• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Welke logische functie over 3x als formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

renekeur

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jan 2016
Ha mensen,

Ik heb een probleem. Voor mijn infographic zou ik graag deze vraag willen beantwoorden. Is het bedrijf in control of niet. Of het in control is hangt af van drie antwoorden. Wanneer al deze antwoorden op "waar" staan is het antwoord: in control, als er één of meer niet op waar staan is het dus niet in control.

Nou lukt dit prima wanneer je drie keer "waar" pak waar geen formule achter zit met de EN-functie. maar, bij mij zitten er "als" formules achter de antwoorden "waar". Wanneer ik het dan probeer geeft hij #Waarde aan..

Iemand een idee hoe ik dit oplos? Heb het ook met de 'als' functie geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar..

Alvast super bedankt voor het meedenken!

Als je een voorbeeldbestandje geeft is het iets gemakkelijker een antwoord te dichten.

Schot voor de boeg: Als je in jouw ALS-formule, die met de EN-functie, nu eens niet test op "WAAR", maar op WAAR, dus zonder die quotes.

Hoe kan ik een voorbeeldbestand hier uploaden? Zie geen optie voor een bestand. (excuses voor het ongemak :rolleyes: )

Als je antwoord: ga naar Ga geavanceerd en daar bij beheer bijlagen

Super. Hoop dat het nu is gelukt.

Bekijk bijlage voorbeeldbestand.xlsx

De bedoeling is dus om een antwoord te krijgen bij het tabblad infographic. Bij de andere 3 tabbladen zie je WAAR (waar een formule achter zit) Van alledrie de tabbladen moeten ze dus waar zijn, om het antwoord 'in control' te krijgen. Anders moet er 'niet in control' staan.

Dat is 'm helemaal! Super blij hiermee, bedankt voor de moeite!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan