welke messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.

hangmat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2001
Ik wil nu een messenger gaan gebruiken, zoals icq, msn, trillian, maar ik weet niet welke. Wat zijn de voor en nadelen van deze programma's en hoe zijn ze met de beveiliging? Zijn ze allemaal te portmappen? Welke vinden jullie het prettigste werken?

Wat portmappen is weet ik niet maar:

ik zou gaan voor MSN 6 met MSN +. Dat heeft (naar mijn wete) dezelfde opties als Trilian.
Waarom dan geen trilian, tja. Heb ik geen sterke reden voor, er zijn veel mensen met MSN maar Trilian werkt net zo goed.

Ik wil het lieftste geen microsoft toestanden op mijn pc. Niets wat kan spywaren of wat dan ook. En het moet een beetje hackveilig zijn.

Portmappen heeft te maken met een eventuele router in je netwerk.

Meer meningen? Welk programma gebruiken jullie en waarom?

Geplaatst door hangmat
Ik wil het lieftste geen microsoft toestanden op mijn pc.

Dan zal je ook vast wel een non-Windows OS draaien? :rolleyes:

Ik persoonlijk kies voor MSN 6 icm. MSN+, van Trillian moet ik niks hebben omdat je geeneens je lettertype kunt veranderen (zodat het bij anderen ook veranderd) O_o. Maarja omdat je geen Microsoft **** wilt kun je dan beter kiezen voor GAIM, ook voor Linux.

Ik draai een windows os die ik met het register dichtspijker :rolleyes:

Kan iemand mij in grote lijnen de verschillen tussen de meest gebruikte messengers uitleggen?

verplaatst van overige software :)

Geplaatst door hangmat

Kan iemand mij in grote lijnen de verschillen tussen de meest gebruikte messengers uitleggen?

Wellicht is trillian wat veiliger dan de msn messenger omdat msn meer in gebruik is.

Messenger heeft webcam mogelijkheden en buddyplaatjes die trillian geloof ik niet heeft?

Je kunt je afvragen of RPC via trillian wel werkt, zelf heb ik hier geen enkel idee van...:D

Trillian heeft een leuke mogelijkheid tot veranderen van de skin.

Met trillian kun je op msn, icq, aim, irc en yahoo wat je met msn mesenger niet kan. Ook dat is overwegen, maar als je net als ik hiervan toch geen gebruik maakt, is msn voldoende.

Echt verschillen tussen de originele chat medium is moeilijk aan te geven, daar het persoonlijke ervaringen betrefd en voor ieder opzich anders is te ervaren...

Maar al met al hebben trillian en msn vrijwel dezelfde mogelijkheden. Dus als je zegt:
Ik heb liever geen ms produkten op mijn pc, tja dan lijkt mij trillian de oplossing?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door @temptation
Maar al met al hebben trillian en msn vrijwel dezelfde mogelijkheden. Dus als je zegt:
Ik heb liever geen ms produkten op mijn pc, tja dan lijkt mij trillian de oplossing?
ben ik het mee eens, maar niet iedereen vindt trillian lekker werken (ikzelf ook niet)

hangmat> ik zou zeggen: probeer ze allemaal eens uit :thumb: (alleen zou ik icq laten vallen, dr zijn heel weinig meer met icq :rolleyes: )

Chatten op alle IM netwerken
Evenals het bekendere Trillian kun je Gaim gebruiken om te chatten op meerdere verschillende IM-netwerken.
Zo kan je tenminste al je vrienden met één programma bereiken.
Gaim vervangt maarliefst 9 verschillende instant-messengers waaronder MS, Yahoo, ICQ en AIM. Ook kan je chatten op IRC-netwerken.
Gaim is gebruiks-vriendelijker dan Trillian en Nederlandstalig.
http://gaim.sourceforge.net
Bron: dedigitalerevolutie.nl

M$ gaat ze eruit schoppen lees ik her en der.

Blijft er weinig keus over ben ik bang. (voor de MSN-service iig).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan