker een eigen topic heeft.

Morellio, deze vraag kan idd. wel 1000 anwoorden krijgen: persoonlijke en minder persoonlijke. Als je het ding ook voor beeldbewerking nodig hebt en je wilt dat dat een beetje soepel verloopt, tel dan maar minimaal 1500 euro neer voor een die dat een beetje fatsoenlijk gaat doen.

Toshiba / Dell / HP, whatever. Noem eens een merk en type waarop jij je oog hebt laten vallen. De lezers hier kunnen dan adviseren over / schieten op het ding.

Laatst bewerkt:
1500? Ik bewerk soms ook simpele videootjes en mocht íetsje meer dan 1000 betalen...

Ik heb zelf een XXODD, ben uiterst tevreden en ook de klantenservice is goed! :D
Ik weet nu al dat mijn volgende computer, die ik wil kopen over een jaar
of twee, weer een XXODD zal worden, en zo niet een zelf samengestels systeem.

Ohja, en ken je dan wel Promedion? Promedion heet tegenwoordig XXODD... :)

Ik heb zelf een XXODD, ben uiterst tevreden en ook de klantenservice is goed! :D
Ik weet nu al dat mijn volgende computer, die ik wil kopen over een jaar
of twee, weer een XXODD zal worden, en zo niet een zelf samengestels systeem.

De prijs / kwaliteitsverhouding is dus goed volgens jou?
Ik nog eens het internet afspeuren om wat meer informatie over deze laptops te vinden.
Alvast bedankt voor de info' !

Nieuws 15 januari 2007 - XXODD XNi812DI getest door PCM

Xxodd staat voor ruwe kracht en dat zien we terug in dit notebook die aandoet als een desktopvervanger.

Het is een flink, degelijk notebook met een 17-inch breedbeeldscherm. Binnenin zit zware hardware. Denk aan een T7200-processor, 2 GB ram-geheugen en een ATI Mobility Radeon X1600 grafische chipset. Al deze componenten maken de Xxodd tot een geweldig presterend notebook. De kwaliteit van het beeldscherm is uitstekend, maar de geluidskwaliteit uit de boxen wat minder. Xxodd levert helaas geen extra software mee, maar wel een upgrade van XP Pro naar Vista Business via een meegeleverde coupon die je moet invullen en opsturen naar Microsoft. Wel moet je hiervoor € 20 verzendkosten betalen.

Pluspunten:
+ Zéér krachtig
+ Goede kwaliteit beeldscherm

Minpunten:
- Geen extra software

Conclusie:
Xxodd staat voor power en dat is exact wat ze leveren: een krachtig notebook voor de echte poweruser.

En daarvoor betaal je dan € 1174,61 incl. BTW!
Geloof me, ik wil je tot niets dwingen, maar ik kende XXODD ook niet, maar heb toch de stap genomen en heb nog geen moment spijt gehad.

Laatst bewerkt:
McMeller, voor 1000 heb je een hele leuke laptop maar GEEN laptop voor snelle videobewerking.

En daarvoor betaal je dan € 1174,61 incl. BTW!
Geloof me, ik wil je tot niets dwingen, maar ik kende XXODD ook niet, maar heb toch de stap genomen en heb nog geen moment spijt gehad.

En daar heb je direct al een groot minpunt van het systeem, het beeldscherm heeft een resolutie van 1440×900, voor een beetje grafische toepassingen wil je toch echt 1920×1200 hebben en dat kost al gauw € 200 tot € 300 meer.

[edit]

Als ik bij XXODD een T7200 processor kies, 2GB intern, een harddisk van 120GB en Windows XP, kom je op een bedrag uit van € 1356,60. Als je bij Dell de Inspirion 9400 kiest met dezelfde opties en een beeldscherm van 1920×1200, kom je op een bedrag uit van € 1.588,30 dus inderdaad ongeveer die € 200 verschil

[/edit]

Laatst bewerkt:
Dat weet jij vast beter dan ik, ik doe niet aan videobewerking.
Veel succes met zoeken verder! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan