Welke linux versie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert-Jan K

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
Hoi,

Ik heb een hele tijd geleden ook al zo'n vraag gesteld, maar toen had ik geen tijd meer om het uit te proberen, en nu is hij weg. Daarom stel ik hem nu nog een keer.

Welke linux versie kan ik het beste nemen?
-ik wil zo min mogenlijk cd's gebruiken
-ik heb al de 1e cd van Mandrake 9.0 maar die krijg ik niet geinstalleerd, dan geeft de pc een foutmelding. Als je weet hoe ik dit kan oplossen is het ook al goed, ik ga nu kijken wat de foutmelding is!

Robert-Jan

De fout die hij geeft is:

Could not uncompress second stage ramdisk. This is probably an hardware error while reading the data. (This may be caused by an hardware failure or a Linux kernel bug)

Geplaatst door johanvrt
voor mandrake heb je niet 1 maar 3 cd's nodig .

Johan.

Dat klopt, maarre, second stage ramdisk is nog voor het installen als ik me niet vergis.
Dus dat zal waarscheinlijk betekenen dat je cd corrupt is...

(de meeste distro's zijn tegenwoordig 3 cd's minimaal...)
Wat je wel kan doen als je kabel zonder datalimiet heb, is de netwerk install downloaden en dan gewoon vanaf internet downloaden :D

Succes

Bij het installeren van Mandrake kun je aangeven welke CD's je hebt. Heb je de CD's 2 en 3 niet, dan is het aantal opties beperkt.

Het probleem kan, zoals Icheb al schreef, aan de CD-rom liggen, uit ervaringen die ik op internet heb gevonden kan het ook aan de CD-rom drive liggen.

Ik weet dat ik 3 cd's nodig heb. Ik dacht alleen dat je voor het installeren van Linux alleen de 1e nodig had.

Ik heb de kabel zonder data limiet, hoe installeer ik dan Mandrake via internet, in dos toch?

Geplaatst door Robert-Jan K
Ik weet dat ik 3 cd's nodig heb. Ik dacht alleen dat je voor het installeren van Linux alleen de 1e nodig had.

Ik heb de kabel zonder data limiet, hoe installeer ik dan Mandrake via internet, in dos toch?

Mandrake weet ik eerlijk gezegd niet...
Bij RedHat is het zo dat je 2 diskettes maakt, een diskette met de netwerkdrivers en 1 waarmee je kan opstarten, als je dan de installatie start met de eerste diskette en hij herkend geen cd, dan geeft hij een aantal mogelijkheden waarna je de drivers disk erin moet doen en als het goed is je netwerkkaart herkend word.
Dan kan je de gegevens invoeren en de downloadlocatie invoeren die op de redhat site is gegeven.

Ik denk dat het voor Mandrake ook net zoiets is eerlijk gezegd...

Succes :D

Hoe kom ik aan die diskette's van Redhat, dat kan natuurlijk ook gewoon.
Wat heb ik dan nog meer nodig?
Waar download ik dat?

De image's voor de diskette's staan op de eerste CD-rom, bij DOSTOOLS vind je dan Rawrite.exe daarmee kun je de images op een diskette schrijven.

als ik rawwrite probeer te openen geeft hij de fout:
"F:\dosutils\rawwrite is geen geldige win32-toepassing", in dos proberen?

Dan doe je iets verkeerd, je moet rawrite.exe gewoon kunnen gebruiken. Dat wil zeggen, bij mij werkt het zonder enig probleem. (Win 2000)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan