Welke mac koop ik?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Virusbeatbox

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2007
beste

volgend jaar begin in hogeschool met bachelor van grafische en digitale media. Daarom ben ik van plan een iMac te kopen. Ik zal gebruik moeten maken van photoshop en andere programma's die een zuiver beeld als vereisten vragen. Maar welke mac zou ik dan kopen en met welke upgrades?
nr1:
# 2.93GHz Intel Core 2 Duo
# 4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
# 640GB Serial ATA Drive
# NVIDIA GeForce GT 120 256MB
met upgrade mogelijkheid
# NVIDIA GeForce GT 130 512MB [+ 127,05 €] OF
# ATI Radeon HD 4850 512MB [+ 169,40 €]

OF

nr2:
# 3.06GHz Intel Core 2 Duo
# 4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
# 1.0TB Serial ATA Drive
# NVIDIA GeForce GT 130 512MB
met upgrade mogelijkheid
# ATI Radeon HD 4850 512MB [+ 42,35 €]

zou ik dan ook, indien nr1 de beste is, een upgrade nemen van
# 2.93GHz Intel Core 2 Duo naar
# 3.06GHz Intel Core 2 Duo [+ 164,56 €] ???

Wat zijn de prijzen? Of zijn ze allebei even duur?

was het maar waar dat ze even duur waren, koos ik sowieso voor de 2e :p neen, nr 1 kost 1.597,20 € (+ de eventuele upgrades die vermeld staan in mijn eerste bericht) en nr 2 kost 1.973,51 €.
Deze prijzen zijn beide met korting voor studenten

In dat geval de 1e. Die zal prima voldoen.

Het prijsverschil met de 2e is wel heel erg groot. Zijn de schermen wel gelijk?

In dat geval de 1e. Die zal prima voldoen.

Het prijsverschil met de 2e is wel heel erg groot. Zijn de schermen wel gelijk?

op de site van apple zeggen ze toch dat de grootte van de schermen identiek zijn (24 inch) dus ik zou voor de eerste moeten gaan vindt u?
Kunt u mij enkel vertellen waarom? is er dan eigenlijk niet ZOO een groot verschil tussen de 2e? enkel het geheugen, de processor en de grafische kaart? is nr 1 dan grafisch wel OK?

Het is wat meer top of the line.
Maar je betaalt dan wel de hoofdprijs voor iets meer snelheid.

Zolang je er geen Vista bij wilt zetten om spellen te gaan spelen gaat de goedkopere versie gewoon voldoen.

Het is wat meer top of the line.
Maar je betaalt dan wel de hoofdprijs voor iets meer snelheid.

Zolang je er geen Vista bij wilt zetten om spellen te gaan spelen gaat de goedkopere versie gewoon voldoen.

nee ik wil er een boot camp met XP opzetten om spellen te spelen dus geen vista, hartelijk dank voor de informatie!!

das t zelfde...

Ik had beter kunnen zeggen: Als je wilt gamen, dan voldoet de videokaart niet....

Kan je niet beter voor laptop kijken?
En dan een gamepc voor ernaast. Of gaat dat buiten je budget?

Dan heb je en iets voor je studie + in de trein + waar dan ook En je kan lekker gamen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb van de prijzen van macbooks...

http://tweakers.net/ext/pricewatch/...,231952/1,229537/1,161414/1,230732/1,159165/1

Dit moet je toch wel voor 650 euro kunnen kopen: als je de boel zelf in elkaar zet.
Dan heb je een pc die gehakt maakt van je appeltje pctje... :P
Althans... qua gamen.

Kan je niet beter voor laptop kijken?
En dan een gamepc voor ernaast. Of gaat dat buiten je budget?

Dan heb je en iets voor je studie + in de trein + waar dan ook En je kan lekker gamen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb van de prijzen van macbooks...

http://tweakers.net/ext/pricewatch/...,231952/1,229537/1,161414/1,230732/1,159165/1

Dit moet je toch wel voor 650 euro kunnen kopen: als je de boel zelf in elkaar zet.
Dan heb je een pc die gehakt maakt van je appeltje pctje... :P
Althans... qua gamen.

ja idd,, gehakt is ie dan wel :D maar het gaat in eerste instantie over de beeldkwaliteit en bij mijn weten en hore is Apple de beste voor fotobewerking en etc.. dat van die laptop is idd wel aanlokkelijk maar heb reeds een laptop die ik volledig gebruik voor fotobewerking maar het grafische gedeelte laat me in de steek maar werkt nog redelijk prima.. daarom wil ik nu een apple die grafisch veel beter staat en ook omdat men laptop 7jaar oud is dus :p maar ik denk dan wel dat ik voor de eerste ga, met eventuele upgrade van grafische kaart, ik denk er wel nog wat over
alvast bedankt voor de nuttige informatie!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan