welke licentie voor welke computer windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dizzylizzy

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2013
Berichten
101
Hallo,
mijn probleem :
ik heb verschillende computers (3) waarop windows 7 geïnstalleerd was met een geldige licentiecode.
Dus ik heb drie licentiecodes.
Op twee van de computers is de upgrade naar W 10 OK.
Maar de derde computer heb ik de harde schijf vervangen. Windows 7 Sp 1 terug opgezet, maar ik weet niet meer welke licentiecode van welke computer was.
Dus activatie (telefonisch) lukt niet. Bedoeling is om ook op deze computer windows 10 te installeren, maar eerst moet de 7 geactiveerd zijn.
Kan iemand me info geven hoe ik teweten kom welke licentie voor welke computer gebruikt werd aub ? Kan ik ergens info vragen hoe ik de licenties gebruikt heb en op welke computer ? via Microsoft ?
dank bij voorbaat,
met vriendelijke groeten.
 
https://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html
Kijken welke die 2 hebben en dan die andere gebruiken?

Kan zijn dat er een generieke voor een upgrade W10 staat, dan kun je ze niet gebruiken voor het onderscheid.

Indien een PC al een keer W10 heeft gehad dan is die al digitaal geactiveerd, probeer 'm eens te installeren zonder de key in te geven, pakt die hem dan wel?

Daarnaast kun je voor een paar euro een online key aanschaffen.
 
hallo,
dank voor je reactie
Wel ik heb de drie licenties geprobeerd via telefoon
dus telkens licentie gewijzigd en gebeld
noppes ! niets hielp
telkens kreeg ik dat ID niet overreenkomt ......
Windows 10 installeerde zich normaal tot juist voor het einde ; foutmelding
daarna heb ik er een nieuwe schijf ingezet, en vanaf O windows 7 home terug opgezet
Activatie lukte tot ik er SP1 opzette ! dan kreeg ik weer bericht dat activatie nodig was.

Ik had ook gedacht om een licentie aan te kopen, voor een goeie 20 euro vind je er al
De computer zelf is nog in goede staat, en hem wegdoen voor wisselstukken vind ik weggesmeten geld ; dus zal ik een licentie aankopen, en zo naar windows 10 upgraden

toch bedankt voor je tip
fijne namiddag
en tot ....
m;vr.gr.
Lieve,
 
Heb je de oude schijf nog? Kloon hem dan naar de nieuwe en kijk of dat werkt.
Kloon tools:
Aomei Backupper Free
Foxclone
etc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan