Welke laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonnyT

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2008
Ik ben van plan om een laptop aan te schaffen, maar aangezien ik niet echt thuis ben in die wereld zal ik hier maar eventjes polsen.

De enigste vereisten zijn: 17" scherm, 2GB ram geheugen, rond de 100GB opslagruimte

Het hoeft helemaal niets speciaals te zijn, hij zal enkel gebruikt worden om te surfen en een filmpje erop te bekijken.

Prijsklasse, ik weet niet echt de exacte prijzen maar ik dacht iets rond de €800 ?

Mvg Ronny

ik denk dat je met zulke specificaties waar de TS naar vraagt sowieso niet rond de 800 euro uitkomt, maar minder.

De laptop die Gijsisok liet zien bevat een Geforce 8600M, wat uitermate goed is voor een laptop, en naar mijn mening niet nodig voor de TS.

Bedankt voor de reacties vooraleerst!

Die laptops zien er allesinds al :thumb: uit, precies wat ik wou, maar het merk Alternate heb ik precies nog nergens gehoord, is dat wel betrouwbaar materiaal, kbedoel dan de buitenstructuur, bouwkwaliteit enzo?

En ik merk ook net dat op die ene van 799'- geen besturingssysteem opzit, terwijl dat die goedkopere er wel al vista op staat, dan ben ik toch zowiezo beter af om die goedkopere te nemen?

Laatst bewerkt:
Zeker. Alternate is een goede site om je computer/laptop uit te zoeken/samen te stellen, maar als ik daar wat gevonden heb zoek ik naar goedkopere sites of locaties dichter bij mij in de buurt.

Na her en der wat rond te kijken ben ik er al wat meer vertrouwd mee enzo

Kheb dan ook maar beslist dat een 17" scherm niet zozeer nodig is, en de prijs ligt ook een stuk lager

Ik heb eens rondgekeken bij Dell omdat ik weet dat die firma hele goeie pc's maakt maar van laptops weet ik dus niet of dat ze daar ook goed in zijn, iemand die daarmee ervaring heeft?

Heb dus via Dell een eigen laptop samengesteld en kwam op dit uit:

Dell Studio 15

Base: Intel® Core™2 Duo Processor T5750 (2,00 GHz, 667 MHz FSB, 2 MB L2-cache)
Besturingssysteem: Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Dutch
Geheugen: 3.072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024]
Toetsenbord: Internal Belgian Qwerty Keyboard
Grafische kaart: 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3450
Harde schijf: 250 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
Optische stations: Fixed Internal 8X DVD+/-RW Slot Load Drive including software
Draadloze connectiviteit: Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)
Cables: Power Cord European 2 meter with 2 Pin
Verzendingsdocumenten: Nederlands - Documentatie voor Studio 1535
Gedis-pakketreferentie: N0753508
Standaardondersteuning: 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
Ondersteuningsdiensten: 1 jaar basisgarantie
Bestelgegevens: Studio 1535 Order - Belgium
Primaire Batterij: 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Draagtassen: No Carrying Case
Systeemmedia: Studio 1535 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Camera: Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera - CCFL
Keuze uit kleuren: Pikzwart met matte afwerklaag
Accidental Damage Support: Geen Accidental Damage-support
Labels: Wireless Label (Dell Wireless Cards)- Core 2 Duo
LCD-scherm: 15.4" Widescreen WXGA (1280x800) with TrueLife
Microsoft-software: Microsoft® Works 9.0 - Dutch
Beveiligingssoftware: No Security/Anti-Virus Protection - Dutch
Voeding: 3 PIN - 90 W wisselstroomadapter
Biometrische identificatie: Geen biometrische vingerafdruklezer
TOTAAL Incl. BTW:€ 670,00

Is wel wat meer RAM en geheugen, maar de prijs blijft nog altijd heel laag!

Vergeet niet dat er ook nog verzendkosten bijkomen bij Dell, dat is voormij juist een reden om niet bij Dell te kopen. Maar Dell zelf is best goed ja.:)

Ja daar heb je natuurlijk wel een punt hmm

Hoeveel bedragen de verzendingskosten dan? De site zelf is belgisch precies, maar ik dacht dat Dell van Amerika kwam, worden de producten dan verzonden vanuit Amerika?

En weet je toevallig hoelang de levertermijn bedraagt?

Mvg

Ah maar ik zie net tussen die kostenberekening staan:

Totale leveringskosten € 23,97 21,00% € 29,00
Korting leveringskosten -€ 23,97 21,00% -€ 29,00

dus betaal ik niets van leveringskosten, dit lijkt me wel ideaal

De verzendkosten zijn 89 euro (!) en het levertermijn is 5 tot 7 dagen.

EDIT: Verzendkosten van jou zijn goed, ik heb oude denk ik...

89 euro lijkt me wel heel veel inderdaad!

En hoe zit dat dan eigelijk met de software? Is die laptop gebruiksklaar als ie aankomt? Of moet je windows enzo nog allemaal zelf instaleren?

Bij alle bekende laptopfabrikanten waar je een laptop met OS aanschaft, krijg je als je de laptop opstart een wizard, waar je wat gegevens e.d. moet ingeven. Dan is hij klaar en werkt alle hardware en staat alle meegeleverde software erop. Dus eigenlijk meteen gebruiksklaar, tenzij je nog andere software moet installeren.

Ik denk dat ek toch voor die Dell zal kiezen :)

Bedankt allesinds voor de vele hulp!

Nog even een ander vraagje, men zus hier thuis heeft ook een laptop, met dus ook draadloos internet dus er staat hier al een modem enzo, hoef ik dan nog iets aparts aan te kopen? Of kan ik gewoon op hetzelfde netwerk surfen?

Zal ik je nog maar eens lastigvallen :p

Ik zit nu met de vraag, ik had eerst die studio 15 in men gedachten, maar ik vond die inspiron eigelijk mooier, en je kan hem in het wit krijgen + dat het een groter beeld is, het nadeel is dat hij geen aparte grafische kaart heeft, ik denk dat er standaar een ATI X300 inzit. Maar nu in die studio 15 zit er een 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3450, wat waarschijnlijk wel beter zal zijn.

Zal dit verschil veel uitmaken als ik zware films bekijk? Of kan ik bvb het RAM geheugen van die inspiron optrekken naar 4GB zodanig dat ie wat meer werkgeheugen krijgt, zou dat dan eigeluk op hetzelfde neerkomen?

mvg

Laatst bewerkt:
Zeker. Alternate is een goede site om je computer/laptop uit te zoeken/samen te stellen, maar als ik daar wat gevonden heb zoek ik naar goedkopere sites of locaties dichter bij mij in de buurt.

Azerty.nl is een weldegelijke goedkopere site...

Zal ik je nog maar eens lastigvallen :p

Ik zit nu met de vraag, ik had eerst die studio 15 in men gedachten, maar ik vond die inspiron eigelijk mooier, en je kan hem in het wit krijgen + dat het een groter beeld is, het nadeel is dat hij geen aparte grafische kaart heeft, ik denk dat er standaar een ATI X300 inzit. Maar nu in die studio 15 zit er een 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3450, wat waarschijnlijk wel beter zal zijn.

Zal dit verschil veel uitmaken als ik zware films bekijk? Of kan ik bvb het RAM geheugen van die inspiron optrekken naar 4GB zodanig dat ie wat meer werkgeheugen krijgt, zou dat dan eigeluk op hetzelfde neerkomen?

mvg

Een betere grafische kaart zorgt voor beter beeld, zijn je films van hoge kwaliteit dan is een grafische kaart erg handig. Aangezien die studio 670 kost kan ik je aanraden het geheugen: 250 gb 5400 rpm uptegraden naar 7200 rpm geheugen.

Ik persoonlijk zou eerder 120 gb 7200 rpm kopen voor een laptop dan 250 5400 rpm, maar dat moet je zelf weten.

*ik zie net dat studio dat geheugen niet onderstent*

Laatst bewerkt:
Kheb dit besteld:

Intel® Core™2 Duo Processor T5750 (2,00 GHz, 667 MHz FSB, 2 MB L2-cache)
4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
Internal Belgian AZERTY Keyboard
256 MB ATI Mobility RADEON HD 3450
250 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Dutch
Fixed Internal 8X DVD+/-RW Slot Load Drive including software
Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)
Power Cord European 2 meter with 2 Pin
Dell Wireless 370 Bluetooth Module
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Studio 1535 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera - CCFL
Pikzwart met matte afwerklaag
Wireless Label (Dell Wireless Cards)- Core 2 Duo
15.4" Widescreen WXGA (1280x800) with TrueLife
Microsoft® Works 9.0 - Dutch
3 PIN - 90 W wisselstroomadapter
Geen biometrische vingerafdruklezer

€700,80

Bedankt iedereen voor de reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug