Welke laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

jzeedijk

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2003
Goedeavond,

Ik ga een nieuwe laptop kopen en mijn ogen laten vallen op drie laptops, te weten:
- MSI Megabook GX700-097NL (ca 950,-), http://tweakers.net/pricewatch/222831/msi-megabook-gx701-097nl.html
- Toshiba Satellite P300-19K (ca 950,-), http://tweakers.net/pricewatch/221006/toshiba-satellite-p300-19k.html
- HP Pavillion DV7 1080ED (ca 1100,-), http://tweakers.net/pricewatch/220937/hp-pavilion-dv7-1080ed-(fp874ea).html

Aangezien ik geen gekke dingen doe met computers, zijn deze laptops redelijk meer dan ik nodig heb. Maar ik wil wel iets dat langer dan vandaag meegaat.

Qua specs redelijk gelijkwaardig, goede processor, voldoende geheugen, betere grafische kaart, goed geluid voor een laptop, beeldschermresolutie 1400x900 (ook de MSI), HDMI. De HP heeft alleen een Blu-ray speler erin zitten, maar is ook duurder. Op deze aspecten kan ik eigenlijk geen keuze maken. Het gaat mij meer om gebruikerservaring.

Ik had hiervoor een MSI M670, maar die was dermate interessant dat onbekende derden het nodig vonden om hem mee te nemen. Ik was er erg tevreden over, maar de toetsaanslag kon beter. Over Toshiba lees ik op internet vooral heel goede dingen. En de HP, die weliswaar het mooist is, staat nu net weer niet bekend om zijn goede service. Maar als je die niet nodig hebt?

Wie kan mij over de brug helpen?

Alvast bedankt voor degene die willen reageren.

Jeroen

dan geeft-als ik het goed heb- toshiba als enige 2 jaar garantie. Wat overigens vlgns mij normaal is voor een apparaat van 900 euro, maar alleen asus en toshiba gven standaard 2 jr..

Laatst bewerkt:
Hoi Jipjo,

Bedankt voor de snelle reactie, net even nagekeken. MSI geeft 2 jaar, HP & Toshiba 1 jaar.
De Toshiba is momenteel ook minder goed leverbaar ( maar 1 webwinkel geeft aan hem op voorraad te hebben).

gr.

Jeroen

tja dan ben je eruit. check nog wel even de batterij. autonomie valt meestal tegen bij 17 inch met videokaart.

8 of 9 cell lijkt me nog nauwelijks luxe.

deze 17 inches zijn niet echt voor de trein!

Hoi Jipjo,

De laptop is niet voor in de trein (sterker nog, degene die hem de volgende keer wil stelen wens ik bij deze een driedubbele hernia toe). De laptop komt aan een koord en dat zal niet ver van een stopcontact zijn.

De contouren worden duidelijker, iemand anders nog tips of suggesties?

Jeroen

MSI ken ik niet, dus daar kan ik weinig over zeggen,
Toshiba is goed! mijn vriend heeft een Toshiba en werkt prima
Acer is ook erg goed! die heb ikzelf, maar soms komt het losse contactje in het beelscherm voor waardoor je wiebelig/bewegend beeld krijgt. Maar gelukkig is mij dit niet overkomen
HP is minder goed, veel problemen bij vrienden van mij op school die een HP hebben.

Hopelijk heb je hier wat aan

Goedemorgen,

Voor degene die het willen weten:
De keuze is gevallen op de MSI GX701-097NL.

Het is een verschil op puntjes gerweest, ik vind het alle drie mooie laptops. Het extra jaar garantie (bedankt Jipjo) in combinatie met de goede ervaring die ik heb met MSI, dat is voor mij toch doorslaggevend geweest.

Mvg,

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan