Welke latop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

depieter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 okt 2010
Hallo, ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Ik wil deze voornamelijk gebruiken voor 3d tekenprogramma Google sketchup, photoshop en voor een computerspel als Football Manager. Mij is in een winkel een i5 (?) aangeraden, maar deze leken mij erg prijzig voor niet al te zware programma's. Ik heb bijvoorbeeld de dell inspiron 5 gezien, maar ik vraag me af of deze laptop dit aan zou kunnen.
Ik hoop dat jullie me hier een beetje mee op weg kunnen helpen, alvast bedankt in ieder geval.

Hoi,

Voor het gebruik van een 3d tekenprogramma en Photoshop zijn er andere eisen/wensen die je op een rijtje moet zetten, zoals de grootte van het beeldscherm, de omvang van het werkgeheugen (RAM) en de kwaliteit van de grafische kaart.
Heb je daar een idee over?

Kijk eens hier voor een aantal zaken die je zoal op een rijtje kunt zetten

Hoi, dank je wel voor je reactie. Ik heb opzich geen groter beeldscherm nodig dan het standaard formaat. Alleen een mini laptop zal te klein zijn. Qua RAM geheugen zie ik dat ze bijna allemaal 3 a 4 Gb hebben, dat lijkt mij genoeg, of vergis ik me dan?

Hallo,

heb even gegoogled..

Recommended hardware

2+ GHz processor.
2+ GB RAM.
500 MB of available hard-disk space.
3D class Video Card with 512+ MB of memory or higher.

Minimum hardware

1 GHz processor.
1 GB RAM.
16 GB of total hard-disk space.
300 MB of free hard-disk space.
3D class Video Card with 256 MB of memory or higher.

Dit zijn de minimale en aanbevolen specs voor google sketchup.
Een core i5 is zeker aan te raden, de core i3's zijn vooral bedoeld voor kantoortoepassingen maar zou wel volstaan voor google sketchup. (aangezien het niet zo'n zwaar prog is)

De core i5 is voor dat nét ietsje meer (gaming, "zwaardere" progs,..), deze is dan weer aan te raden als je veel met photoshop werkt. ;)

grtz

Laatst bewerkt door een moderator:
@vanveelen: Super, bedankt. Ik zal eens naar die HP gaan kijken.

@gregory: ook hartelijk bedankt voor het uitzoeken, ik ben wat dat betreft een beetje blijven hangen bij de pentium 1 en 2.. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan