Welke laptop!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bricktop

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 dec 2009
Hallo, ik heb een vraagje over de aanschaf van een nieuwe laptop. Aangezien het aanbod enorm is en mijn kennis gering, had ik graag een aantal aanbevelingen...

Mijn maximale budget is €500. Ik hoef er niet mee te gamen, zware programma's mee uit te voeren etc. Gewoon office en standaard internet dingen is voldoende. Hoef hem ook niet heel veel te vervoeren.

Iemand tips? Bij voorbaat dank!

Laatst bewerkt door een moderator:
Specifiek.

Wil graag een steentje bijdragen maar,

Wat voor accuduur moet het hebben?
1 of 2 jaar garantie ?
Voorbereid op een stukje toekomst of een reclame model uit de mediamarkt (bijvoorbeeld)?
Welk OS moet het hebben ? Vista wil je niet...
15" of 17"inch ?
Met een netbook kun je ook office en internet draaien of wil je het bij een laptop houden ?
Online bestellen of een zaak in de buurt ? (ivm garantie afhandeling)

Iets meer informatie is welkom, persoonlijk ben ik de laatste tijd erg gecharmeerd door een:
Acer Aspire Timeline 1810T-352G16N
Zercom € 455,50
Alternate € 459,-
Specs: http://www.acer.nl/acer/datasheet.do;jsessionid=62F119BC939E03D54832FE8FAED7595F.public_a_14b?LanguageISOCtxParam=nl&sp=page18e&ctx2.c2att1=3&CountryISOCtxParam=NL&ctx1g.c2att92=1&kcond65e.c2att101=63821&ctx1.att21k=1&CRC=2745966041
Mede vanwege de draagbaarheid / accuduur, wellicht niet wat je zoekt.

Acer staat nou niet bekend om zijn geweldige stevigheid.
Ik zou je eerder een Asus aanraden.

Er is nu een hele mooie op de markt, licht, snel en doet lang met de accu.

Klikje

Gaat wel iets over je budget maar dan heb je ook iets moois.

Bij de zakelijke lijn van Acer valt dat behoorlijk mee, waaronder de timeline. Asus is inderdaad ook een goed merk maar heeft een garantieafwerking van **** en zo is overal wat op aan te merken. Maar goed...

Een ander model uit de zakelijke lijn van acer:
http://azerty.nl/0-1476-227142/acer-travelmate-5730-663g25mn-.html

Alleen zit je daar met een laptop die qua accu stukken minder meegaat. Daar tegenover staat ook meteen een stukken krachtigere processor die ten minste nog een tijdje mee kan.

Acer zou ik ook afraden. Kwalitatief niet zo goed als bijvoorbeeld Asus, Sony en Toshiba. Afgelopen maand kwam Asus als betrouwbaarste uit de bus uit een onderzoek waarin 30.000 laptops zijn meegenomen. En daarnaast biedt Acer ook nog eens maar 1 jaar garantie... Dit laatste specifieke model is bovendien wel een simpele uitvoering. Mist bijvoorbeeld een digitale TV aansluiting (DVI of HDMI), als je de laptop ooit nog eens op de TV wilt aansluiten.

Laatst bewerkt:
Asus, Sony & Toshiba zitten over het algemeen wel boven de 500 euro iets wat deze meneer niet wil. Ja tuurlijk is een Sony of Toshiba beter maar daar betaal je ook voor! Asus daarintegen heeft een paar aardige modellen maar ik blijf van mening dat het een erg slechte garantie afwerking heeft, iets wat ik als gebruiker niet zou willen.
Ja acer heeft 1 jaar garantie maar wat kost het om een jaar bij te kopen ? vaak ook niet meer dan 40 €. Staat dat in verhouding tot de duurdere laptops die in feite dezelfde prestaties leveren alleen dan voor meer geld ?

Blijft een groot discussie onderwerp, toch vind ik het jammer dat mensen zo slecht denken over Acer. Ja, Aspire is een slechte serie maar de zakelijke lijnen zijn zo slecht nog niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan