Welke mediaspeler raden jullie aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

iCarl0o

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2012
Hoi iedereen,

Ik ben van plan om een mediaspeler aan te schaffen. Omdat ik hier absoluut geen verstand van heb wil ik hier graag hulp bij. Ik zoek een mediaspelen met o.a:
- HDMI, Full HD
- 5.1 of 7.1 surround ondersteuning
- Het liefst met ingebouwde harde schijf (heb thuis wel een usb 2.0 externe hdd staan. Als ik die erop aan kan sluiten is het ook goed.)
- afstandsbediening
- Moet een Matrovska (.mkv) bestand ondersteunen
- optioneel met Bittorrent en/of wi-fi

En natuurlijk wil ik de films soepel af kunnen spelen zonder haperingen.
Mijn bedrag ligt ongeveer rond de €100,-
Volgens mij is dit wel een redelijk lage prijs maar ik hoop dat jullie misschien iets weten.

Ook weet ik dat er een streaming media player is en een gewone media player. Wat is het verschil?

Hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast bedankt!

De gratis mogelijkheid is bij jou geen optie? Je computer middels HDMI op de TV aansluiten? De gratis 'mediaplayer' die je vervolgens download en installeert is VLC. Die speelt letterlijk álles wat los en vast zit. Ik 'draag' in mijn omgeving altijd uit dat de aanschaf van een mediaplayer alleen zinvol is, als de optie PC/laptop <-> HDMI -> TV er niet is (om wat voor reden dan ook).

Het voordeel van een losse mediaplayer (ac ryan, mede8er, wd live tv) is dat je met een afstandsbediening kunt werken.

Zelf kijk ik mn gratis maandje Netflinx met de laptop aan de tv maar dat heeft toch niet mn voorkeur...

Afstandsbediening? Daar heb ik bij de aanschaf van mijn muis op geanticipeerd. Zittend in mijn luie stoel op een afstand van zo'n 5 meter van de TV en met de muis naast mij, bedien ik mijn computer / VLC player. Van tevoren idd. wel even opletten welke muis een wat groter bereik heeft dan de rommel van........

Daarnaast houd je met het niet aanschaffen van een mediaplayer de centen van zo'n ding in je portemonee. De HDMI kabel van 5 meter kostte mij € 39,95. Maar goed, ook een mediaspeler zal je met je TV moeten connecten en dat kost toch ook een HDMI kabel, misschien niet één van 5 meter, maar toch. En wordt dan de afstand pc mediaplayer té groot, dan krijg je weer het gezeur dat je moet kopiëren van je computer hdd naar externe harddisk die je daarna weer aan je mediaspeler moet hangen of een kopie maken naar de hdd van die mediaspeler. Linskom of rechtsom, als de TV bij iemand thuis binnen een meter of 5 a 6 van de computer / laptop af staat, dan raad ik in principe liever alleen een HDMI kabeltje aan met daarnaast de VLC player die eigenlijk alles wat los en vast zit voor je af kan spelen.

Maar oké, topicstarter vroeg om een mediaspeler advies : hier heb je er een paar -> Klik

Laatst bewerkt:
Eén die aan al jouw criteria voldoet is deze : WD TV Live (2011) .. (optical out)

EDIT: Bijna al jouw criteria, geen HDD ingebouwd, en ben niet zeker van die Torrent-boel

Laatst bewerkt:
Dank jullie wel voor het snelle antwoord!

@ gast0225: Het klinkt heel ouderwets maar mijn pc heeft geen HDMI aansluiting. Ook vind ik het niet makkelijk om een super lange hdmi kabel te hebben.

@ whittey: De WD TV Live (2011) ziet er goed uit. Ik heb een externe harde schijf met 250gb. Die wordt aangesloten met deze kabel:
usb_printerkabel__79972_zoom.jpg
Kan ik films op de harde schijf zetten zodat de WD TV Live die dan afspeelt?
De harde schijf is zoals normaal NTFS.

Ook Bittorrent maakt niet heel veel uit. Dat kan altijd nog via pc. Het gaat er vooral om dat ik de films van PublicHD kan afspelen. En ook andere bestanden maar die zullen geen probleem zijn.

Edit!: Ik las net op google dat veel mensen last hebben van crashes.
Ikzelf denk dat ik voor de Mede8er MED400X2S ga. Ik heb alleen maar goede reviews gelezen en op youtube ziet alles er netjes uit. Heeft iemand dit product en zou mij kunnen zeggen of het doet wat ie moet doen?

Bron: http://community.wd.com/t5/WD-TV-Live-Live-Plus/WDTV-crashes-all-the-time/td-p/12915

Laatst bewerkt:
Ik heb ondertussen de Mede8er al een paar dagen binnen. het is een erg fijne en snelle mediaplayer. Tot nu speelt het echt alles af. Ik heb ook gelijk de firmware geupdate naar v3.1 (Beta). Helaas werkt de YoutubeXL app niet maar dan kan Mede8er niks aan doen. Wel heb ik op het forum gelezen dat ze proberen iets anders te krijgen voor Yt. Het is klein, snel en doet wat ie moet doen. Zeker aan te raden dus!

Iedereen bedankt voor de hulp!

Helaas niet. Voor zover ik weet trekt de chipset dat niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan