welke linux versie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

alain1988

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
welke linux versie is nog de moeite om uit te testen ik heb onlangs ubuntu uitgetest zeer goe maar ben toe aan iets nieuws enige ideen ?

opensuse...
ja leuk programma... beter als ubuntu naar mijn mening...
echter lijkt het erop dat ook bij opensuse met java het zelfde probleem blijkt te zijn.

ik ben al een beetje bekent met ubuntu maar moet zeggen dat dat terminal gedoe maar lastig blijft...

nog een vraagje, bij ubuntu had je een software centrum... zit ie ook bij opensuse?
en zo ja, waar precies?

nog een vraagje, bij ubuntu had je een software centrum... zit ie ook bij opensuse?
en zo ja, waar precies?
Niet precies dat programma maar wel iets wat hetzelfde doet. Het heet, als ik het me goed herinner, Software management. Je kunt het ook via Yast2 vinden. Je kunt via dat programma ook de repositories aanpassen.

Overigens, als je een programma even niet kunt vinden of wilt weten of het er is kun je ook alt+f2 indrukken en dan de naam van het programma, of zelfs wat het doet, intikken, dan komt het vanzelf te voorschijn in het zoekvenster.

Je hebt ook linux mint. Dit is afgeleid van ubuntu maar met extra zaken ingebouwd plus betere ondersteuning van veel zaken.
Ik heb ubuntu hier ook gebruikt, had daar kleine problemen maar die waren onder linux mint allemaal verdwenen.

Download eens een cd en start eens een live sessie op kun je zien hoe het eruit ziet.

of Kubuntu ... Ubuntu met KDE windows manager (vinden voornamelijk Windows gebruikers erg fijn) ... wanneer je je stoort aan terminal is Linux wellicht minder geschikt voor je. Want toen je vroeg om een alternatief op Ubuntu dacht ik meteen aan FreeBSD. Tevens ben ik ook favoriet van Redhat, Debian. Het ligt er eigenlijk maar net aan wat je ermee wilt doen ...

http://distrowatch.com/ is een leuke site om even door te bladeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan