welke media speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

colombo

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2013
Hoi allen,

Na het downloaden en branden van films ,wil ik nu een mediaspeler kopen maar welke?
wat ik eigenlijk wil is de films downloaden en dan streamen via router naar 2 tv,s (of beneden of boven)
Is dit mogelijk en zoja wat heb ik hiervoor nodig. met of zonder HD.
Ben hier totaal onbekend mee en in een winkel MM namen ze niet de tijd om dit uit te leggen of wist het zelf niet goed.

Groet,

Colombo

Draadje had ik al gezien maarrrr wat ik graag wil weten of hoe en of het werkt en met welke mediaspeler?

Dus met welke mediaspeler (beter met of zonder HD) kan ik streamen naar mijn TV via router.
bedraad of draadloos?

Voor U gesneden koek maar voor mij totaal nieuw.

Vanaf een mediaspeler kun je alles afspelen dat zich in gedeelde mappen in je netwerk bevindt.
Dat doen alles spelers, zowel bedraad als draadloos.
Uiteraard is bedraad altijd aan te bevelen voor High Definition films.
En zeg maar jij hoor ;)

*Ik zie net pas dat je naar 2 TV's wilt streamen.
Een mediaspeler werkt bij mijn weten alleen per TV.

Laatst bewerkt:
Wat voor mij niet geheel duidelijk is maar dat kan JIJ mij vast wel uitleggen.
Stel de mediaspeler staat naast mijn computer waar ik de films op heb gedownload
verbindt de mediaspeler met de router via ethernetkabel . Kan ik nu via mijn TV boven via de router en mediaspeler bij de films op de computer komen.
Nog even over de 2 tv,s ik kijk of beneden of boven (weet niet of dat uitmaakt)

Heb jij dan nog een suggestie welke ik het beste kan aanschaffen

Van een mediaplayer is het de bedoeling dat je deze met een HDMI kabel op je TV aansluit.
Hij moet dus bij je TV staan. Vervolgens kun je mediaspeler bedraad met UTP of draadloos in je netwerk opnemen door hem met je router te verbinden.
Films, muziek en foto's die dan ergens in je netwerk in een gedeelde map staan kun je dan afspelen op je TV.
Met ergens in het netwerk bedoel ik dan een willekeurige PC of een NAS.
Kijk voor suggesties in het lijstje bij dat andere draadje.
Er zijn er nogal wat, in veel prijsklassen, allemaal met hun eigen mogelijkheden.

Laatst bewerkt:
dus als ik het goed begrijp heb ik dan voor beide tv,s een mediaspeler nodig die ik dan via de router op mijn computer kan komen om de fims te benaderen

Dank je wel voor de info, ben een stuk wijzer geworden en ga hiermee aan de slag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan