Welke laptop voor incidenteel fotobewerking?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanouD

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2006
Berichten
7
Hi,

Ik heb nu een langzame desktop van zo'n 8 jaar oud. Na alle voor- en nadelen te hebben afgewogen heb ik besloten een laptop te kopen. Er is echter zo ontzettend veel aanbod dat ik het niet meer weet.

- Ik ga de laptop voornamelijk binnenhuis gebruiken (wel in verschillende vertrekken, vandaar geen desktop), voornamelijk voor internet en voor het typen van verslagen in word.
- Ik zou graag een 17 inch beeldscherm willen.
- Bluetooth is een must.
- Ik gebruik nu photoshop elements voor fotobewerking omdat mijn huidige computer photoshop cs niet trekt. Ik weet nog niet of ik over ga stappen maar zal een van deze programma's regelmatig gebruiken voor fotobewerking. Ik ben hier momenteel niet professioneel mee bezig en doe het niet dagelijks. Ik werk wel met RAW-bestanden.
- Verder gebruik ik geen zware programma's. Gamen doe ik bijna nooit en dat hoeft ook niet op de laptop.
- Ik laat mijn huidige desktop wel staan omdat hij het wel nog doet, alleen langzaam. Die kan ik eventueel gebruiken voor downloaden etc. zodat de laptop 'schoon' blijft.
- Ik heb zelf nog software m.u.v. windows.
- Ik heb een externe harde schijf waar al mijn bestanden op staan.
- Ik zat te denken aan een budget van rond de €500.

Ik kom vaak de HP Pavilion tegen. Ook Asus en Toshiba zie ik veel in deze prijsklasse.
Daarnaast Acer, maar ik begreep dat niet iedereen daar fan van is. Ik heb nu een Acer desktop. Hij doet het na 8 jaar op zich nog prima maar ik vind vervelend dat ze de computer met erg veel Acer software programmeren.

Iemand een goed advies?

Met vriendelijke groet,

Janou
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan