welke laptop ter vervanging van desptop ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter MarW
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MarW

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 okt 2007
hallo,
heb een Dell desktop, met Windows XP, provider Wanadoo cable) met wireless router

ben nu op zoek naar goede laptop om mijn Dell pc te vervangen

gebruik is: internet plus email plus Word plusExcel

wil geen Vista

gebruik nu de Apple latop van mijn dochter, maar, heb voorkeur voor Windows i.v.m. comptabiliteit met ' werken vanaf huis' . Denk niet dat een Apple kan inloggen vanaf mijn externe werkplek

download nauwelijks, srf wel veel over het net, gebruik de mal veel en zoek altijd veel info op t net op

hoe duur ? geen idee, ligt eraan welke goed is

iemand een idee voor me ?

bij voorbaat hartelijk dank van
Marja

Jouw laptop kan dik onder de 1250 euro blijven omdat je geen games wil gaan draaien. Voor 1500 koop je dan (voor jouw behoeftes) absolute topklasse, v.w.b. prestaties op het gebied van processor, hoeveelheid geheugen en opslagcapaciteit.

Misschien ter aanvulling: ga eens bij Dell shoppen als je over de desktop tevreden was en post de eventuele concept keuze hier.

Laatst bewerkt door een moderator:
dank Pasja, voor je reply
maar, Dell voert geen Windows XP meer, alleen Vista (voor de laptops) en ik wil abso geen Vista :)

ander idee/merk/type ?

if so, many thnx :)
Marja

Klopt, alleen een hele simpele Dell is nog te verkrijgen met Vista. Maybe dat bellen een optie is en zeggen dat je XP wil hebben? Nee heb je............

Verder staan de Toshiba's uitermate goed bekend en staan de Acers wat minder gunstig bekend. (erkennen van een defect en het verlenen van de service na een defect) Vervelende is alleen dat je met het noemen van merken gigantsiche welles / nietes discussies kunt ontketenen en dat wil ik liever niet. Algemeen "gevoel" op het W W W is m.i. zoals ik hiervoor omschreef.

De ellende is dat er zoveel laptops zijn, dat een passend advies al gauw een persoonlijke keuze / advies zou zijn en daar begin ik liever niet aan.

Wat ik wel wil doen is "schieten op" of "omarmen van" een of meerdere door jou uitgezochte configuraties.

Laatst bewerkt:
dag Pasja

wat zijn de voor -en nadelen van de volgende notebooks:
- Toshiba Satellite A200-1K7
- HP Compaq 6710b

zag een aardige aanbieding bij office centre voor de laatste, maar, dan is er geen klantenservice denk ik

hoorde dat dynabite een hele goede helpdesk heeft (Guido ?)

voor mij als leek is het aanschaffen van deze hardware het 1e ''probleem' (wat te kiezen uit de veelvoud aan aanbod: zie door de bomen het bos niet :)
2e 'probleem': eenmaal gekocht zit ik er thuis mee te klooien, er zal vast iets niet lukken en dan is een goede helpdesk een must

pfftt........moeilijk :)

Pfff, je werkt toch niet voor een consumentenorganisatie en doet toevallig geen onderzoek naar deskundigheid van gratis helpdesks..................? (dit was wel even plussen en minnen)

Hoe pijn het ook doet bij mij (ik ben namelijk absoluut geen fan van merken als HP/Compaq, Packard & Hell en Acer) moet ik toch al snel toegeven dat wanneer je moet kiezen tussen deze 2, de HP het toch wel wint. Op de diverse onderdelen, al plussend en minnend, wint m.i. de HP het.

Waar je wel op moet letten is het feit dat je video onboard gaat krijgen (beide apparaten) dit betekent dat er een forse aanslag op het geheugen zal worden gedaan wanneer het systeem belast gaat worden.

1 ding raad ik je dringend (zelfs zeer dringend) aan: als je besluit 1 van deze 2 te kopen, neem dan in .......naam geen 1 giga geheugen intern, maar 2 giga (zie ook hiervoor v.w.b. gedeeld geheugen voor videoonboard).

Succes met je beslissing!

Zit er toevallig een Paradigit in jouw buurt, dan zou dat verreweg mijn voorkeur genieten................ goede service en goedkope helpdesk.

Laatst bewerkt:
neehoor Pasja, werk niet voor zoiets :)
ben gewoon iemand die nauwelijks íets van deze materie weet

heel veel dank voor je hulp en nuttige adviezen !

fijne avond en een vriendelijke groet van
Marja

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan