Welke mediaplayer + aansluiten 5.1 set?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caedes

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Hallo allemaal,

Op dit moment kijk ik films op mijn tv vanaf mijn laptop met een gewoon VGA kabeltje maar ben der nu wel een beetje klaar mee.. Boxen moeizaam richten en beeld hapert best wel vaak omdat m’n laptop niet echt gemaakt is om goede kwaliteit films af te spelen. Hierom ben ik van plan een mediaplayer aan te schaffen en ik vroeg me af of jullie me hierbij kunnen helpen, heb er zelf namelijk niet heel veel verstand van.

Mijn tv is een Samsung LE32A330 en ik zou er graag mijn 5.1 Logitech X-540 set op willen aansluiten. Is dit mogelijk? Zoja, hoe zou ik dat moeten doen en wat voor kabels heb ik daar voor nodig?

De mediaplayer zal vooral .mkv en iso ed moeten kunnen afspelen. Verder wil ik niet echt meer betalen dan 100-150 euro. De mediaplayer hoeft geen interne HD te hebben, heb laatst namelijk een externe 2TB HD gekocht.

In de bijlage staat een foto van de ingangen die op mijn tv zitten.

Hebben jullie ideeën over de mediaplayer en over het aansluiten van de X-540?

Alvast bedankt,
Caedes

Bijlagen

• IMAG0541.jpg
    IMAG0541.jpg
    102,3 KB · Weergaven: 54
Wat voor aansluitingen zitten er op de logitech? Je kan mogelijk waarschijnlijk alleen de links/rechts audio aansluiting van je TV gebruiken.

Heb je toevallig een Playstation of Xbox?

Zo te zien zal het niet mooi gaan lukken ben ik bang. Analoog (mini-jack) heb je al drie aansluitingen voor nodig. Analoog(tulip) zelfs vijf.

Okey en zijn er geen mediaplayers waar ik die boxen dan op aan zou kunnen sluiten? Want hoef niet per se gewone tv via die 5.1 set te kunnen kijken

Dit zijn dus trouwens de kabeltjes die erin zouden moeten: IMAG0545.jpg

Laatst bewerkt:
Zullen er waarschijnlijk wel bestaan, maar heb ik geen ervaring mee. Voorheen streamde ik via de PS3 naar de TV, maar nu heb ik daarvoor een Home Theater PC ervoor staan.

Okey helaas. Maar welke kabels zou ik moeten kopen om dan alleen links en rechts te gebruiken?

Groen is de voorboxen, Zwart je achterboxen en oranje de sub/center box. Als je vanaf de TV de audio aansluiting gebruikt, dan zul je tulip naar mini-jack nodig hebben. Echter heb je dan geen sub/center en achter boxen. Vraag me af of die Logitech dan wel gaat werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan