Welke laptop???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patrick2b

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2007
Hallo,
Ik ben op zoek naar een laptop maar weet niet welke ik moet aanschaffen.
Wat ga ik er mee doen:
* 3D-ontwerpen (tekeningen) maken en
* Zelf opgenomen digitale films bewerken.

Waar moet hij aan voldoen:
* Voldoende werkgeheugen en grafische kaart tbv berekeningen 3D-tekeningen en
filmbewerkingen.
* Minimaal een 17" scherm.
* DVD lezen en branden.
* Snel zijn.

Hij moet ook enigzins betaalbaar zijn. Ik ben nl bezig een eigen bedrijf op te starten.
Maar een prijs heb ik nog niet ingedachte........

Ik zie jullie reacties heel graag tegemoet.

Alvast bedankt.

Groetjes Patrick

Wat is je butget ?
En Als ik jou was zou ik Xp Nemen want als ik het goed begrijp ga je ook video camera's enzo aansluiten en niet alles is combetable Met windows vista!.
Ik zeg dit omdat bijna alle laptops nu met Vista Zijn.

Met wat jij aan eisen noemt, ben je tussen de 1500 en 2000 euro's kwijt.

Welke laptop??

Wat is je butget ?
En Als ik jou was zou ik Xp Nemen want als ik het goed begrijp ga je ook video camera's enzo aansluiten en niet alles is combetable Met windows vista!.
Ik zeg dit omdat bijna alle laptops nu met Vista Zijn.

Hallo,
Bedankt voor je reactie.
Mijn budget staat nog niet helemaal vast maar had in gedachte zo rond de € 1800,-
Heb jij ook een merk/type wat voor mijn toepassingen geschikt zou zijn?
Bijv Dell, type....... of Asus ........ of HP......
Ik zie graag je antwoord verschijnen.

Gr Patrick

Met wat jij aan eisen noemt, ben je tussen de 1500 en 2000 euro's kwijt.

Hallo,
Dit bedrag had ik zo ongeveer ook ingedachte.
Maar weet jij ook wat voor merk/type ik het beste kan aanschaffen?
Dell, HP, etc... type......??

Ik zie je reactie graag verschijnen,

Gr Patrick

Het merk dat ik jou in overweging zou willen geven, hangt ook sterk af van jouw eigen vaardigheden met pc's, al moet ik toegeven dat dat met laptops minder speelt als met desktops.

Voorbeeld? Als jij een fors ervaren pc gebruiker bent, dan zou ik jou voor een desktop nimmer naar Dell laten kijken, maar naar een website als bijvoorbeeld Azerty / 4launch of Alternate. Daar assembleer je virtueel je eigen pc tot op (bij wijze van spreken) schroefjesniveau. Ben jij iemand die wat minder thuis is in hardware, dan zou ik je zo naar Dell verwijzen: klik iets leuks bij elkaar, neem er 3 jaar onsite garantie bij en voila, daar heb je je desktop.

Met laptops ligt het wat gecompliceerder. Daar kun je veelal niet zo ver en diep de componenten van bij elkaar klikken. Als je voor degelijkheid gaat dan kom je toch ook al gauw bij Toshiba uit en minder bij een fors aan de weg timmerend Acer. Over laatstgenoemde lees ik toch regelmatig matige recensies over het omgaan met klachten. Zo heb ik er best wel wat gelezen waarbij het defect gewoon aan het foutieve handelen van de klant wordt toegeschreven. Tja, dat is een policy van een hardwarefabrikant, maar of je er vrienden mee maakt.......?

Ik denk dat je gewoon veel tijd moet steken in "webresearch". Als je een beetje thuis bent met hardware, kun je al vrij snel het kaf van het koren scheiden v.w.b. processorsnelheid / geheugensnelheid / features moederbord en capaciteit hdd.

Een erg leuk machientje is (zomaar als voorbeeldje) de ASUS G2P. Deze heeft ook Wifi aan boord en da's nooit weg bij een notebook.

Met name ook de accucapaciteit zal m.i. een belangrijke overweging moeten zijn bij de aanschaf van een laptop. Als de fabrikant max. 2 uur opgeeft, dan zal het praktisch wel 1,25 tot 1,5 zijn. Je doet er wellicht goed aan om er een uit te zoeken waarbij de fabrikant max. 4 uur aangeeft. (Weet je relatief zeker dat je 2,5 uur probleemloos kunt werken ;) :D )

Laatst bewerkt:
Het merk dat ik jou in overweging zou willen geven, hangt ook sterk af van jouw eigen vaardigheden met pc's, al moet ik toegeven dat dat met laptops minder speelt als met desktops.

Voorbeeld? Als jij een fors ervaren pc gebruiker bent, dan zou ik jou voor een desktop nimmer naar Dell laten kijken, maar naar een website als bijvoorbeeld Azerty / 4launch of Alternate. Daar assembleer je virtueel je eigen pc tot op (bij wijze van spreken) schroefjesniveau. Ben jij iemand die wat minder thuis is in hardware, dan zou ik je zo naar Dell verwijzen: klik iets leuks bij elkaar, neem er 3 jaar onsite garantie bij en voila, daar heb je je desktop.

Met laptops ligt het wat gecompliceerder. Daar kun je veelal niet zo ver en diep de componenten van bij elkaar klikken. Als je voor degelijkheid gaat dan kom je toch ook al gauw bij Toshiba uit en minder bij een fors aan de weg timmerend Acer. Over laatstgenoemde lees ik toch regelmatig matige recensies over het omgaan met klachten. Zo heb ik er best wel wat gelezen waarbij het defect gewoon aan het foutieve handelen van de klant wordt toegeschreven. Tja, dat is een policy van een hardwarefabrikant, maar of je er vrienden mee maakt.......?

Ik denk dat je gewoon veel tijd moet steken in "webresearch". Als je een beetje thuis bent met hardware, kun je al vrij snel het kaf van het koren scheiden v.w.b. processorsnelheid / geheugensnelheid / features moederbord en capaciteit hdd.

Een erg leuk machientje is (zomaar als voorbeeldje) de ASUS G2P. Deze heeft ook Wifi aan boord en da's nooit weg bij een notebook.

Met name ook de accucapaciteit zal m.i. een belangrijke overweging moeten zijn bij de aanschaf van een laptop. Als de fabrikant max. 2 uur opgeeft, dan zal het praktisch wel 1,25 tot 1,5 zijn. Je doet er wellicht goed aan om er een uit te zoeken waarbij de fabrikant max. 4 uur aangeeft. (Weet je relatief zeker dat je 2,5 uur probleemloos kunt werken ;) :D )

Hallo Pasja,
Bedankt voor de snelle reactie. Werkt toch goed zo'n forum.
Goed, ik ben een fors ervaren PC (desktop) gebruiker. Maar van wat er in de PC zit (processor, geheugen etc) heb ik totaal geen verstand.
Omdat ik nu voor mezelf ga beginnen heb ik een notebook nodig maar ik wil geen "kat in de zak" kopen.
Ik ben een beetje gaan rondneuzen en heb een 3 tal notebooks gevonden maar die liggen qua prijs behoorlijk uit elkaar. Ik weet dus niet of ze kwalitatief ook zo uitelkaar liggen.
Wat heb ik gevonden:
* HP Nw8440 € 2190,- (nadeel 15,4" scherm)
* Dell M90 € 1605,-
* ASUS PRO70U-7S010C € 899,-

Het belangrijkste voor mij is:
* 17" scherm
* Snel
* Voldoende geheugen capaciteit 3D tekeningen + digitale film bewerking.

Heb jij met een van de bovenstaande notebooks ervaring??

Ik zie graag je reactie.
Groeten Patrick

Nee, niet echt, maar we kunnen natuurlijk wel de specs vergelijken.
Dat ga ik doen. Kom erop terug.

Lukt niet, de 90 van Dell is er in diverse varianten, geef svp exact aan welke je bedoelt.

Laatst bewerkt:
t.o.v. bijv. die Asus die ik plaatste, heeft de Dell slechts 1 giga intern geheugen en is de harddisk capaciteit 1/4 minder als van de Asus. 120 t.o.v. 160. Dit zijn 2 direct in het oog springende factoren. Daarnaast wordt de Dell met XP geleverd en ik neem aan dat bij een nieuwe laptop jij Vista wil hebben?
1 giga met Vista en dan in ogenschouw nemend wat jij met het ding wil gaan doen? NIET DOEN!

t.o.v. bijv. die Asus die ik plaatste, heeft de Dell slechts 1 giga intern geheugen en is de harddisk capaciteit 1/4 minder als van de Asus. 120 t.o.v. 160. Dit zijn 2 direct in het oog springende factoren. Daarnaast wordt de Dell met XP geleverd en ik neem aan dat bij een nieuwe laptop jij Vista wil hebben?
1 giga met Vista en dan in ogenschouw nemend wat jij met het ding wil gaan doen? NIET DOEN!

Uhmmmm.
Ik heb verschillende slechte reacties op Vista gehoord dus ik hoef geen Vista op mijn nieuwe notebook.
Zou 1 giga met XP wel volstaan met wat ik er mee wil doen? Of moet ik toch 2GB met XP hebben?

Gr Patrick

Mijn mijn huidige machine (helaas de bestelde nieuwe is er nog niet) heb ik in 2002 met XP home en 1 giga RAM gekocht. Deze voldoet nog steeds prima, al moet ik toegeven dat bij het "rommelen" met DVD bestanden en / of encoderen van Avi's, ik de machine met rust moet laten omdat die anders helemaal vertraagt en meestal vastloopt. Ik heb ooit ontdekt dat dat meer een processorprobleem is, dan dat dit een geheugen probleem is. (Er zit slechts een AMD 1900XP in -> kloksnelheid van 1600 of zo)
Als je voor die paar tientjes 2 giga kunt nemen, is dat verreweg aan te bevelen. Je zou dan bijvoorbeeld het virtuele geheugen (wisselbestand) op 0 kunnen zetten en als er iets is wat snelheidswinst oplevert, dan is het wel het NIET gebruiken van de harddisk voor geheugenbewerkingen.

Welke slechte reactties?
Toen XP uitkwam was er ook een behoudende groep mensen die absoluut bij zijn voorganger zwoeren, maar allengs daalde dit aantal.

Ik denk dat juist NU -ruim een half jaar na de introductie van Vista- het moment is aangebroken om wel Vista te nemen. Ik verwacht dat Microsoft nog voor de kerst een SP1 uitbrengt en dan zullen de meeste mensen hun problemen wellicht als sneeuw voor de zon zien verdwijnen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Welke slechte reactties?
Toen XP uitkwam was er ook een behoudende groep mensen die absoluut bij zijn voorganger zwoeren, maar allengs daalde dit aantal.

Ik denk dat juist NU -ruim een half jaar na de introductie van Vista- het moment is aangebroken om wel Vista te nemen. Ik verwacht dat Microsoft nog voor de kerst een SP1 uitbrengt en dan zullen de meeste mensen hun problemen wellicht als sneeuw voor de zon zien verdwijnen.

Hallo Pasja,
Bedankt voor de diverse uitleg. Ik denk dat ik nu een heel eind weet welke ik moet hebben.
Bedankt en een prettig weekend verder.

Gr Patrick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan