Welke laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarijnZ

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jun 2012
Goede dag,

Ik heb vorige week een glas drinken over mijn laptop gestoten, en nu heeft die het begeven.
Ik had een Dell Studio XPS 15, en was er erg tevreden over.

De laptop is bedoeld voor onder andere school, maar moet er ook gewoon goed games op kunnen draaien (COD enz).

Ik heb 2 laptops gezien namelijk:

-Dell Inspiron 15R SE http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=n0015s05&model_id=inspiron-15r-se-7520&c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
Processor: 3e génératie Processor Intel® Core™ i5-3210M (3M Cache, up to 3.10 GHz)
Geheugen: 8.192 MB 1.600 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
Videokaart: 2GB AMD Radeon HD 7730M
Hardeschijf: 1 TB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf

- Dell XPS 15 http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=n00x5m32&model_id=xps-l502x-proc-mod&c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
Processor: 2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor (2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz)
Geheugen: 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
Videokaart: 1 GB NVIDIA® GeForce® GT 525M grafische kaart
Hardeschijf: 1TB (5400RPM) Serial ATA Hard Drive

Welke laptop zou beter zijn voor mij of zou u een andere adviseren (graag dan wel ongeveer rond het zelfde budget van 800 euro)?
Een 3e generatie I5 met 2GB videokaart of een 2e generatie I7 met een 1GB videokaart?

Mvg,
Marijn

Laatst bewerkt:
De videokaart van de tweede is matig.
Je kan daarmee maar weinig games spelen op high, denk zelfs geen.
Moet de laptop persé Dell zijn? Moet je 1 TB Harde schijf hebben?

1 TB is niet nodig vind 500 GB al genoeg eerlijk gezegd., liefste wel een Dell maar een andere kan natuurlijk ook!

De eerste heeft de beste specificaties van alle laptops in die prijscategorie. Er is echter geen review van de 15 SE, dus over koeling/bouwkwaliteit/scherm/toetsenbord valt weinig te zeggen.

Hartelijk dank voor je reactie, ik had zelf al het idee dat de 3e generatie i5 beter zou zijn met combinatie van de 2gb videokaart, dus heb ik de 15 SE besteld

Ik heb hem vorige week ook besteld i.c.m. een backlit toetsenbord en 3 jaar garantie.
Veel plezier ermee en ik hoop dat hij bevalt!

Ik zonder dat, ging er van uit dat ze allemaal met backlit waren en dat je er een apart toetsenbord zou bij kopen dan, mja khebt niet nodig als hrt niet er bij ziu zitten. Hopelijk is Dell redelijk snel met leveren enz want leveringsdatum zou 13 juli zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan