Welke laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob007

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2002
Ik ook moet met mijn zoon voor een nieuwe laptop gaan kijken.:(
Maar dan NIET voor spelletjes maar wel voor school.
Ook hier vraag, wat is goed? Je hebt zoveel rommel op de markt,
Dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Waar moet je op letten? Wat zijn de goeie merken? Graag goeie INFO dus?
:thumb:
Vr Gr Rob.

Hallo Rob,
het zou een kwestie zijn van een paar kopietjes kopieren en plakken uit recente topics. Deze vraag wordt namelijk dagelijks minimaal wel één keer gesteld. Misschien heb je er veel meer aan om een aantal identieke topics te lezen die de afgelopen week / weken zijn gesteld.

Ga naar de sectie "zoeken" van de Helpmij en typ het woord "laptop" en bekijk vele recentelijk geplaatste topics.

Hoi,

Eigenlijk kan je - net als bij auto's - niet meer zeggen dat er écht slechte tussen zitten.
Wel kan je door reviews e.d. te lezen vernemen dat bepaalde merken meer klachten opleveren dan andere.
Over dit laatste: Acer geeft nogal eens klachten.
In het 'middensegment' (gunstiger prijs/kwaliteit verhouding) zijn Asus, HP, Toshiba geschikte merken.
Het gaat er vooral om een aantal 'wensen' op een rijtje te zetten:

- veel gesleep, dan is een 15,4" model handiger dan 17", maar als desktopvervanger heeft de laatste weer meer voorkeur.
- worden er veel games mee gespeeld, dan zijn de grafische specs belangrijk, wat ook geldt voor foto- en videobewerking.
- er wordt aangegeven dat voor Vista 2Gb genoeg is, maar voor een laptop heb ik gemerkt dat 3Gb duidelijk snelheidswinst oplevert.
- aantal USB-poorten, evt. Wireless-N netwerkkaartje, HDMI, naast VGA mogelijk ook DVI-uitgang.
- wat is de prijs die je ervoor wilt betalen

Heb je dit op een rijtje, dan kan je op diverse sites kijken naar apparaten die aan die criteria voldoen.

Kijk voor andere criteria eens hier:

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/doc/notebook.htm

Laatst bewerkt:
@Pasja
Ja dat heb ik dus even gedaan en zie ik dat het Acer niet erg best gevonden word!
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=368508
@Teun
he bah net nu ik dacht dat Acer best redelijk was!
Ik ben echt met mijn zoon heel Rotterdam rond gereden –
om te kijken naar dit apparaat dit merk.

Wel inderdaad gezien dat veel mensen graag Asus hebben!
En daarbij moet ik tikken dat ik ook altijd een Asus fan ben geweest qua –
moederbordjes enz

toch nog even Asus kijken maar weer?

Dankjewel voor antwoord.:thumb:
Rob.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan